دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جلوگیری از شل شدن پوست صورت با ۹ راز طلایی

  • ندا خوشرو
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

کلاژن و فیبر باعث نرمی و انعطاف پذیری پوست صورت می شود و علاوه بر این فیبرها باعث تجزیه می شوند که شل شدن پوست پوست با این روش درمان می گردد و آسیب ها نیز به حداقل می رسد. در ادامه روش هایی برای جلوگیری از شل شدن پوست صورت را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد که امیدواریم از مطالعه آن ها نهایت بهره را ببرید.

روش هایی برای جلوگیری از شل شدن پوست صورت

برای اینکه پوست شما شل نشود بهتر است از روش های طبیعی و خانگی استفاده کنید زیرا این روش ها آسیب های جدی به پوست صورت شما وارد نمی کنند. برای لایه برداری پوست صورت و جلوگیری از شل شدن پوست صورت روش های ساده و کاربردی وجود دارد و شما می توانید با توجه به نیاز پوست خود از بین آن ها روشی مناسب را انتخاب کنید.

جلوگیری از شل شدن پوست صورت

بهترین روش ها برای جلوگیری از شل شدن پوست

۱.مراقب نور آفتاب باشید.

در معرض نور آفتاب قرار گرفتن باعث رساندن آسیب های جدی به پوست صورت شما می شود و بهتر است شما بین ساعت های ۱۱ تا ۲ بعد از ظهر در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و اگر در این ساعت ها تمایل دارید بیرون بروید بهتر است پوست صورت خود را بپوشانید.

پیشگیری از شل شدن پوست صورت

۲. داشتن رژیم غذایی متعادل

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در رژیم غذایی خود از میوه و سبزیجات استفاده نمایید و غذاهایی را میل کنید که دارای مواد مغذی و ترکیبات مفید هستند تا پوست شما صاف و سفت بماند. خوراکی هایی نظیر انبه و کشمش و نخود و تخم مرغ و آجیل برزیلی می توانند چین و چروک ها را از بین ببرند و اگر شما تمایل دارید پوستی سفت داشته باشید بهتر است از پنیر و بادام زمینی و کرفس و انواع میوه های خشک در رژیم غذایی خود استفاده نمایید.

 روش هایی برای رفع شل شدن پوست صورت

۳. ترک کردن سیگار

اگر سیگاری هستید کشیدن سیگار را ترک کنید زیرا کشیدن ۲۰ نخ سیگار در طول روز باعث می شود که سن شما ده سال بزرگ به نظر برسد.

۴. خوش اندام بمانید

افزایش وزن بیش از اندازه و از دست دادن وزن باعث شلی پوست می شود از این رو بهتر است شما به صورت منظم ورزش کنید و رژیم غذایی داشته باشید همچنین اگر تمایل دارید وزن کم کنید نباید در هفته بیشتر از یک یا دو کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید.

جلوگیری از شل شدن پوست صورت

۵. از رژیم های مراقبت از پوست پیروی نمایید.

برای داشتن پوستی صاف و سفت از کرم هایی که حاوی ویتامین A و رتینول و ترتینوئین هستند استفاده نمایید زیرا این کرم ها به تولید کلاژن پوست کمک می کنند و پوست را محکم تر نگه می دارند و علاوه بر این رنگ یکنواخت پوست را بهبود می دهند.

در هنگام شب به پوست تان کرم هایی که حاوی اسید آلفا و هیدروکسی و اسید گلیکولیک یا استروژن هستند را بزنید و تحقیقات نشان داده است افرادی که از کرم های حاوی ۸ درصد اسید گیکولیک و ۸ درصد اسید لاکتیک و استروژن استفاده می کنند نشانه هایی از پیری در پوست آن ها کمتر دیده می شود.

۶. داشتن تمرینات ورزشی منظم

افرادی که به صورت مرتب ورزش می کنند اغلب زمان زیادی را برای از بین بردن چربی ها در قسمت بازو و پا و تنه خود صرف می نمایند ولی معمولا از تمرین هایی خاص برای جلوگیری از شل شدن عضلات صورت و گردن استفاده نمی کنند. توجه داشته باشید که این ماهیچه ها باید به صورت منظم به کار گرفته شوند تا سالم بمانند و علاوه بر این ورزش دادن منظم صورت و فک پایینی باعث می شود تا از شل شدگی یا افتادگی پوست صورت جلوگیری شود.

جلوگیری از شل شدگی پوست صورت

۷. انواع تمرینات برای رفع شلی پوست صورت

ورزش اول :

در موقعیتی راحت و آرام بنشینید سپس سر خود را به سمت عقب خم نمایید و زمانی که چانه را به سمت عقب می برید سعی کنید لب زیری خود را روی لب بالایی تان بیاورید و این کار را به مدت ۵ ثانیه حفظ نمایید و این کار را تا جایی که می توانید انجام بدهید سپس لب ها را آرام نمایید ولی چانه را همان جا نگه دارید. در صورت تمایل می توانید این تمرین را دو تا سه بار در روز انجام بدهید.

ورزش دوم :

زبان تان را بیرون آورید سپس سرتان را به عقب خم نمایید و به سقف نگاه کنید سپس زبان خود را بیرون نگه دارید و به سمت بالا به سمت سقف اشاره نمایید که در این صورت کششی را در پشت زبان و کنار گردن و زیر چانه و فک احساس خواهید کرد سپس موقعیت را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید و آرام بگیرید و این تمرین را سه تا چهار بار دیگر تکرار نمایید همچنین می توانید این تمرین را چندین بار در روز تکرار نمایید.

وزش هایی برای رفع شل شدگی پوست

ورزش سوم :

برای رفع شل شدگی غبغب به سمت پشت روی تختخواب یا کاناپه دراز بکشید و سر خود را از انتهای آن آویزان نمایید سپس صورت را به سمت بالا و رو به سمت سقف قرار بدهید توجه داشته باشید که باید بازوها در کنار بدن شما باشند و بدن نیز راحت و آرام باشد.

به صورت آرام و به طور مساوی سر خود را بالا ببرید تا جایی که به بقیه بدن تان برسد شما باید این کشش را در اطراف گلو احساس نمایید و ده ثانیه در این موقعیت بمانید و آرام شوید و این تمرین را چند بار تکرار نمایید. شما می توانید این مدت زمان را بین ۱۰ تا ۱۵ ثانیه تمدید کنید.

ترفندهایی برای رفع شل شدگی پوست صورت

ورزش چهارم :

برای جلوگیری از افتادگی پوست صورت ابتدا بایستید یا بنشینید و یکی از مشت هایتان را در زیر چانه خود قرار بدهید سپس به کمک دست فشار به سمت بالا بدهید و دهان تان را باز نمایید و فک را به سمت پایین بیاورید. شما می توانید این حرکت را به سرعت انجام بدهید و بین ۱۰ تا ۲۰ ثانیه در این وضعیت بمانید. توجه داشته باشید که این ورزش از شل شدگی پوست صورت جلوگیری می کند.

ورزش هایی برای جلوگیری از شل شدگی پوست صورت

۸. لایه برداری پوست

برای رفع سلول های مرده پوست به صورت هفتگی صورت خود را لایه برداری نمایید زیرا این کار باعث افزایش گردش خون و کمک به تشکیل فیبرهای کلاژن می گردد که کلاژن باعث کشش پوست صورت می شود.

۹. استفاده از ژل یا لوسیون

بهتر است از ژل یا لوسیون های حاوی عصاره سویا و عصاره آلوئه ورا استفاده نمایید و بعد از هر بار تمیز کردن پوست ، این محصولات آرایشی را روی پوست صورت خود بزنید.

از بین بردن شل شدگی پوست صورت

در این بخش از آرایش و زیبایی مجله آرگا با روش هایی برای جلوگیری از شل شدن پوست صورت در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم با توجه به روش های ذکر شده بتوانید از پوست خود به خوبی محافظت نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *