دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی انواع ماسک سدر برای پوست و مو

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

استفاده از ماسک سدر برای مو هایتان بسیار خوب است و شما می توانید با استفاده از آن تمامی مشکلات مربوط به مو هایتان را درمان کرده و با تقویت فولیکول های مو مو هایی ضخیم و جذاب داشته باشید.

از گذشته تا کنون از سدر و حنا برای تقویت مو استفاده می کنند. جالب است بدانید که ماسک سدر برای پوست نیز فواید بسیار زیادی دارد. در ادامه شما را با انواع ترکیب های سدر و فواید آن آشنا خواهیم کرد.

خواص ماسک سدر

خواص ماسک سدر

ریزش مو یکی از مشکلاتی می باشد که بسیاری از افراد با آن درگیر می باشند. جالب است بدانید که اگر از سدر استفاده کنید می توانید با تقویت فولیکول های مو مانع از ریزش بیش از حد آن ها شوید. این روش هزینه گزافی به دنبال ندارد و شما هر چه سریع تر می توانید نتیجه خوب را دریافت کنید. برای تهیه سدر می توانید به عطاری ها مراجعه کرده و مقداری از این گیاه را خریداری کنید. این گیاه هیچ ضرری برای مو هایتان ندارد و می تواند منجر به ضخیم شدن موهایتان شود. در نظر داشته باشید که این گیاه همه کاره می باشد و شما می توانید به راحتی از آن برای تمامی بدن خود استفاده کنید.

سفت شدن پوست با سدر

سدر یکی از گیاهانی می باشد که خاصیت منقبض کنندگی دارد و افرادی که با طب سنتی آشنایی دارند می دانند که این ماده چقدر می تواند برای سفت شدن پوست و کشیده شدن آن مفید باشد. در واقع استفاده از سدر به اعضای بدن نیرو می بخشد و آن ها را از وارفتگی نجات می دهد. یادتان باشد که این گیاه طبعی سرد و خشک دارد.

بهترین گزینه برای افراد گرمایی

سدر همانطور که می دانید یکی از گیاهانی می باشد که تمام آن چه ساقه و چه ریشه و برگ و میوه آن مورد استفاده قرار می گیرد و هر کدام دارای خاصیت های مختلفی می باشند. افرادی که بسیار گرمایی هستند می توانند با استفاده از میوه سدر کمی از این مزاج خود بکاهند و بخصوص در فصل تابستان کم تر اذیت شوند.

سدر برای لایه برداری و ترمیم

  •  آرون گروپس

لایه برداری و ترمیم

برگ های سدر نیز می تواند یکی از لایه بردار های طبیعی به شما برود و شما بدون استفاده از هیچ ماده آرایشی و شیمیایی می بتوانید پوست خود را پاکسازی کنید. حتی می توانید از سدر به عنوان ضماد نیز استفاده کنید و این ماده را بر روی زخم های خود بگذارید تا بهبود یابند.

درمان چربی پوست

میوه این گیاه می تواند به افرادی که دارای پوست های چرب هستند کمک کند تا از شر جوش ها و آکنه ولگاریس  که روی پوستشان ایجاد می شود رها شده و پوستی شفاف و لطیف داشته باشند.

پیشگیری از ریزش مو

یکی از بهترین خاصیت هایی که این ماده برای مو دارد این است که می تواند با تقویت مو ها از ریزش آن ها پیشگیری کند. البته این تمام خاصیت سدر برای مو ها نمی باشد و جالب است بدانید که سدر می تواند منجر به شادابی، طراوت و شفافیت و براقی مو ها شده و در نتیجه احساس بسیار خوبی را برایتان به همراه می آورد.

از بین بردن شوره سر

شوره سر می تواند بر روی ظاهر شما تاثیرات بسیار زیادی بگذارد بنابراین بهتر است قبل از استفاده از دارو های خاص و شیمیایی یک بار از این ماده استفاده کنید تا کاهش چشمگیر شوره سر خود را مشاهده کنید.

سدر برای تقویت مو ها

کاهش آکنه

این گیاه را می توانید با ترکیب برخی مواد روی صورت خود قرار دهید تا از بروز جوش ها و آکنه ها پیشگیری کرده و یا میزان آن ها را به حداقل برسانید.

درمان انگل های پوستی

اگر شما هم از انگل های موضعی و پوستی رنج می برید می توانید از سدر استفاده کنید تا با استفاده از خاصیت ضد قارچی که این گیاه دارد آن ها را کاملا درمان کرده و دوباره لطافت را به پوست خود بازگردانید.

درمان شپش

یکی از روش های درمانی شپش استفاده از سدر می باشد. این گیاه توانایی از بین بردن شپش های سر را دارد و شما می توانید به راحتی و بدون استفاده از مواد شیمیایی و دارو های خاص شپش ها را از بین برده و دیگر نیازی به کوتاه کردن مو های خود نداشته باشید.

کاهش آسیب ها

سدر دارای ویتامین های بسیار زیادی می باشد و می تواند مو های شما را در برابر آسیب ها حفظ کند بنابراین بهتر است هر از چند گاهی از این گیاه برای مو های خود استفاده کنید.

دمان آکنه با سدر

درمان مشکلات رایج مو

با استفاده از ماسک سدر می توانید مو های خود را از شر موخوره حفظ کنید. خشکی و شوره سر می تواند از نشانه های کاهش ویتامین های بدن باشد بنابراین بهتر است با استفاده از سدر به راحتی این مشکل را از بین برده و مو هایی زیبا و خوش حالت داشته باشید.

انواع ماسک سدر

در ادامه انواع ماسک های سدر را برایتان معرفی خواهیم کرد و مورد استفاده از آن ها را نیز خواهیم گفت تا بتوانید بیش تر و بهتر از خواص این ماده بهره مند شوید.

سدر و حنا

ماسک سدر و حنا یکی از بهترین ماسک هایی می باشد که می توانید برای تقویت مو های خود و درمان مشکلات پوستی  از آن استفاده کنید. این ترکیب دارای فواید بسیار زیادی برای مو هایتان می باشد و می تواند باعث کاهش چشم گیر ریزش مو و شوره سر شود و همچنین پوست شما را از هرگونه جوش و آکنه بهبود می بخشد.

طرز استفاده

  • این دو گیاه را باید به صورت مساوی با یک دیگر ترکیب کرده و روی مو ها و یا پوستتان قرار دهید.
  • در نظر داشته باشید که این ترکیب نباید وارد چشم هایتان شود.
  • سعی کنید خوب این مواد را روی مو هایتان ماساژ دهید و این کار را به آرامی انجام دهید زیرا بعد از مدتی سدر و حنا خشک می شود و ممکن است ماساژ دادن شما منجر به ریزش مو هایتان شود.
  • بعد از دو الی ۳ ساعت می توانید مو های خود را بشویید.
  • برای شستن این ترکیب گیاهی نیازی به شامپو ندارید ولی اگر دوست دارید باید از شامپو های رقیق شده استفاده کنید و هرگز شامپو های غلیظ را به مو هایتان نزنید زیرا تاثیر این ماسک گیاهی را از بین خواهد برد.

نکته : یادتان باشد که اگر نتوانید این ترکیب را از روی مو هایتان بشویید تاثیر ماسک برعکس خواهد شد و شما ریزش مو و خارش شدید پوست سر را تجربه خواهید کرد. یادتان باشد که در حین شستشو باید آب کاملا بی رنگ از مو هایتان خارج شود و ذرات سدر و حنا باید کاملا از روی مو هایتان پاک شود.

انواع ماسک سدر برای پوست های چرب

شکوفه سدر و سرکه

  • این ترکیب برای درمان عرق سوز شدن می باشد و باید از شکوفه های سدر استفاده کنید.
  • برای تهیه این ترکیب جادویی می بایست ۳ قاشق غذا خوری پودر شکوفه سدر را به همراه دو قاشق غذا خوری سرکه سیب و دو لیوان آب با یک دیگر مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب شما یک دست شود.
  • این ماسک را حدودا ۲۰ دقیقه بر روی نقاط عرق سوز شده بگذارید و بعد از این مدت تمامی صورت خود را بشویید.
  • می توانید از این ماسک دوبار در روز استفاده کنید تا زمانی که بدن شما بهبود یابد.

سدر و سرکه

ماسک سدر و سرکه می تواند به عنوان یک اسکراب به کار برود. این ترکیب را باید حتما با آب مخلوط کنید زیرا ممکن است ترکیب سرکه و سدر قوی بوده و در نهایت منجر به مشکلات پوستی شود. برای استفاده از این ماسک کافی است آن را روی پوست خود بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه به صورت اسکراب آن را از روی پوست خود بردارید.

روغن بادام تلخ و سدر

از این ترکیب برای شفاف سازی پوست استفاده می شود و اگر مشکل کدر شدن پوست دارید و یا لک های بسیاری روی پوستتان ایجاد شده است می توانید با سدر و روغن بادام تلخ آن را از بین ببرید. طرز استفاده از این ترکیب بسیار ساده می باشد و کافی است شما برای ۱۰ دقیقه سدر را بجوشانید و کمی روغن بادام تلخ به آن اضافه کنید. این ترکیب هم باید به مدت ۵ دقیقه بر روی شعله آهسته گاز قرار بگیرد تا تمامی آب آن بخار شود.

ماسک سدر

سدر و ماست

ماسک سدر و ماست از بهترین ماسک هایی می باشد که برای پوست های چرب توصیه می شود و شما می توانید با استفاده از این ماسک میزان چربی پوست خود را به تعادل برسانید. البته این ماسک استفاده های دیگر مانند ترمیم، لایه برداری، از بین بردن آکنه ها و رفع خارش بدن مورد استفاده قرار می گیرد.  برای تهیه این ماسک باید یک قاشق چای خوری از سدر را با چند قاشق غذا خوری ماست مخلوط کنید. این ترکیب را مانند سایر ماسک ها به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سعی کنید ۵ دقیقه ماساژ داده و بگذارید ماسک روی صورتتان خشک شود. بعد از این مدت می توانید صورت خود را با استفاده از آب ولرم کاملا بشویید و با استفاده از یک حوله تمیز آن را خشک کنید.

سدر و حنا برای پوست

از این ترکیب جادویی می توانید برای درمان جوش ها و آکنه هایی که روی صورتتان ایجاد شده است استفاده کنید. اگر تیرگی هایی نیز در ناحیه صورت خود دارید می توانید با استفاده از این ترکیب تا چند درجه آن را روشن تر کرده و پوستی شفاف و لطیف داشته باشید. این ترکیب باید به یک نسبت باشد و هر چقدر از حنا استفاده کردید باید به همان میزان از سدر نیز استفاده کنید. بعد از چند بار استفاده از این ماسک می توانید تاثیرات چشمگیر آن را به وضوح مشاهده کنید.

سدر و آبلیمو

یکی دیگر از ماسک های بسیار خوبی که برای سفید کردن دست ها استفاده می شود ترکیب سدر و آبلیمو می باشد. این ترکیب باید به شکل خمیری باشد و باید به گونه ای باشد که بر روی پوست شما بماند. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه می توانید پوست دست های خود را با آب بشویید.

سدر و آب برای درمان سوختگی

سدر و آب که ساده ترین ترکیبی است می تواند برای ترمیم و درمان سوختگی های شما مفید باشد. بهتر است این ماسک بیش تر از ۱۰ دقیقه بر روی زخم شما نماند و بعد از این مدت می توانید دست خود را با آب بشویید. بهتر است برای شستن جای سوختگی از مواد شوینده استفاده نکنید زیرا این مواد می تواند میزان عفونت را افزایش داده و در نتیجه روند بهبودی را کند می کند.

مضرات سدر

مضرات سدر

همانطور که می دانید هر گیاهی با داشتن فواید بسیار زیاد می تواند یک سری ضرر هایی نیز با خود به همراه داشته باشد و سدر نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. تنها ضرری که این گیاه دارد مربوط به میوه آن می باشد و بهتر است اگر دچار مشکلات حافظه، مشکلات تشنج و صرع هستید از این میوه استفاده نکنید. البته اگر دوست دارید از این میوه استفاده کنید می توانید آن را به همراه سکنجبین استفاده کنید. سکنجبین تا حدود بسیار زیادی می تواند مضراتی که میوه دارد را کاهش دهد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *