دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ماسک برای ریزش مو و تقویت ریشه ی مو

  • مهلا بستگان
  • ۹ مهر ۱۳۹۶
  • ۰

مو عامل اصلی زیبایی در هر چهره ای می باشد. موهای خوش حالت و براق که پر پشتی آن چشم را خیره می کند، نیازمند مراقبت است تا از ریزش مو جلوگیری شود. در این مطلب ۲۰ ماسک برای ریزش مو را معرفی می نماییم.

ریزش موها در آقایان و بانوان می تواند وراثتی یا بسته به شرایط موجود محل زندگی و کار و یا رعایت نکردن بهداشت و نکات سلامت موها باشد. به هر حال این اتفاق به هر علتی که باشد خوشایند نیست و همه به فکر راه درمان هستند. امروزه با استفاده از انواع ماسک برای ریزش موها می توان موهای خود را تقویت کرد.

معرفی ۲۰ ماسک برای ریزش مو

  1. پیاز را پوست بگیرید و خوب بشویید. سپس به وسیله یک آبمیوه گیری، آبش را بگیرید. با آب به دست آمده از پیاز ساقه و ریشه موهای خود را ماساژ دهید و اجازه دهید تا نیم ساعت الی چهل و پنج دقیقه روی موهایتان بماند و بعد با آب و شامپو خوب آبکشی کنید. تکرار هفته ای یک بار از این ماسک برای ریزش مو مفید است.
  2. آب پیاز را با روغن نارگیل و روغن زیتون مخلوط کنید و به موهای خود بمالید. این ماسک موهای شما را پرپشت می کند و از ریزش آن جلوگیری می نماید. مدت زمانی که این ماسک ضد ریزش مو باید روی سر شما باشد یک ساعت الی یک ساعت و سی دقیقه است. از این ماسک برای ریزش مو، فقط هفته ای یک بار استفاده کنید.
  3. دو قاشق غذا خوری آب پیاز را با یک قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید و به مدت پانزده دقیقه بر روی مو های خود قرار دهید، سپس با آب و شامپو موهایتان را بشویید. استفاده از این ماسک یک بار در هفته بیشتر توصیه نمی شود.
  4. آب پیاز را با آب جو و روغن زیتون مخلوط کنید و از این ماسک طبیعی برای ریزش موها را به مدت یک ساعت استفاده بفرمایید و سپس سر و موهای خود را بشویید.ماسک های طبیعی برای ریزش مو
  5. برای تقویت مو با روغن زیتون قبل از خواب موهای خود را با روغن زیتون ماساژ دهید و سر خود را با یک روسری ببندید و صبح برای شستن اقدام کنید. این کار باعث رویش موهای جدید در سر شما می شود.
  6. برای جلوگیری از ریزش مو، مو های خود را با روغن بذر کتان به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید و اجازه دهید نیم ساعت روی سرتان بماند و بعد آبکشی کنید.
  7. زرده تخم مرغ را بر روی سر خود بمالید و بعد از گذشت بیست دقیقه با آب سرد آبکشی کنید. تخم مرغ به ضخامت موهای نازک منجر می شود و ماسکی برای ریزش مو می باشد.
  8. برای شستشوی موهای خود از ترکیب نصف استکان سرکه سیب با نصف استکان آب گرم استفاده بفرمایید. سرکه به رشد مو کمک و از شکنندگی مو جلوگیری می کند.معرفی 20 ماسک برای ریزش مو که شما را شگفت زده می کند
  9. دانه های شنبلیله را یک شب در آب بخیسانید و صبح آن ها را بکوبید تا خمیری یک دست حاصل شود. این خمیر را به روی موها و سر خود بمالید و یک کلاه رنگ یا پلاستیک برای جلوگیری از خشک شدن خمیر بر روی سر خود بگذارید و بعد از نیم ساعت موهای خود را بدون استفاده از شامپو آبکشی کنید. هفته ای دو بار به مدت یک ماه از این ماسک برای ریزش موها استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.
  10. از ژل آلوئه ورا برای تقویت مو استفاده کنید. ژل این گیاه را بر روی سر و موی خود بزنید و بعد از سپری شدن چهل و پنج دقیقه موهایتان را بشویید. تکرار این عمل هفته ای دو بار برای نتیجه گیری مناسب است.
  11. روغن نارگیل، روغن بادام، روغن خردل، روغن زیتون و روغن جوجوبا را با هم مخلوط کنید و در یک ظرف استیل بریزید و به آن کمی حرارت بدهید بعد موهای خود را بعد از ماساژ یک شب در آن بخوابانید و فردا بشویید تا نتیجه بگیرید.
  12. دو قاشق غذا خوری کشک را با یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید و بر روی موهای خود قرار دهید و بعد از نیم ساعت این ماسک برای ریزش موها را با آب فراوان بشویید.ماسک برای ریزش مو با پیاز و عسل
  13. ریشه شیرین بیان را یک شب در آب بخیسانید و صبح بکوبید. از خمیر حاصل شده بر روی نقاط بی موی سر خود بزنید و اجازه دهید شب بر روی پوست سر شما بماند، سپس صبح با آب و شامپو سرتان را شستشو دهید.
  14. از جوشانده برگ های چغندر قرمز یک خمیر به دست می آید که می توان برای رشد مو به مدت نیم ساعت بر روی مو و سر گذاشت و بعد آبکشی نمود. از این ماسک طبیعی هفته ای دوبار استفاده کنید تا نتیجه دلخواه حاصل شود.
  15. ماسک چای از جمله ماسک های جلوگیری از ریزش مو محسوب می شود. سه قاشق مربا خوری چای را در یک لیوان آب برزید و بگذارید تا دم بکشد، سپس آب یک لیموی تازه را در آن بچکانید و موهایتان را که از قبل با شامپو شستشو داده اید با آن بشویید و برای آبکشی از شامپو استفاده نکنید.
  16. هفته ای یک بار به مدت سی تا شصت دقیقه، از ماسک سفیده تخم مرغ برای ریزش موها استفاده کنید تا از ریزش موهای شما جلوگیری کند.معجزه آب پیاز در جلوگیری از ریزش مو
  17. موهای سر خود را مستقیما با آب سیب زمینی ماساژ دهید بگذارید سی تا شصت دقیقه بر روی سر شما بماند و بعد آن را بشویید.
  18. برای جلوگیری و درمان ریزش مو، موهای خود را با روغن رزماری تقویت کند.
  19. سیر را در یک مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا به شکل ژل بشود و بعد هر قسمت از سر را که موی کمتری دارد با این ژل ماساژ دهید.
  20. برای متوقف کردن ریزش مو، با آب و فلفل قرمز یک خمیر درست کنید و بر روی پوست سر و موی خود بگذارید تا از خواص این ماسک بهره مند شوید.خواص سیر در رشد مو

استفاده از ماسک های طبیعی معرفی شده برای پیشگیری و درمان ریزش مو بسیار مفید هستند. پس با استفاده از آنها به مراقبت و درمان موهای آسیب دیده خود بپردازید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *