دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

۷ تست کور رنگی جدید و جالب برای تشخیص کور رنگی

  • ندا خوشرو
  • ۷ شهریور ۱۴۰۰
  • ۲

کور رنگی بیماری اختلال ارثی است که در این بیماری فرد قادر به تشخیص دادن یک رنگ یا برخی از رنگ ها نیست. در ادامه این مطلب انواع تست کور رنگی جدید و جالب را برای شما عزیزان گردآوری کرده ایم.

برخی از افراد دارای بیماری کور رنگی هستند و برخی از رنگ ها را به شکل خاکستری و یا این که سیاه می بینند. در این بخش چند تست کور رنگی را برای شما عزیزان آماده کرده ایم می توانید با پاسخ دادن به این تستها از نتیجه عملکرد چشم های خود با خبر شوید.

بیماری کور رنگی انواع مختلفی دارد که بیشتر افرادی که از این بیماری رنج می برند قادر به تشخیص رنگ سبز و قرمز نمی باشند. تستهای کور رنگی که در ادامه این مطلب در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم می تواند به راحتی شما را از وضعیت عملکرد چشم هایتان آگاه کند.

تست های کور رنگی جدید

انواع تست کور رنگی جدید و جذاب

تستهای روانشناسی متنوع هستند و امروزه تستهای زیادی در زمینه های مختلف نظیر تست هوش ریاضی و تست رشد عقلانی و تست افسردگی و هم چنین تستهای کور رنگی موجود هستند. انواع آزمایش کور رنگی که در ادامه این مطلب برای شما عزیزان گردآوری شده است فقط شما را در مرحله اول تشخیص بیماری کمک می کند و اگر شما احتمال دادید که به این بیماری مبتلا هستید حتما به پزشک مراجعه کنید تا از وضعیت چشم های خود با خبر شوید.

تست های کور رنگی

تست شماره ۱

در تصویر زیر چه حیواناتی را مشاهده می کنید؟ از این تست هوش می توانید برای عملکرد چشم های کودک خود نیز استفاده نمایید.

تشخیص دادن حیوانات مختلف در درون تصویر

  •  آرون گروپس

تست شماره ۲

در تصویر زیر چند طیف رنگ را می توانید تشخیص دهید ؟

تشخیص طیف رنگ ها در درون تصویر

تست شماره ۳

اعداد نوشته شده در دایره های زیر بخوانید ؟

خواندن اعداد درون دایره

تست شماره ۴

کدام عدد را در دایره زیر می توانید تشخیص دهید ؟

عدد صحیح در درون دایره را مشخص کنید؟

تست شماره ۵

در تصویر زیر چه اشکالی را مشاهده می کنید ؟

تست های کور رنگی

تست شماره ۶

نوشته درون عکس چیست ؟

خواندن متن درون دایره

تست شماره ۷

در تصویر زیر هر شکلی را که می بینید به خاطر بسپارید و پاسخ خود را با جواب ارائه داده شده در قسمت جواب های آزمایش کور رنگی مطابقت دهید.

تشخیص تصاویر در شکل

پاسخ تست های کوررنگی

بعد از انجام دادن آزمایش کور رنگی می توانید جواب های خود را با پاسخ هایی که در ادامه این مطلب مشاهده می کنید مطابقت دهید و از صحت و یا عدم صحت چشم های خود در زمینه کور رنگی مطلع شوید.

تشخیص اعداد در درون دایره ها

پاسخ تست شماره ۱

افراد با دید طبیعی خرس و خرگوش و گوزن و سنجاب را در این شکل مشاهده می کنند ولی قادر به دیدن روباه نمی باشند.
اگر شما کور رنگی قرمز – سبز داشته باشید در این تصویر نمی توانید خرس را ببینید و به جای گوزن گاو می بینید و هم چنین روباهی در گوشه چپ و پایین تصویر مشاهده می کنید و قادر به تشخیص روباه و سنجاب به طور طبیعی هستید. اگر کور رنگی شما شدید باشد قادر به دیدن قادر به دیدن سنجاب و خرگوش نخواهید بود.

تست کور رنگی به همراه پاسخ

پاسخ تست شماره ۲

اگر در تصویر ۲۰ طیف رنگ را مشاهده کردید شما دیکرومات هستید و این بدان معنا است که شما دو نوع حسگر مخروطی در چشم های خود دارید سگ ها نیز از نوع دیکرومات هستند.
اگر بین ۲۰ تا ۳۲ رنگ را در تصویر بالا تشخیص دادید شما تریکرومات هستید و سه نوع حسگر مخروطی در چشم هایتان دارید تریکرومات ها به خوبی می توانند رنگ های آبی و بنفش و سبز و زرد را تشخیص دهند و ۵۰ درصد مردم از نوع تریکرومات هستند.
اگر بین ۳۲ تا ۳۹ رنگ را در تصویر بالا تشخیص دادید شما تتراکرومات هستید و چهار نوع حسگر مخروطی را در چشم های خود دارید و حدود ۲۵ درصد از مردم تتراکرومات هستند.
اگر بیش از ۳۹ طیف رنگی را در تصویر تشخیص دادید دوباره شروع به شمردن کنید زیرا فقط ۳۹ طیف رنگی در تصویر وجود دارد و باز هم شما تتراکرومات هستید.

پاسخ تست شماره ۵

Right                                    Left

 ۲۵                                     ۲۹

۴۵                                      ۵۶

۶                                         ۸

پاسخ تست شماره۴

گزینه صحیح عدد ۷۴ است.

پاسخ تست شماره ۵

افراد با دید طبیعی می توانند هر دو شکل مربع و دایره را در این تصویر مشاهده کنند در صورتی که افراد با اختلال دید فقط قادر به تشخیص دایره هستند.

پاسخ تست شماره ۶

PAGE 5

پاسخ تست شماره ۷

اگر در تشخیص شکل های درون تصویر دچار مشکل شدید حتما چشم های فرزند خود را نیز تست کنید زیرا کوررنگی یک بیماری ارثی است.

تست های کور رنگی جالب

آشنایی با انواع کور رنگی

کور رنگی دارای انواع مختلفی می باشد، اما شایع ترین نوع آن عدم توانایی تشخیص رنگ قرمز و سبز می باشد. در چشم های هر فرد سه نوع سلول مخروطی وجود دارد که رنگدانه های متفاتی دارند و با جذب نور توسط رنگدانه ها این سلول های مخروطی فعال می شوند، حال هر نوع اختلال در این سلول ها و در عملکرد آنها و نیز کم شدن تعداد سلول ها می تواند منجر به ابتلا به یکی از انواع کورنگی شود.

کورنگی سبز- قرمز؛ شایع ترین نوع کور رنگی است که شخص قادر به تشخیص رنگ های سبز و قرمز نخواهد بود.

کور رنگی آبی- زرد نیز نوع دیگری از این بیماری است که تست مناسبی برای تشخیص آن وجود ندارد.

در صورتی که فرد قادر به تشخیص هیچ رنگی نباشد از انواع بسیار نادر کور رنگی است و فرد اشیاء را به مانند فیلم ها و یا عکس های سیاه سفید می بیند، در زیر با انواع کور رنگی آشنا می شوید :

تست کوررنگی

مونوکروماسی

که کور رنگی کامل نیز نامیده می شود، نوع نادری از این مشکل است که هیچ یک از انواع سلول های مخروطی فعال نبوده و شخص قادر به تشخیص هیچ رنگی نمی باشد، بنابراین فرد همه چیز را به صورت تصاویر قدیمی یا فیلم های سیاه و سفید می بیند.

دی کروماسی

این نوع اختلال نیز در صورت عدم وجود رنگدانه در هر یک از سه سلول مخروطی به وجود خواهد آمد.

پروتانوپیا : نوعی دی کروماسی می باشد که گیرنده های رنگ قرمز موجود در آن به طور کامل غیر فعال بوده و در نتیجه فرد این رنگ را به شکل تیره و مایل به سبز می بیند.

دوترانوپیا : شایع ترین نوع کور رنگی بوده و گیرنده های سبز موجود درآن کاملا غیر فعال هستند، از این رو شخص قادر به تشخیص رنگ های قرمز و سبز از یکدیگر نیست.

تری تانوپیا : یک نوع نادر از اختلال دی کروماسی می باشد که در آن گیرنده های آبی کاملا غیر فعال بوده و شخص قادر به تشخیص این رنگ نمی باشد.

آزمایش کور رنگی

در این مطلب انواع آزمایش کور رنگی را مشاهده کردید که امیدواریم با کمک این تست روانشناسی از وضعیت عملکرد چشم های خود مطلع شوید، اگر قادر نبودید که تستهای این مجموعه را به درستی پاسخ دهید حتما برای بررسی عملکرد چشم های خود به پزشک مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۲ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *