دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تقویت پیاز مو با روش های ساده در منزل

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

برای تقویت پیاز مو می توانید از راهکارهای طبیعی و گیاهی استفاده کنید که با عوارض کمتر دارای تاثیرات بیشتری بر روی موی شما خواهند بود. همانطور که می دانید پیاز مو نقش تعیین کننده ای در رشد یا ریزش موهای شما خواهد داشت که با استفاده از راه های طبیعی می توانید ریزش مو را درمان کنید.

موها عامل مهمی در زیبایی خانم ها و آقایان محسوب می شود و جالب است بدانید که ریزش موها در میان خانم نسبت به آقایان طبیعی تر است و دلیل این امر بلندی موها در خانم ها است. زیرا با بلندتر شدن موها پیاز موها ضعیف تر خواهد شد و چون نمی تواند پیاز موها را در تمام سطح پوست سر پخش کند موجب ریزش موها خواهد شد. البته برای ریزش موها علت ها و عوامل دیگری را نیز می توان دخیل دانست اما در اینجا می خواهیم با استفاده از تکنیک های تقویت پیاز مو در منزل به راحتی به رشد موهای شما کمک کنیم و مانع ریزش آن ها شویم. همانطور که می دانید استفاده از راهکارهای خانگی برای درمان به دلیل طبیعی بودن دارای تاثیرات بهتری هستند و همچنین مضرات کمتر را نیز دارند.

 تقویت و رشد پیاز مو

روش های خانگی و طبیعی برای تقویت پیاز مو:

از دلایل عمده ریزش مو در افراد می توان به مشکلات تغذیه ای، بارداری، دیابت، کمبود ویتامین ها، مشکلات روحی، کم خونی و … اشاره کرد. راه های مختلفی نیز برای کاهش ریزش مو وحود دارد که بیشتر افراد ترجیح می دهند تا از راهکارهای طبیعی برای این مشکل استفاده می کنند. با استفاده از تکنیک های تقویت مو می توانید موهایی ضخیم تر داشته باشید و به سلامت موهای شما کمک خواهد کرد.

شیوه های مراقبتی که در منزل و با استفاده از روش های طبیعی می توانید به تقویت پیاز موها و سر خود کمک کنید شامل تکنیک هایی از تغذیه سالم، مراقبت پوستی و استفاده از شیوه های شست و شو با مواد درست است.

مصرف پروتئین:

پروتئین از منابع تغذیه مهم برای موی سر است و به شدت در کیفیت و جنس موهای شما تاثیرگذار است. برای داشتن موهای ضخیم تر و رفع ریزش موی سر باید از مواد مغذی دارای پروتئین استفاده کنید همچنین استفاده از شامپوهای پروتئین دار برای شست و شوی موی سر می تواند کمک کننده باشد و پیاز مو را تقویت می کند.

تقویت پیاز مو

برای تقویت پیاز موها در برنامه غذایی خود مواد مغذی همچون ماهی، لوبیا، نخود، مرغ، گوشت، تخم مرغ و لبنیات را اضافه کنید تا از موهایی سالم تر و زیباتر برخوردار باشید.

  •  آرون گروپس

مصرف ویتامین های امگا ۳، B و E:

این دسته از ویتامین ها نیز برای مراقبت از پوست سر و تقویت کردن پیاز مو لازم و ضروری است مقادیر مهمی از این ویتامین ها را می توانید در مواد غذایی همچون ماهی، گردو، تخم مرغ و روغن های طبیعی همچون زیتون و کنجد پیدا کنید.

مصرف روغن کرچک:

ترکیب روغن کرچک و روغن نارگیل یک ترکیب بسیار مناسب برای پوست سر شما است  و به تقویت پیاز موها کمک خواهد کرد. شما با استفاده از این روغن و ماساژ آن بر روی پوست سر خود می توانید موهایی سالم تر داشته باشید. این ترکیب به ضخیم تر شدن موها و رشد بهتر آن کمک می کند و همچنین ریزش موهای شما را قطع خواهد کرد.

اهمیت پیاز مو

ماسک عسل و روغن زیتون:

مقداری از روغن زیتون را با کمی عسل ترکیب کرده و این مخلوط معجزه آسا را به مدت ۱ ساعت بر روی سر خود قرار دهید و در نهایت آن را با آب ولرم بشویید. همچنین بهتر است تا انواع ماسک مو برای موهای خشک را بشناسید و از ماسک های مناسب با جنس موی خود استفاده کنید.

ماسک حنا:

این ماسک یکی دیگر از ترکیبات مفید برای تقویت پیاز موها است مقداری حنا را با چای سبز ترکیب کرده و می توانید یک عدد تخم مرغ نیز به این ترکیب اضافه کنید. موهای خود را به خوبی با این ماسک بپوشانید و اجازه دهید تا پوست سر شما از این ماسک تغذیه کند.

نکات مهم درباره پیاز مو

ماسک ویژه:

یکی از پرکاربردترین ماسک هایی که برای رفع ریزش مو و دیگر مشکلات پوست سر به شما پیشنهاد می شود ترکیب موثر و مفید نخود خام، ماش، گندم با پوست، لوبیا قرمز و شیر است که این ماسک ریزش مو را به صوت خمیری برای موهای خود باید استفاده کنید.

روغن تراپی برای تقویت پیاز موها

این روش یک راهکار طبیعی برای هیدراته نگه داشتن پیاز موها می باشد، زیرا تحریک رشد موها و حفظ درخشندگی آن بدون آب رسانی منظم ممکن نمی باشد.

حال به منظور تقویت فولیکول موها به این شیوه می توانید پوست سرتان را با روغن های گیاهی مرطوب نمایید، در صورتی که پوست سر سالم بوده و از تغذیه مناسبی برخوردار باشد، به رشد موها و و سلامت فولیکول ها نیز کمک زیادی خواهد کرد، از این رو لازم است با روغن های مناسب برای تقویت فولیکول موها آشنایی داشته باشید، در اینجا به معرفی برخی روغن های موثر در تقویت پیاز موها می پردازیم :

روغن ترکیبی مو زیما : یک روغن طبیعی که ترکیب شده از ۲۳ عصاره گیاه و دانه مختلف می باشد که شامل روغن کندش، روغن پیاز عنصلی، روغن رزماری، روغن براهمی، روغن آرگان، روغن بنفشه پایه زیتون، روغن املا، روغن بابونه، روغن سیاهدانه، روغن لیمو و چند روغن دیگر است.

تقویت پیاز موها

این روغن ها موجب تقویت پیاز موها شده و در حفظ سلامت موها نقش بسزایی دارند؛ ترمیم موهای آسیب دیده، تنظیم چربی پوست سر، ضخیم تر شدن تار موها  و تغذیه فولیکول موها مواردی از خواص بی نظیر این روغن می باشد.

روغن رزماری : رزماری نقش مهمی در تحریک جریان خون در ناحیه پوست سر دارد، روغن رزماری با این کار موجب قوی تر شدن پیاز موها می شود، این روغن همچنین دارای خاصیت ضدالتهاب و آنتی اکسیدان می باشد، از این رو با استفاده از روغن رزماری می توانید از رویش موی طبیعی و سالم برخوردار شوید.

جالب است بدانید که این روغن سالهاست به عنوان یک ماده محرک رشد مو شناخته شده و نیز به دلیل خاصیت ضدقارچ می تواند پوست سر را پاکیزه و سالم نگه دارد.

نکته ۱ : قبل از استفاده از هر یک از این محصولات زیبایی و روغن ها با مشاور مشورت کنید، زیرا بدن افراد مختلف می تواند واکش های متفاوتی به این محصولات نشان دهد.

نکته ۲ : برای روغن تراپی می توانید، یکی از روغن های پیشنهادی را بر روی پوست سرتان ماساژ دهید و اجازه دهید حدود یک ساعت روی سر بماند، سپس سر خود را شسته و با حوله خشک کنید، برای اثربخشی بهتر می توان هفته ای یکبار آن را انجام داد. روشهای تقویت مو

نکات مراقبتی:

برای تقویت پیاز مو باید به نکات مراقبتی دیگر در میان شستشو نیز توجه کنید کمتر از لوازم آرایش مو استفاده کنید، موهای خود را با آب ولرم بشویید، موهای خود را ماساژ دهید و بعد از حمام موهای خود را به آرامی خشک کنید. همچنین می توانید از راهکارهای پر پشت شدن مو با راهکار فوق العاده و عالی نیز استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *