دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مراقبت تغییر بعد از ازدواج باشید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

تغییر بعد از ازدواج یکی از کابوس های زنان و مردان است. اما باید بدانید، این تنها یک تصور و برداشت نادرست از ازدواج می باشد. در دنیای امروزه اغلب جوان ها توقع دارند، با ازدواج به رویاهای خود برسند. در صورتی که ازدواج نیز خوبی ها و بدی های خود را دارد. در این مقاله با کسب آگاهی در این زمینه می توانید این مشکل را رفع کنید.

برخی از افراد علی رغم عشق و علاقه ای که نسبت به همسر خود دارند، بعد از ازدواج شخصیتشان تغییر می کند. دلیل این امر می تواند نگاه نادرست فرد به ازدواج باشد، همچنین عوامل دیگری می تواند در این زمینه دخیل باشد. برای اینکه دید درستی نسبت به ازدواج داشته باشیم، باید از خودمان درست سوال کنیم. اینکه چرا ازدواج کردیم و چه هدفی از ازدواج داریم که پاسخ دادن به این سوالات بخش مهمی از حقایق را روشن می کند. در دنیای امروزه بسیاری از مقایسه های نادرست موجب می شود، تا زن و شوهر به مرور زمان روابطشان با یکدیگر دچار تغییر شود. برای اینکه روابط زن و شوهر به مرور زمان دچار تغییر و تحول نشود، باید سعی کرد از همان ابتدا یک رابطه اصولی شکل داد، همچنین زن و شوهر در زندگی مشترک نباید خواسته های یکدیگر را از یاد ببرند.

چرا در ازدواج تغییر می کنیم

بررسی تغییر بعد از ازدواج

چرا برخی از افراد به مرور زمان به این نتیجه می رسند، که عشق میان آن ها از بین رفته یا کم رنگ شده است؟ با توجه به بررسی هایی که روانشناسان خانواده در این زمینه ها انجام می دهند، به این نتیجه دست یافته اند، که عدم آگاهی نسبت به ازدواج و نداشتن هدف اغلب موجب می شود، این افراد دست به اشتباه زده و انتخابی نادرست داشته باشند. با توجه به اینکه این روزها بسیاری از افراد درگیر چنین مشکلی هستند، می توان به خطرات جدی آن اشاره نمود.

 مقابله با تغییر بعد ازدواج

در این میان برخی از سوالات می تواند، روشن کننده این موضوع باشد. بسیاری از روانشناسان در این موارد چند سوال ارائه می دهند، که به فرد کمک می کند علت کمرنگ شدن عشق بعد از ازدواج را متوجه شود. اینکه ازدواج شما از همان ابتدا با عشق بوده یا خیر؟ یا اینکه چرا چنین فکری به ذهن شما خطور کرده است؟ می تواند روشن کننده بخش های مهمی از موضوع باشد.

آیا ازدواج درستی داشته ایم؟

اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید، این است، که آیا به نظر خودتان شما ازدواجی درست داشته اید؟ این سوال ممکن است در همان ابتدای ازدواج و با بروز اولین مشکل در ذهن شما خطور کند. اصولا افراد از خودشان می پرسند، من با فردی که به او علاقه مند بودم ازدواج کردم، پس چرا با مشکل رو به رو می شوم؟ حال باید توضیح دهیم، که شما ممکن است، تعریفی درست از ازدواج نداشته باشید. بنابراین باید ابتدا به یک تعریف درست از ازدواج برسید. ازدواج تصمیمی است عاقلانه که دارای آیین خاص خود می باشد. ازدواج پذیرش مسئولیت است، و باید به خوبی به این موضوع واقف باشید.

تغییرات بعد ازدواج

  •  آرون گروپس

در زندگی مشترک زمانی که به مشکل بر می خورید، نباید به راحتی از میدان خارج شوید، و فکر کنید، که ازدواجی اشتباه داشته اید. بلکه شما تعریف درستی از زندگی مشترک نداشته اید. در زمان بروز مشکل باید سعی کنید سازگار باشید. در ازدواج و زندگی مشترک باید آستانه تحمل بالایی داشته باشید. برای اینکه یک ازدواج موفق داشته باشید، باید به جوانب مختلفی توجه کنید. فراموش نکنید، که زندگی مشترک در حقیقت وارد شدن به دنیا جدید است. شما در ازدواج باید فردی آگاه، متعهد، صبور و با قدرت تصمیم گیری بالا باشید. بنابراین شما باید با این دلایل ازدواج کنید.

زندگی بعد از ازدواج

انتظارات غلط زندگی را بشناسید

همه ما درگیر عقده هایی در زندگی هستیم. این عقده ها همان انتظاراتی است، که از زندگی داریم. خیلی از ما از زندگی انتظاراتی بی جا داریم، و برخی از افراد نیز نسبت به ازدواج این احساس را دارند. در دنیای امروزه با بالا رفتن توقعات و انتظارات افراد دیدگاهشان به ازدواج تغییر پیدا کرده است. این دسته از افراد در حقیقت وظیفه ازدواج را بهتر کردن حال انسان می دانند. این دیدگاه موجب شده تا جوان ها تصور کنند، با ازدواج باید همه چیز به خوبی پیش برود.

عوامل تغییر بعد از ازدواج

افرادی که نگاهی واقعی به ازدواج دارند، و خوبی ها و بدی های آن را می دانند، درست تر تصمیم گیری می کنند. افرادی که انتظارات بالا دارند، دچار سرخوردگی می شوند. در این میان کسب مهارت های همسرداری می تواند به شما کمک کند. پی بردن به وظایف همسری و آگاهی نسبت به این موضوع که شما به عنوان همسر باید برای حال خوب فرد مقابل تلاش کنید، بسیار حائز اهمیت می باشد.

آیا عشق تنها عامل موفق شدن در ازدواج است؟

این سوال در میان زوج ها می تواند پاسخ های متفاوتی داشته باشید. دلیل این امر نیز طرز نگاه و دیدگاه های مختلفی است، که نسبت به عشق وجود دارد. عشق و دوست داشتن می تواند هر رابه ای را به خوبی شکل دهد. از سویی می تواند در روابط میان زن و شوهر شور و هیجان زیادی ایجاد کند. اما لزوما با عشق می توان زندگی کرد؟ همانطور که می دانید زندگی هیچ گاه یک جانبه پیش نمی رود. مثلا شما برای قبولی در یک رشته دانشگاهی باید تمام دروس را به خوبی پاسخ دهید، تا اینکه فقط یک درس بخوانید. عشق نیز در زندگی مشترک می تواند یکی از عوام مهم و موثر باشد، اما به تنهایی کافی نخواهد بود. اما درباره اینکه چه دلایلی منجر به ازدواج بدون عشق می شود؟ می توانید در لینک مطالعه کنید.

علت تغییر بعد ازدواج

تفاوت های دوران نامزدی و ازدواج

برخی از افراد ممکن است، متوجه تغییر بعد از ازدواج شوند، این افراد می گویند در دوران نامزدی همه چیز خوب بود، و بعد از ازدواج تحولاتی در زندگی ایجاد شده است. همانطور که پیش از این اشاره شد، برای داشتن یک نگاه درست به ازدواج باید، درست سوال بپرسیم.

دلیل این امر می تواند، مقایسه های نادرست باشد، برخی از افراد شرایط دوران نامزدی و ازدواج را با یکدیگر مقایسه می کنند، و متوجه برخی کمبودها می شوند. در صورتی که شرایط این دو با یکدیگر متفاوت است، و باید نگاهی واقع بینانه به موضوع داشته باشند. یک نکته مهم در این زمینه پذیرش مسئولیت های جدید می باشد، که گاها در دوران نامزدی اصلا وجود نداشته اند.

جمع بندی:

دلیل اینکه متوجه تغییر بعد از ازدواج می شویم، تنها به نوع دیدگاه و عدم آگاهی ما نسبت به ازدواج بر می گردد. خیلی از افراد بعد از ازدواج تحولات و مسئولیت های جدید زندگی را نمی پذیرند، آن ها ممکن است، تصور کنند که ازدواج نیز مانند کتاب آشپزی روخوانی دارد، یا با ازدواج باید به رویاهای خود برسند. چنین تصوراتی موجب می شود فرد دچار افسردگی بعد از ازدواج شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *