دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شخصیت شناسی از روی امضا چگونه است؟

  • سحر هودانلویی
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

همانطور که می دانید هر فردی از ویژگی های شخصیتی متفاوت و منحصری برخوردار می باشد که با در نظر گرفتن برخی نکات می توانید به راحتی آن را تشخیص دهید. شخصیت شناسی از روی امضا می تواند از دیگر روش های مرتبطه به شمار آید که در این مطلب به معرفی نکات مرتبط با آن پرداخته ایم.

گفتنی می باشد که دست خط ما به سادگی تصویر آینه ای از شخصیت فردی را نشان می دهد. علیرغم اینکه در مدرسه به همه آموزش داده می شود که به یک سبک بنویسند اما دستخط در بزرگسالی به ندرت شبیه سبکی است که در زندگی آن را انتخاب کرده ایم. با افزایش سن، شخصیت ما رشد می کند و همچنین سبک نوشتن ما نیز رشد می کند. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا نکاتی منحصر به فرد در رابطه ب شخصیت شناسی از روی امضا را به همراه تیم مقاله نویسی آرگا مطالعه کنید.

آشنایی با روش شخصیت شناسی از روی امضا

به طور کلی امضاها برای هر یک از ما کاملا منحصر به فرد هستند. در حالتی دیگر آن ها شیوه ای از زندگی هستند که در طول زندگی آن را به جهان نشان می دهیم و در مورد اینکه چه کسی هستیم صحبت می کنیم.

آشنایی با تیپ شخصیتی افراد

چگونگی امضا کردن

همچنین شخصیت شناسی از روی امضا می تواند از روش هایی به شمار آید که در آن امضای خود را شکل می‌دهیم و به سمت بالا یا پایین سوق می دهیم. در برخی موارد آن می تواند طولانی یا فشرده، بزرگ یا کوچک باشد. در ادامه با نکات منحصر در این رابطه به طور کامل آشنا شوید.

  • زاویه

به طور کلی زاویه امضای شما گویای بسیاری از چیزها می باشد. وقتی یک تکه کاغذ کاملا خالی را امضا کردید، آیا خطوط نامرئی را دنبال کردید؟ گفتنی است که این نشانه جاه طلبی، خوش بینی، خلاقیت و سرزندگی می باشد.

همچنین امضای نزولی نشانه شکاک بودن است، اگر در حال حاضر به مبارزه برای موضوعاتی در ذهن خود می پردازید، اغلب با زاویه ای نزولی به انجام این کار می پردازید. امضای مستقیم روی یک تکه کاغذ خالی نشانه تعادل و کنترل است. به طور کلی با وجود اینکه کاغذ شما خطوطی نداشته باشد، شما یکی را در ذهن خود ایجاد کردید که آن نشان دهنده بسیار نظم و خودکفایی است.

  • اندازه

تحقیقات جالبی در مورد اندازه امضاها انجام گرفته است. یک مطالعه به امضای ۵۰۰ مدیر ارشد مالی پرداخته شد که در پی آن محققان دریافتند که مدیران مالی با بزرگترین امضاها بیشتر احتمال دارد حقیقت را منحرف کنند. به طور خاص، آن ها بیشتر احتمال داشت که درآمد شرکت را اشتباه گزارش کنند یا کنترل های داخلی را کاهش دهند.

به طور کلی این تحقیق ارتباطی بین اندازه امضا و خودشیفتگی ایجاد می کند. حالا، اگر امضای بزرگی دارید، این نشانه مشخصی نیست که شما خودشیفته هستید، اما بین اندازه امضا و اعتماد به نفس ارتباطی وجود دارد. هرچه امضا بزرگتر باشد، اعتماد به نفس بیشتر است. اگر امضای بزرگی داشتید که کل صفحه شما را گرفته بود، اعتماد به نفس زیادی دارید که ممکن است در برخی مواقع خیلی زیاد بروز گردد. همچنین اگر امضای کوچکی داشتید، ممکن است لازم باشد کمی بیشتر روی فضای خود کار کنید و خودتان را بالا ببرید.

  •  آرون گروپس

شخصیت شناسی از روی امضا چگونه است؟

  • خوانایی

امضاهای ناخوانا به مغزهای سریع القا می شوند. آن ها همچنین به این معنا هستند که شما درگیر جزئیات نیستید و احساس می کنید که اعمال شما به خودی خود صحبت می کنند، بنابراین امضای شما مجبور نیست این کار را انجام دهد.

اگر امضای دقیق و بسیار خوانا دارید، نشانه ای از صراحت رو به جلو است. همچنین حروف بزرگ نشان دهنده اعتماد به نفس است و وضوح نوشتن نشان دهنده تعادل است.

  • زیبایی امضا

افراد می توانند انواع تزیینات را به امضای خود اضافه کنند. از فرفری گرفته تا قلب و خطوط تیره که شامل آن ها می شود. بعضی افراد یک خط طولانی به انتهای امضای خود اضافه می کند که از این رو کارشناسان می گویند این نشانه عزم، اراده و پشتکار است.

همچنین برخی دیگر یک نقطه به پایان امضای خود اضافه می کند که نشانه یک احساس قوی از خود و جدیت به شمار می آید. برخی محققان زبان نوشتاری می گویند که هر چه تزیینات بیشتر باشد، فرد به مراتب از شخصیت پیچیده تری برخوردار است و هرچه امضا ساده تر باشد، شخص با سادگی بیشتر عمل می کند.

شخصیت های متفاوت

همانطور که در مطالب فوق اشاره شد می توان از روی امضا فرد شخصیت شناسی کرد و به کندوکاو شخصیت وی پرداخت.

آشنایی با چگونگی شخصیت شناسی از روی امضا

  • افراد جدی و مستبد

همچنین در پی شخصیت شناسی افراد از روی امضا باید توجه داشت که برخی افراد در حین انجام دادن آن، خیلی زیاد خودکار را در دست های خود فشار می دهند و از این رو روحیه ای مستبد، جدی و با نظمی دارند. در صورتی که  کاری را به عهده آن ها گذاشته باشید، به راحتی می توانید از بابت آن کار خیال تان را راحت کنید و در رابطه با آن فکر خود را مشغول نکنید.

همچنین در شرایطی دیگر از شخصیت این دسته از افراد باید چنین گفت که استرس  بسیاری را متحمل هستند و همچنین امکان دارد که در کودکی از ضربه و آسیب های روحی برخوردار شده باشند که حالا آن ها را به چنین فردی با ویژگی های منحصر تبدیل کرده است.

  • افراد منطقی

در صورتی که به  هنگام امضا کردن، خودکار و مداد خود را به طرف چرخش عقربه های ساعت حرکت می دهید، باید چنین گفت که از شخصیت منطقی برخوردار هستید. در شرایطی که چنین نیست و عکس آن به چرخش خودکار در دست خود می پردازید، یعنی اینکه از آن دسته افرادی هستید که که به آسانی نمی توان شما را به راحتی قانع کرد و خیلی راحت موضوعات را بپذیرید. گفتنی است، افرادی که برخلاف عقربه های ساعت به امضا کردن می پردازند، به طور معمول افرادی با شخصیت غیر منطقی معرفی می شوند.

از این رو توجه داشته باشید که هر گاه فرد مقابل شما برای امضا کردن از این قوانین پیروی کرد، چه شخصیت هایی دارا می باشد. همچنین به علاوه شکل و طرح امضا باید به جهت آن نیز بر روی برگه توجه داشته باشید.

نکات مرتبط با شخصیت شناسی از روی امضا

  • افراد مغرور

در رابطه با افرادی که در ازای امضا کردن، نام خود را می نویسند، باید چنین گفت که بسیار مغرور هستند و به طور کلی نسبت به توانایی های خود ایمان بالایی دارند. چرا که آن ها علاقه دارند نام خود را در هر جایی مطرح کنند و توانایی های خود را به نحوی به رخ بکشند و حس غرور و تکبر خود را بال و پر بیشتری بدهند.

گفتنی است که این دسته از افراد همه تلاش خود را می کنند تا در نهایت به موقعیت های والایی دست پیدا کنند و خود را به آن چیزی که شایسته هستند، برسانند و در نهایت روحیه غرور خود را تقویت کنند.

  • افراد بی خیال

به طور کلی افرادی که امضاهایشان از الگوی خاصی پیروی نمی کند و به طور معمول گنگ و پر خط و خطوط است که معمولا با عجله و بدون درنگ این کار را انجام می دهند، زندگی را به نسبت به دیگر افراد خیلی آسان تر در نظر دارند و برای هر مشکلی که در زندگی برایشان به وجود می آید، خود را عذاب نمی دهند و به راحتی از آن می گذرند.

در حالتی که شما نیز آدم آسان گیری هستید،‌ می توانید به راحتی از کنار این دسته افراد بودن لذت ببرید، اما توجه داشته باشید که اگر شخصیتی عکس آن را داشته باشید به طور معمول وقت گذرانی با آن ها برایتان امری سخت و دشوار می شود که انجام اعمال آن ها از روی خونسردی و آرامش برای شما می تواند مقداری اعصاب خرد کن باشد.

معرفی چگونگی شخصیت شناسی از روی امضا

  • افراد مرموز

اگر شما نیز زمانی که می خواهید امضا کنید، خودکار خود را به آرام حرکت می دهید و تماما حواس خود را برای انجام آن برای زیبایی و بین نقص بودن امضا می کنید، یعنی این که از شخصیت مرموزی برخوردار هستید که معمولا درون خود را به کسی نشان نمی دهید و در نحوه رفتار خود بسیار محتاط می باشید.

اگر چنین فردی در اطراف شما وجود دارد باید به خوبی مراقب اعمال و رفتار او باشید و زمان بیشتری را برای آشنایی به او اختصاص دهید. در این شخصیت شناسی از روی امضا باید به خوبی نکاتی که در این مطلب به آن اشاره کرده ایم توجه داشته باشید تا در نهایت از سوی چنین افراد مرموزی فریب نخورید.

  • افراد برونگرا

کسانی که برای امضا کردن خود از حروف و خطوط بزرگ و درشت استفاده می کنند، به احتمال بالا از شخصیت برونگرایی برخوردار می باشند. طی مطالعات انجام شده چنین مشخص شد که این دسته از افراد با اعتماد به نفس و خود باور هستند که به علت برخورداری از اراده قوی و قدرتمند به راحتی می توان بر روی آن ها حساب کرد.

در حالتی دیگر کسانی که در سمت راست یک متن به امضا کردن می پردازند، یعنی افرادی برونگرا و اجتماعی هستند که به راحتی با افراد غریبه صمیمی شده و آن ها را به مهمانی و خوش گذرانی دعوت می کنند.

ویژگی های شخصیت افراد با نحوه امضا کردن

  • افراد لجباز

در صورتی که طرف مقابل در انجام امضاهایش از خطوط عمودی استفاده کند، باید بدانید که با فردی لجباز و یک دنده روبه رو هستید که به طور معمول هر کاری که دوست داشته باشد، انجام می دهد. همچنین این دسته از افراد به طور معمول بر روی تصمیمات و کارهایی که می‌خواهند انجام دهند، پافشاری می نمایند.

همچنین در حالتی دیگر می توان چنین بیان کرد که آن ویژگی همیشه بدشان تلقی نمی شود، چرا که برای رسیدن به هدف و موفقیت خود نیز بسیار مسر هستند.

این در حالتی است که اگر خود شما نیز فردی لجباز هستید، با چنین فردی به راحتی کنار نمی آیید.

  • افراد صادق و راستگو

اگر شما نیز می خواهید بدانید که با فردی صادق و راستگو روبرو هستید یا خیر، باید از او بخواهید که بر روی برگه ای به امضا کردن بپردازد. طی مطالعات انجام شده چنین مشخص است که اگر او بالای فرم و برگه را امضا کند، به احتمال خیلی زیاد، فردی راستگویی نیست. همچنین اگر پایین فرم را امضا کرد، می توانید با خیال راحت بیشتر به او و حرف هایش اعتماد کنید. چرا که افرادی که بالای فرم را امضا می کنند، به تعهدات خود کمتر پایبند هستند و از با این تست شخصیت شناسی از روی امضا می توانید به تیپ شخصیتی آن ها پی ببرید.

نکاتی که باید در نظر داشته باشید

در پایان نیز می توانید به منظور شخصیت شناسی بیشتر افراد از روی امضا نگاهی به برخی از سبک های امضای رایج و نحوه تفسیر آن ها به طور خلاصه بپردازید.

تاثیر چگونگی امضا با شخصیت افراد

  • یک تلنگر یا خط پایانی در انتها نشان می دهد که شما بسیار فعال، با انگیزه و مصمم هستید.
  • اگر از نام مستعار خود استفاده می کنید، بسیار مستقل هستید و به توانایی های خود اطمینان دارید.
  • عدم وجود نقطه و علائم بر روی برخی حروف به مانند علامت تشدید و آ در امضای شما نشان می دهد که شما از آن دسته افرادی نیستید که نگران جزئیات کوچک باشید و تمایل دارید به تصویر بزرگتر نگاه کنید.
  • حروف بزرگ بزرگ نشان می دهد که شما احساس ارزشمندی قوی دارید، البته که به تکبر و غرور بسیار اهمیت می دهید.
  • اگر فقط با استفاده از نام کوچک خود را امضا کنید، نگرش آرامی نسبت به کار ها نشان می دهید.
  • حروف ناخوانا به طور شگفت انگیزی نشان می دهد که شما چابکی ذهنی خوبی دارید و ذهن سریعی دارید.
  • متن صعودی نشان می دهد که شما خوش بین، خلاق و جاه طلب هستید و تمایل دارید به آینده با دید مثبت نگاه کنید.
  • اگر طرفدار امضایی با حروف بسیار کوچک هستید، این نشان می دهد که ممکن است بخیل و خودخواه باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *