دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه سوپ شلغم غذایی مقوی و سبک با طعم عالی

  • محدثه خاکشور
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

در طرز تهیه سوپ شلغم از شلغم به عنوان اصلی ترین مواد استفاده می شود که به واسطه ی آن یک خوراکی موثر در درمان و جلوگیری بیماری سرماخوردگی به شمار می رود. با توجه به سرد شدن هوا بد نیست آن را امتحان کنید.

سوپ ها همگی اعم از سوپ جو قرمز، سوپ شوید و یا سوپ شلغم یک پیش غذا و یا غذای ساده و سبک محسوب می شوند که تماما خواص و مفید بودن می باشند. اغلب برای تسریع در بهبودی بیماران، برای افزایش اشتها و همچنین ماندگار کردن میزبانی خود در خاطر مهمان ها از سوپ ها استفاده می کنند. سوپ شلغم یکی از انواع سوپ می باشد که هم طعم عالی و هم پر از خواص می باشد. برای یادگیری طرز تهیه سوپ شلغم همراه آرگا باشید.

شلغم سرشار از ویتامین« C» است که به دلیل دار بودن این ویتامین و بسیاری دیگر از ویتامین و مواد مفید برای سلامتی بدن و از جمله پیشگیری و بهبود سرماخوردگی بهترین انتخاب به شمار می رود. شلغم به تنهایی خوش طعم نیست که به همین دلیل می توانید در غذا و خوراکی های بسیار به کار ببرید. تهیه یک سوپ خوش طعم و البته ساده و سبک با شلغم انتخابی فوق العاده به نظر می رسد. در ادامه آموزش طرز تهیه سوپ شلغم را با شما به اشتراک می گذاریم.

آشنایی با روش تهیه سوپ شلغم

مواد لازم

  • هویج ۳ عدد
  • سبزی جعفری یک مشت
  • آب مرغ ۲ پیمانه (یا عصاره گوشت مرغ)
  • کرفس ۱۰۰ گرم
  • شلغم ۲۵۰ گرم
  • جو پرک یک سوم پیمانه
  • اندازه نیاز فلفل و نمک

طرز تهیه سوپ شلغم با طعمی دوست داشتنی

ابتدا ۲ پیمانه آب را همراه با ۲ پیمانه آب مرغ درون یک قابلمه بریزید(در صورت در دسترس نبودن آب مرغ می توانید همین میزان آب درون قابلمه بریزید). سپس جو پرک شده را به آن افزوده و کرفس ها را سریعا بیفزایید.

هویج ها را پوست گرفته و خرد نمایید. هویج های خرد شده را درون قابلمه ریخته و به مواد بیفزایید. درب قابلمه بر روی آن قرار دهید اما کاملا نبندید(در صورت بستن درب قابلمه ممکن است جو پس از جوشیدن مواد را بالا بیاورد).

بعد از پخته شدن کرفس و هویج شلغم های پوست گرفته و خرد شده را نیز به مواد داخل قابلمه بیفزایید.هنگامی که شلغم سوپ پخته شد، کمی از آن بچشید و چنانچه نیاز بود؛ مقداری فلفل و نمک به آن بیفزایید. در نهایت هم سبزی جعفری ریز شده را اضافه می کنید.

۱۰ دقیقه زمان لازم دارد تا سوپ شما پخته شود. دقت کنید هر چه بیشتر بجوشد، غلظت سوپ شما بیشتر می شود، بسته به سلیقه خود و میزان غلظت آن می توانید زمان پخت را کمی تغییر دهید.

  •  آرون گروپس

سوپ خوشمزه و مقوی آماده شده را درون ظرفی مناسب بکشید و با آبلیمو طعم دار کنید. و به دلخواه خود با سبزی جعفری، شوید، نعنا خشک و یا نعنا داغ و … تزیین نمایید.

توجه داشته باشد که در صورت استفاده از عصاره مرغ و آب به جای آب مرغ، پس از افزودن شلغم می توانید عصاره را بیفزایید و خوب هم بزنید تا بجوشد و حل گردد.

طرز تهیه سوپ شلغم

بدن انسان را به میزان زیادی آب تشکیل می دهد که مقدار قابل توجهی از آن را به دلیل فعالیت های بدنی مختلف همچون ورزش، رقص، و انجام کارهای روزمره از دست می دهیم. برای جبران و بازگرداندن آب از دست رفته نیاز به نوشیدن مایعات و غذاهای پرآب مانند آش، سوپ دارید که در این راه به شما کمک کرده و طراوت و شادابی را به تمامی اندام های بدن شما و پوست و موی شما ببخشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *