دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

همه چیز درباره تزریق فیلر زیر چشم

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰

تزریق فیلر زیر چشم برای پر کردن گودی و برطرف کردن تیرگی استفاده می شود. این فیلر از مواد طبیعی تهیه شده و در کمترین زمان ممکن آثار خود را نشان می دهد.

با افزایش سن، اطراف چشمها زودتر از نواحی دیگر پوست صورت از فرم جوان خود خارج می شوند و چین و چروک را تجربه می کنند. تزریق فیلر زیر چشمها می تواند یک درمان موقت یا دائم برای از بین بردن این چین و شکن ها باشد.

تزریق فیلر زیر چشم چگونه انجام می گیرد؟

فیلر یک پرکننده است که در نواحی گود مورد استفاده قرار می گیرد. پوست دور چشم ظریف بوده و بسیاری از حالات خستگی، کمبود آهن، بی خوابی و … را نشان می دهد. این موضوع در حالی است که پوست این محیط زودتر از سایر نواحی صورت دچار پیری و شکستگی می شود.

به وجود آمدن تیرگی زیر چشم در اثر عوامل مختلفی رویت می گردد. بسیاری از افراد به دلیل کم آبی بدن یا فقر آهن دچار این عارضه می شوند. قرار گیری در معرض آفتاب به شکل مدام می تواند در ایجاد این سیاهی موثر باشد. ضمن اینکه زمینه ابتلا به بیماری گلوکوم یا آب سیاه را فراهم خواهد کرد.

برای درمان تیرگی چشم از ماسک های زیادی استفاده می شود. این ماسک ها نیز در روشنایی دور چشم تاثیر دارند. معمولاً برای رفع گودی چشم از تزریق فیلر زیر چشم کمک گرفته می شود. این درمان ماندگاری بالایی  دارد.

فیلر زیر چشم

قبل از بهره مندی از این ژل های پر کننده گودی زیر چشم، بهتر است علت تیرگی و گودی زیر چشمها را بدانید. در این صورت درمان آسان تر خواهد شد. اگر این گودی و سیاهی از کمبود ویتامین و مواد معدنی یا اختلال در وضعیت سلامتی بدن است، ابتدا آن را درمان و آن گاه به فکر تزریق فیلر زیر چشمها باشید.

عوامل ژنتیکی از مهم ترین دلایل تیرگی و فرو رفتگی زیر چشمها می باشد. کسانی که به تیرگی و گودی زیر چشمها در جوانی دچار هستند، به احتمال زیاد به دلیل ژنتیکی چنین موضوعی را تجربه می کنند. تزریق فیلر زیر چشمها قادر به برطرف کردن گودی تا ۲ سال بوده و در کمترین زمان ممکن نیز تاثیر آن را مشاهده خواهید کرد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

این روش در ۲۰ دقیقه زمان اتفاق می افتد. بعد از انجام، درد نخواهد داشت و شما را از بستری یا استراحت بی نیاز خواهد کرد. ضمن اینکه ماندگاری ۲ ساله را به شما عرضه می کند. بیشتر مردم زمانی که با تیرگی دور چشم مواجه هستند، از آرایش های خاصی برای برطرف کردن آن بهره مند می شوند.

برطرف کردن تیرگی دور چشم با فیلر

تزریق فیلر زیر چشم، درمان ساده تر و آسان تری نسبت به جراحی زیبایی پلک، تزریق چربی یا لیفت چشمها می باشد. توجه داشته باشید به طور کلی گودی زیر چشم از خلأ چربی زیر پوست نتیجه می شود. مهم ترین عامل بروز این عارضه، ژنتیک می باشد. یعنی این گونه افراد بعد از تولد از ذخیره چربی کمی برخوردارند و این موضوع با گودی زیر چشمها خود را نشان می دهد. فرو رفتگی دور چشمها طبیعی است و این موضوع از استخوان های اطراف ناشی می شود. عده ای از افراد این گودی را در نوع عمیق تری تجربه می کنند.

زمانی که پوست بدن از senescense سلولی عبور می کند، دیگر قادر به تولید سلول های مقاوم نمی باشد. این مسئله سبب تحلیل بیشتر پوست در نواحی اطراف چشمها شده و پوست تیره تری را به وجود می آورد. بعد از تزریق فیلر زیر چشمها بهتر است مراقبت های لازم برای بهبود پوست در این ناحیه را نیز مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال از وضعیت ویتامین ها و مواد معدنی دریافتی خود آگاهی داشته باشید. رژیم غذایی نرمال، تامین رطوبت دور چشمها و خواب به اندازه از عوامل مهمی برای به تعویق انداختن پیری می باشند.

تزریق فیلر زیر چشم

پرکننده های Juvederm Ultra، Restylane Silk و Belotero Balance از نمونه تزریقاتی هستند که برای زیر چشم انجام می گیرند. این نوع پرکننده ها توسط پزشک متخصص تجویز و اعمال می شوند. به عنوان مثال پزشک برای افرادی که دارای پوست ظریف و لاغری در نواحی دور چشم هستند، از فیلر استفاده می کند. این فیلر به دلیل سرعت اثر بخشی و روش خاص مورد توجه قرار می گیرد. افراد با پوست ظریف در زیر چشم دارای مویرگ های خونی می باشند. پرکننده ترتیب یک فاصله کافی بین مویرگ ها و پوست را می دهد. این مسئله کبودی و تیرگی زیر چشم را از بین می برد.

نواحی مورد استفاده در فیلر

نکات مهم برای انجام تزریق فیلر زیر چشمها

قبل از انجام این تزریق از خوردن داروهایی همچون آسپرین خودداری نمایید. البته قبل از ترک این دارو با پزشک خود در این رابطه صحبت کنید.

این تزریق دردناک نیست و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد. قبل از انجام این تزریق، متخصص از یک بی حسی موضعی استفاده می کند.

ابتدا محل تزریق مشخص می شود. آن گاه این محیط توسط عوامل پاک کننده ضدعفونی می شود. برای تزریق این فیلر از یک سوزن باریک استفاده می گردد. این سوزن به شکل آرام در پای چشم جای می گیرد. آن گاه فیلر به زیر پوست وارد می شود. انجام تزریق می تواند به شکل ناهماهنگ در پای چشم جای بگیرد. بنابراین بهتر است این تزریق را در هر طرف صورت در ۵ قسمت متفاوت تکرار نمایید. در این صورت پخش فیلر به درستی انجام خواهد شد.

نواحی تزریق فیلر پای چشم

برای مطلوب واقع شدن فیلر در زیر چشم، متخصص ماساژ آرامی را بر روی پوست انجام می دهد. هدف از این ماساژ، هموارسازی فیلر می باشد. بعد از تزریق این پرکننده به یخ احتیاج دارید. ضمن اینکه باید فعالیت های ورزشی شدید یا حرکات تند مشابه آن را تا ۲۴ ساعت به تعویق بیندازید.

هموارسازی فیلر دور چشم

عوارض احتمالی تزریق فیلر زیر چشم

یکی از رایج ترین عارضه هایی که پس از تزریق خود را نشان می دهد، ورم یا کبودی و همچنین درد موقت تزریق است. میزان این کبودی و عوارض مشابه به تجربه متخصص بستگی دارد. این موضوع اهمیت زیادی دارد. چون سلامت این عمل زیبایی را تضمین خواهد کرد. بنابراین حدالامکان از افراد متخصص و کار بلد برای این کار بهره مند شوید. به عنوان مثال اگر این تزریق در جای مناسب انجام نگیرد(در یکی از رگ های خونی انجام شود)، ممکن است شما را در وضعیت بینایی دچار مشکل یا حتی کوری نماید.

انجام فیلر پای چشم

برند مورد استفاده در تزریق فیلر زیر چشمها مهم بوده و تاثیر به سزایی در ماندگاری پرکننده خواهد داشت. البته خصوصیات جسمانی هر فرد در این ماندگاری دخیل می باشد اما به طور کلی این فیلرها در کمترین زمان ممکن ۹ ماهه و در بیشترین زمان ممکن ۲ ساله هستند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *