دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه توپک موزی شیرینی خوشمزه و استثنایی

  • ستایش بهبودی
  • ۲ دی ۱۴۰۱
  • ۰

توپک موزی نوعی شیرینی و دسر می باشد که لایه روی آن را می توان با اکثر تنقلات تزیین کرد. انواع تنقلاتی مانند مغزیجات، شکلات خرد شده و نارگیل است. این مطلب را از دست ندهید. در اینجا با طرز تهیه توپک موزی آشنا خواهید شد.

توپک موزی یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه خانگی است که در زمان خیلی کمی تهیه می شود. این توپک ها با طعم و شکل های مختلفی تهیه می کنند. این توپک های خوشمزه را علاوه بر عصرانه و مهمانی ها می توانید در زمان های که نیاز به یک پیش غذای سریع و راحت دارید تهیه و سرو کنید. برای تهیه این توپک های خوشمزه نیازی به مواد زیادی ندارید و با تهیه چند قلم می توان شاهد طعمی بی نظیر بود. برای قسمت روی توپک از انواع مغزیجات و حتی بیسکویت و نارگیل می توانید استفاده کنید. در این مطلب طرز تهیه توپک موزی قرار دارد.

توپک موزی خوشمزه

توپک موزی همانطور که میدانید به مدت زمان و مواد اولیه زیادی نیاز ندارد این شیرینی ساده همچون کوکی موزی و کاپ کیک موزی بسیار خوشمزه است. اگر می خواهید یک تزئین کاملا متفاوت داشته باشید استفاده از گل محمدی خشک شده، پودر نارگیل و پسته بهترین راه است. با یک تزئین جذاب می توانید جذب آن شوید. اگر نیاز به توپک موزی بیشتری داشتید مواد اولیه را چندین برابر کنید برای مثال در این مطلب از ۱ عدد موز استفاده می شود شما می توانید از ۳ الی ۴ موز استفاده کنید.

مواد لازم

  • موز تقریبا بزرگ ۱ عدد
  • شیر ۳ قاشق غذاخوری
  • بیسکوییت پتی بور ۲۰ عدد
  • پودر نارگیل ۳ قاشق غذاخوری
  • گردوی نیم کوب ۱ یا ۳/۴ پیمانه

توپک موزی با شکلات

طرز تهیه توپک موزی مفید و خوشمزه

ابتدا برای تهیه توپک موزی یک کاسه مناسب بردارید موز را رنده کنید و به کاسه بی افزایید. سپس گردوی نیم کوب شده را به کاسه اضافه کرده و مخلوط کنید. اگر مخلوط موز سفت بود می توان از شیر برای نرم شدن آن استفاده کرد. زمانی که شیر را اضافه کردید دوباره هم بزنید و اگر باز هم سفت بود می توان از ۱ قاشق غذا خوری دیگر شیر استفاده کرد. حالا زمانی که تمامی مواد را به خوبی با هم مخلوط کردید، کمی از مواد بردارید و با دست گرد و یا به شکل توپک در بیاورید. در ادامه در یک ظرف کمی شیر بریزید و توپک ها را اول در شیر و بعد در پودر نارگیل و یا گل محمدی خشک شده بغلتانید. زمانی که مخلوط موز تمام شد، آن را در ظرف مناسب چیده و سرو کنید. بهتر است زمانی که آن را تهیه می کنید هر چه زودتر سرو شود.

طرز تهیه توپک موزی خوشمزه

  •  آرون گروپس

استفاده از نارگیل اختیاری است و همانطور که گفته ایم می توان از چیزهای دیگر و حتی شکلات استفاده کرد. برای مشاهده انواع شیرینی بر روی لینک قرار داده شده کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *