دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آرامش در زندگی با تحقق پنج نکته طلایی و مهم

  • سمانه عقیقی
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

آرامش در زندگی هدف همه ی انسان هاست. اما با غرق شدن در دغدغه های روزمره از این هدف بزرگ روز به روز دورتر می شویم. نکات طلایی رسیدن به آرامش را در زندگی خود بکار بگیریم.

آسایش در زندگی، خواسته همه انسان هاست و بطور کلی آرامش، هدف زندگی همه می باشد. اما در هیاهو و دغدغه هایی که در هر لحظه از زندگی اتفاق می افتد از این هدف بس بزرگ دور و دورتر می شویم و یادمان می رود برای چه این همه تلاش می کنیم. در میان این همه دست و پا زدن برای رسیدن به آرامش، فقط خستگی بر تن می ماند، زیرا راه را اشتباه رفتیم و از هدف خود بسیار فاصله گرفتیم . و این خستگی زمانی بدتر می شود که آرامشی در زندگی خود نبینیم. خداوند در قرآن کریم فرموده اند: قلب ها آرام نمی شوند جز با یاد خدا . راه رسیدن به آرامش، به ما نشان داده شده است پس اظطراب و نگرانی جایی ندارد.

۵ نکته طلایی برای رسیدن به آرامش در زندگی

با مشخص کردن هدف در زندگی، شما می توانید زودتر به نتیجه ای که در پی آن هستید، برسید. و بعد از آن تلاش کردن در مسیر درست، مهم است. در این راه هیچوقت انگیزه ی خود را از دست ندهید، و به زودی خواهید دید که آرامش در زندگیتان حضور دارد.

آرامش در زندگی

* رابطه خود را با خدا بهبود ببخشید. خداوند آرامش مطلق می باشد و حتی یاد او در دل ها آرامش می بخشد. روح خدا در انسان دمیده شده و باطن انسان نیازمند و محتاج هدایت و یاری اوست. با انجام دستورات الهی همچون گناه نکردن ، رفتار خوب داشتن، احترام گذاشتن به والدین، خدا را یاد می کنیم و لذت چشیدن آرامش در زندگی، احساس خواهد شد.

* راضی بودن از آنچه که الان هستید و شکرگذاری کردن بخاطر آن، احساس آرامش را در شما ایجاد می کند. این بدین دلیل است که شما استرس و اضطراب را از خود دور کردید.

* مثبت بیاندیشید و افکار منفی را از خود دور کنید. احساسات و افکار در روابط  تاثیرگذار است و وقتی احساس و فکر مثبت باشد اتفاقات مثبت هم می افتد.

* زود قضاوت نکنید و زود ببخشید. قضاوت کردن سریع فقط دغدغه ذهنی را دامن می زند و زودتر بخشیدن، انسان را از آشفتگی ذهن رها می کند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

* دوست داشتن خود و اعضای خانواده و اطرافیان، احساس امنیت و آرامش را به ارمغان می آورد.خود را دوست داشته باشید تا دیگران هم شما را دوست داشته باشند.

بدست آوردن آرامش سخت نیست. اما مهم است چطور مسیر بدست آوردن آن را طی کرد که زودتر به هدف رسید. با بکارگیری این نکات طلایی و مهم آرامش در زندگی خود را پایدار کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *