دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نقد و بررسی میتسوبیشی اوتلندر و شناخت مزایا و معایب این خودرو

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

میتسوبیشی اوتلندر یک شاسی بلند خوش ساخت و با کیفیت است که از امکانات و تکنولوژی های فراوان بهره می برد. این خودرو با طراحی زیبا و جذاب و موتوری قدرتمند رانندگی نرم و راحت و سفری لذت بخش را برای شما به ارمغان خواهد آورد. از نظر امنیت نیز اوتلندر با کسب ۵ ستاره ایمنی یک خودرو قابل اعتماد خواهد بود. با بررسی میتسوبیشی اوتلندر یک شاسی بلند محبوب خانواده همراه این مقاله از آرگا باشید.

خودروی میتسوبیشی اوتلندر با کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه یورو NCAP یکی از خودروهای محبوب خانواده ها بوده که سواری نرم و راحتی را به ارمغان می آورد. این خودرو در تریم های مختلفی به بازار ارائه می گردد که هر کدام دارای آپشن های متعددی برای رفاه سرنشینان و راننده می باشند. برای آشنایی و بررسی بیشتر این شاسی بلند محبوب با ما همراه باشید.

 بررسی میتسوبیشی اوتلندر یک شاسی بلند محبوب

بازنگری کابین میتسوبیشی اوتلندر

از خودروی ژاپنی میتسوبیشی اوتلندر ، نخستین بار در سال ۲۰۰۱  رونمایی شد که در کلاس شاسی بلند سایز متوسط به بازار فروش ارائه شد. نسل اول اوتلندر با نام airtrek (ایرترک) هم شناخته می شود. این نسل نیز در آن زمان مانند خودروهای دیگر میتسوبیشی در طراحی با ضعف هایی روبرو بود. در سال ۲۰۰۵ نسل دوم اوتلندر به بازار معرفی شد و در امتداد انتخاب یک نام جهانی برای آن نام ایرترک حذف شد و نام نهایی نسل دوم اوتلندر نامگذاری شد.

شناخت معایب خودرو اوتلندر

نسل دوم از لحاظ طراحی ارتقاء یافته و پس از آن تا حدودی این سبک طراحی ثابت ماند و تنها در آن تغییرات اندکی صورت گرفت. میتسوپیشی در سال ۲۰۱۲  در ژنو ، نسل سوم اوتلندر را با ظاهری متفاوت تر و بسیار زیباتر از نسل دوم به بازار معرفی  کرد.  این نسخه نود کیلوگرم سبک تر شده و مصرف سوخت آن نیز کاهش یافته بود.  نسل سوم اوتلندر با ورود به جاده تاکنون از اسقبال خوبی برخوردار بوده است. این خودرو در دو مدل پنج و هفت نفره  به بازار جهانی عرضه شده است. در ضمن شرکت آرین موتور اوتلندر نسل سوم را از سال ۲۰۱۴ به بازار کشور ارائه نمود ولی به دلایلی(مانند ظاهر نه چندان جذاب) با فروش موفق روبرو نشد.

بررسی موتور میتسوبیشی اوتلندر

در سال ۲۰۱۶ از نسل چهارم اوتلندر میتسوبیشی یا نسخه فیس لیفت شده نسلهای قبلی، رونمایی شد. این خودرو مورد توجه کارشناسان قرار گرفته و به خودرویی بی رقیب در سگمنت خود تبدیل شد. اوتلندر از سال ۲۰۱۷ میلادی در چهار مدل اصلی به بازار ارائه می گردد که در ادامه با این مدل ها آشنا می شوید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بررسی مدلهای میتسوبیشی اوتلندر

۱. اوتلندر مدل پایه ES

مدل ES تیپ پایه خودرو اوتلندر می باشد که از پیشرانه ای ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر بهره می برد که قدرتی برابر با ۱۶۶ اسب بخار تولید می کند و  گشتاور آن ۲۲۰  نیوتن متر در  ۶۰۰۰ دور بر دقیقه است. گیربکسی دستی یا اتومات CVT  وظیفه انتقال نیروی تولیدی را به چرخ های اوتلندر بر عهده دارد. تیپ ES پایه تک دیفرانسیل به بازار جهانی ارائه می شود.

بازنگری فیس لیفت میتسوبیشی اوتلندر

در حالی که نمونه های وارد شده به کشور دو دیفرانسیل با گیربکس اتوماتیک CVT می باشند. از تجهیزات و امکانات این تیپ می توان به سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، رینگ های ۱۸ اینچی آلیاژی، غربیلک فرمان چرمی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه نسل جدید، سیستم چند رسانه ای مجهز به صفحه نمایش ۶.۱ اینچی لمسی رنگی و… اشاره نمود

۲. اوتلندر مدل SE

این مدل نیز همانند نسخه ES از پیشرانه ای ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر برخوردار است و در مشخصات فنی تفاوتی با تیپ ES  ندارد اما از لحاظ امکانات با خودروی ES  مفاو اس. از امکانات مدل SE می توان ورود و استارت خودرو بدون احتیاج به کلید، چراغ های مه شکن، سیستم نمایش اطلاعات خودرو با نمایشگر رنگی، گرم کن صندلی جلو، سیستم چند رسانه ای مجهز به نمایشگر ۷ اینچی رنگی لمسی، پشتیبانی از نرم افزارهای  Android Auto  و Apple CarPlay جهت ارتباط با گوشی های هوشمند و دو درگاه USB را نام برد.

اوتلندر شاسی بلند جذاب

۳. اوتلندر مدل SEL

مدل SEL نیز از پیشرانه ای مشابه دو نسخه قبلی بهره می برد و نسبت به مدل SE  آپشن های بیشتری دارد که از جمله آن ها می توان به ابزار و ادوات چرمی کابین ، ریل باربند مشکی رنگ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در هشت جهت مختلف به طور الکتریکی، تزئینات داخلی با کیفیت مناسب و به رنگ مشکی براق را نام برد. تیپ SEL دارای آپشن های سفارشی نیز می باشد. از نمونه این بسته های افزایشی سفارشی می توان به مجموعه Touring و Premium اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو اوتلندر

۴. اوتلندر مدل GT

تیپ GT  از پیشرانه قدرتمند شش سیلندر خورجینیV6 بهره می برد و نسبت به دیگر مدلها دارای تغییرات ظاهری مانند رنگ کروم در بدنه، ریل باربند نقره ای رنگ، چراغهای جلو با لامپ ال ای دی،برف پاکن کن اتومات حساس به بارش باران، اهرم تعویض دنده در بخش پشتی غربیلک فرمان می باشد. مدل GT اضافه بر همه امکانات نسخه SEL  دارای آپشن سفارشی Premium نیز می باشد.

آشنایی با طراحی ظاهری اوتلندر

بررسی طراحی ظاهر میتسوبیشی اوتلندر

این خودرو نسبت به نسلهای قبلی از طراحی جذاب، زیبا و تهاجمی بهره می برد. با مشاهده نمای جلویی سپرهای مشکی رنگ در کنار نوار کرومی بکار رفته در جلو پنجره ای ظاهر خود را جذابتر نموده است. چراغهای جلو نسبت به نسل قبلی کشیده تر شده و به همراه چراغ های مه شکن جلو که فرم دایره ای دارند ترکیبی زیبا را خلق کرده اند.  در این نما از خطوط برجسته کمی استفاده شده و مجرای ورودی هوای بزرگتر به همراه نشان حجیم تر میتسوبیشی مشاهده می شود.

آشنایی با شاسی بلند ژاپنی

نمای جانبی اوتلندر طراحی ساده ای دارد و در آن شاهد یک خط برجسته هستیم که از انتهای خودرو شروع شده و به موازات شیشه ها به چراغ های جلو وصل می شود و یک نوار به رنگ مشکی در بخش پایین خودرو سپر های جلو و عقب  را به یکدیگر اتصال می دهد. بین چرخ‌ها و گلگیرها فاصله زیادی مشاهده می شود که این فاصله برای کوچکی چرخ‌ها نبوده، بلکه جهت ایجاد فضا و آزادی عمل بیشتر چرخ است تا عبور از دست اندازها به راحتی امکان پذیر باشد. از ویژگی های مثبت نمای جانبی می توان به کاهش ارتفاع ماشین از قسمت جلو به سمت عقب و کشیده شدن چراغ های عقب و جلو اشاره نمود.

بازنگری میتسوبیشی اوتلندر

نمای پشتی اوتلندر نیز در عین سادگی، ظاهری قابل قبول و هماهنگ با دیگر اجزاء ماشین دارد .در این نما ترکیب نوارهای کرومی رنگ و سپر مشکی رنگ در کنار چراغ های تقریبا بزرگ ظاهرخودرو را زیبا نموده است و  بر روی درب صندوق و سپر پایینی که چراغ های ترمز و عقب خودرو روی آن قرار دارد از خطوط برجسته استفاده شده که چهره اوتلندر را عضلانی و خشن ساخه است.  به طور کلی  این خودرو با طراحی ساده اما خاص خود توانسته رقیبی برای خودرو های هم رده ای خود باشد.

وارسی میتسوبیشی اوتلندر

بررسی فضای داخلی میتسوبیشی اوتلندر

اولین موردی که هنگام ورود به کابین خودرو ذهن را درگیر می کند نبود هماهنگی و تقارن در داشبورد می باشد. میتسوبیشی برای کابین اوتلندر از طراحی قدیمی استفاده نموده که نسبت به رقیبان این خودرو جایگاه پایینی دارد. البته مواد استفاده شده در کابین دارای کیفیت بالا و قابل قبولی بوده و موجب می شود این طراحی ساده کمرنگ تر جلوه کند. خروجی‌های سیستم تهویه نیز چینش نامتقارنی داشته به نحوی که یک خروجی در سمت راست صفحه نمایش مختص راننده بوده و دو خروجی مجزا  نیز در قسمت جلویی سرنشین کناری در نظر گرفته شده که ظاهری متفاوت در کابین را موجب شده است.

آشنای با خودرو میتسوبیشی اوتلندر

نمایشگر اصلی رنگی لمسی و کنترلرهای سیستم تهویه مطبوع در یک فریم در وسط داشبورد جای گرفته‌اند. در صندلیها ، دسته دنده ، روکش فرمان و قسمت های دیگر  چرم به کار رفته که در کنار قطعات چوبی استفاده شده در داخل کابین هماهنگی خوبی بین اجزای داخلی ایجاد کرده است.

بازبینی میتسوبیشی اوتلندر

پدال های شیفتر پشت فرمان در نسخه های اتومات حس هیجان دو چندانی را به راننده القا می کند. صندلی ها از ارگونومی خوبی برخوردار بوده به نحوی که حس ارامش و راحتی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. به لطف ابعاد مناسب اوتلندر ، سرنشینان از فضای کافی و خوبی بین زانو و ردیف جلویی بهره مند هستند.  مدل های ۲۰۱۷ موجود در کشور دارای سه ردیف صندلی هستند که می توان در دو حالت پنج  و هفت نفره  از آن ها بهره برد. کرد. ردیف سوم دارای دو صندلی می باشد   که به خاطر فضای تقریبا کم خودرو در بخش عقب برای افراد قد بلند اندکی آزار دهنده است.

اوتلندر خودروی ساخت ژاپن

بررسی پیشرانه میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر با سه پیشرانه متفاوت عرضه می گردد. پیشرانه اول ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر بوده که نسخه استاندارد و پایه خودرو اوتلندر است. این پیشرانه ۱۶ سوپاپ SOHC قدرتی برابر با ۱۶۶ اسب بخار  در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید نموده و دارای حداکثر گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه می باشد. گیربکسی دنده اتومات با سیستم CVT نیروی تولیدی این خودرو را به چرخها انتقال می دهد. سرعت صفر تا صد ۹.۲ ثانیه ایجاد نموده و حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر برای این خودرو ثبت شده است.

آشنایی با پیشرانه خودرو

پیشرانه دوم ۳ لیتری ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ بوده که قدرت تولید نیرویی برابر با ۲۲۴ اسب بخار در ۶۲۵۰ دور در دقیقه را دارد و گشتاور حداکثری ۲۹۱ نیوتن متر را در ۳۷۵۰ دور در دقیقه تولید می کند. این پیشرانه سرعت صفر تا صدی ۷.۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت را برای خودرو موجب می گردد. که برای خودرویی با این ابعاد رقم قابل توجهی محسوب می شود. و در نهایت پیشرانه سوم هیبریدی بوده که از نوع بنزینی ۲.۴ لیتر است و قدرتی معادل ۱۳۳ اسب بخار و گشتاور ۲۱۱ نیوتن متر را تولید می کند و به همراه دو موتور الکتریکی نیروی مورد نیاز جهت حرکت اوتلندر را تامین می کند. اوتلندر هیبریدی شتاب صفر تا ۱۰۰ بین ۱۰.۵ تا ۱۱ ثانیه را دارا می باشد.

بررسی امکانات و تجهیزات میتسوبیشی اوتلندر

با توجه به این که خودروی اوتلندر در تریمهای مختلفی ارائه می گردد هر مدل دارای امکانات و تجهیزات مختلفی می باشد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می شود.

بررسی میتسوبیشی اوتلندر

سانروف سه حالته، هفت کیسه هوای راننده و سرنشینان، سیستم ایموبلایزر، فرمان با روکش چرمی و کنترل های سیستم صوتی روی آن با طراحی جدید، چراغ‌های عقب ال ای دی طیفی، گرم کن صندلی های جلو، تنظیم الکتریکی صندلی راننده در  چهار جهت، چراغ های جلو ال ای دی و چراغ های دی لایت، سیستم چهار چرخ متحرک ۴WD با کلید سه حالته، سیستم ایزوفیکس، ترمز اضطراری کمکی، سیستم فرمان پذیری تمام چرخ ها(SAWC )، آینه های جانبی تاشونده برقی دارای گرمکن و راهنما، مه شکن LED، سیستم جلوگیری از تصادفات احتمالی(UMS)، کمربندهای ۳ نقطه ای( ELR)، حسگر نور جهت عملکرد خودکار چراغ ها، اتوهلد، ترمز دستی الکتریکی، سیستم هشدار وجود ترافیک در قسمت عقب خودرو، سیستم نظارت بر میزان فشار وارده بر تایرها (TPMS)، قفل دیفرانسیل با کلید تغییر وضعیت بر روی داشبورد، دوربین ۳۶۰ درجه و …

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *