دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به این دلایل ازدواج کنید!

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

دلایل ازدواج زمانی که عقلانی و منطقی باشد می تواند به پایداری یک رابطه کمک کند متاسفانه بسیاری از افراد بدون هیچ پشتوانه و آگاهی دست به ازدواج می زنند که با مشکلاتی مواجه می شوند. تجربه ها نشان داده است که افراد با آگاهی و شناخت می توانند در ازدواج موفق تر باشند زیرا معیارها و دلیل های عاقلانه ای برای ازدواج خود دارند.

ازدواج بخشی تاثیرگذار از زندگی هر فرد است از نظر بسیاری روانشناسان ازدواج خوب می تواند در سلامت روحی و جسمی افراد تاثیرگذار باشد برای اینکه بتوانید در انتخاب خود با موفقیت مواجه شوید باید معیارهایی را در این زمینه داشته باشید اما چه دلیلی و لزومی وجود دارد که باید ازدواج کنیم؟ یکی از دلایل عمده ای که برای ازدواج مورد توجه است رشد روحی و روانی افراد است افراد با ازدواج می توانند به تکامل کافی برسند. تحقیقات نشان می دهد که داشتن معیار برای انتخاب همسر می تواند به یک انتخاب درست و عاقلانه ای منجر شود و می تواند بسیاری از مشکلات ازدواج را از سر راه شما بردارد بنابراین ابتدا باید معیارهای اساسی برای انتخاب یک همسر را در نظر بگیرید. با توجه به اینکه هر فرد دلیل خاص خود را برای ازدواج دارد باید به دنبال های منطقی  و درست در این زمینه بود ازدواج موجب رسیدن شما به آرامش و عشق می شود محبتی که می توانید در ازدواج خود با شریک زندگی به دست آورید بخش مهمی از زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

مهم ترین دلایل ازدواج برای جوانان:

تاکنون از خودتان پرسیده اید که چرا ازدواج کرده اید؟ یا چرا می خواهید ازدواج کنید همه شما دلیل های خاص خود را برای ازدواج دارید اما چیزی که دارای اهمیت است وجود دلیل های عقلانی و قانع کننده است ازدواج برای رسیدن به آرامش، ازدواج برای خوشبخت شدن و …. از دلیل های منطقی برای ازدواج کردن است اگر شما نیز قصدتان از ازدواج در این موارد ختم می شود می توان گفت یک انتخاب عقلانی دارید و در ازدواج خود فردی موفق خواهید بود.

چند دلیل ازدواج

شریک زندگی حمایت کننده:

یکی از دلیل هایی که برخی از جوان ها به ازدواج تن می دهند داشتن شریک زندگی حمایت کننده است برخی از افراد به دنبال فردی در زندگی هستند که از آن ها حمایت کند و به آن ها احساس آرامش و ایمنی را منتقل کند امنیتی که در زندگی این افراد موج می زند موجب می شود تا به سوی افرادی حامی روی آورند. حمایت باید صمیمانه و دوستانه باشد از سویی حمایت کردن همسر می تواند موجب بقای روابط زن و شوهر شود که باید به آن توجه شود.

ازدواج برای خوشبختی:

در تحقیقات روانشناسی نشان داده می شود که افراد متاهل بیشتر از افرادی که مجرد هستند احساس خوشبختی دارند و از سویی رضایت این افراد از زندگی نیز بیشتر است ازدواج یکی از موثرترین پیوندهای میان انسان ها است و می تواند در ایجاد خوشبختی افراد نقش مهمی داشته باشد.

مهم ترین دلایل ازدواج

ازدواج برای رسیدن به شناخت:

یکی دیگر از دلایل ازدواج رسیدن به شناخت کافی است جالب است بداندی که ازدواج موجب رسیدن شما به شناخت کافی از خود می شود شما بعد از ازدواج می توانید توانایی ها و قابلیت های بیشتری از خودتان را کشف کنید ممکن ات شما برخی از نقطه ضعف های پنهان در شخصیت خود داشته باشید خودشناسی که از سوی همسر و بعد از ازدواج رخ می دهد یکی از دلیل هایی است که موجب می شود تا فرد به ازدواج روی بیاورد.

  •  آرون گروپس

ازدواج برای رفع نیاز جنسی:

برخی از افراد برای رفع نیازهای جنسی خود ازدواج می کنند این نیاز سالم است و افراد می توانند از طریق ازدواج آن را تامین کنند شما با ازدواج می توانید بستری سالم داشته باشید تا این دسته از نیازهای خود را برطرف کنید برطرف شدن نیازهای جنسی می تواند بسترهای سالم برای فرزندآوری نیز فراهم کند اگر شما نیز در ازدواج خود این ملاک و معیار را در نظر می گیرید باید آن را عنوان کنید و به آن توجه داشته باشید.

دلیل های منطقی ازدواج

رسیدن به عشق و آرامش:

یکی دیگر از دلایل ازدواج جوانان رسیدن به عشق و آرامش است اگر با شریک زندگی خود رابطه صمیمی دارید می توانید به آرامش کافی در زندگی مشترک خود دست پیدا کنید آرامش می تواند زندگی شما را دائمی و همیشگی کند و به پایدارتر شدن رابطه شما کمک می کند افراد با ازدواج به عشق واقعی دست پیدا می کنند و معنای خاص ازدواج را متوجه می شوند. تجربه طعم واقعی عشق زمانی امکان پذیر است که شما یک انتخاب درست در این زمینه داشته باشید.

ازدواج و پیشرفت:

برخی از افراد با ازدواج می توانند به موفقیت دست پیدا کنند پیشرفت هایی که بعد از ازدواج حاصل می شود می تواند برای افراد انگیزه باشد. زوجین بعد از ازدواج با حمایت های یکدیگر و کمک های یکدیگر می توانند زمینه های پیشرفت را برای یکدیگر فراهم کنند افرادی که متاهل هستند پس انداز و سرمایه گذاری می کنند آن های فرصت های زیادی برای پس انداز کردن ایجاد می کنند و در این زمینه یکدیگر را یاری می کنند بنابراین ازدواج برای پیشرفت اقتصادی نیز از دیگر دلایل ازدواج کردن می باشد.

دلیل ازدواج چیست

نکات مهم در ازدواج کردن:

در ازدواج و انتخاب شریک مناسب برای زندگی عوامل متعددی می توانند موثر باشند یکی از نکات مهمی که در ازدواج باید به آن ها توجه داشته باشید توجه کردن به معیارهای با اهمیت در زندگی است اگر شما سعی دارید برای فرار از وضع موجود زندگی خود ازدواج کنید سخت در اشتباه هستید اگر قصد دارید در سن های بالا ازدواج کنید باید در دوران جوانی از موقعیت های خودتان استفاده کنید برخی از افراد برای رفع نیازهای مالی خود ازدواج می کنند که ممکن است دچار خطا و اشتباه شوند. ازدواج برای بالا بردن اعتماد به نفس، برانگیختن حسادت شخصی خاص ،ازدواج به دلیل بالا رفتن سن و … می تواند اشتباهات بزرگی در زندگی زناشویی باشد که در انتخاب های عاقلانه شما تداخلاتی ایجاد می کنند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *