دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خداحافظی با کبودی زیر چشم با چند راهکار ساده خانگی

  • مهلا بستگان
  • ۱ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

راهکارهای مناسب و مفید برای رفع کبودی زیر چشم را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد که هر کی می توانند نقش مثبتی در بهبودی کودی و گودی زیر چشم داشته باشند.

کبودی های زیر چشم یا به عبارتی حلقه های تیره دور چشم، مشکل پوستی جدی و مهمی به شمار نمی آیند اما سبب می‌شوند تا حالت چهره اشخاص خسته، بی‌حوصله، بیمار و پیرتر به نظر برسد. برای رفع کبودی زیر چشم می توان از راهکارهای ساده خانگی بهره مند شد.

کبودی های زیر چشم اغلب به عنوان سیاهی و حلقه دور چشم هم شناخته می شوند و علت بروز این کبودی ها را می توان ارثی، افزایش سن، خشکی پوست، گریه‌های طولانی مدت، ساعات طولانی کار مقابل کامپیوتر، استرس روانی و فیزیکی، کم خوابی و رژیم غذایی نامناسب دانست که هم مردان و هم زنان را در گروه‌های سنی مختلف درگیر می‌کند. برای درمان کبودی زیر چشم می توان از درمان های بی خطر خانگی بهره گرفت تا زیبایی دوباره به صورت برگردانده شود. مطمئنا کبودی و گودی زیر چشم برای همه افراد آزار دهنده می باشد و به دنبال راهی برای برطرف کردن این مشکل می گردند. اما نگران نباشید درمان طبیعی گودی زیر چشم به راحتی انجام می گیرد و با کمی صبر و حوصله و به کارگیری راه حل های ارائه شده می توانید اقدامات مثبتی در جهت درمان کبودی زیر چشم داشته باشید.

آشنایی با روش های رفع کبودی زیر چشم در منزل:

برای اینکه از شر حلقه های تیره دور چشمانتان خلاص شوید، این ده درمان را در کنار ما تجربه نمایید:

روغن بادام:

نمودن اطراف چشم با روغن بادام به از بین بردن کبودی و تیرگی های زیر چشم کمک می کند. همچنین افزون بر کمک گرفتن از خواص روغن بادام استفاده از روغن های حاوی ویتامین E نیز در این زمینه بسیار مفید است. برای این منظور شب هنگام قبل از خواب اطراف چشم هایتان را با روغن بادام ماساژ دهید و بگذارید این روغن تا صبح روی پوست شما بماند و در صبح با آب سرد صورتتان را بشویید. این کار را تا حذف کامل کبودی های زیر چشم ادامه دهید.

استفاده از خیار برای رفع کبودی چشم:

خیار از خاصیت روشن کنندگی پوست برخوردار است و به شما در رفع کبودی های زیر چشم کمک می کند. به این منظور یک خیار درشت را حلقه حلقه برش بزنید و به مدت زمان سی دقیقه درون یخچال قرار دهید و بعد حلقه های خیار را بیرون بیاورید و به مدت ده دقیقه بر روی چشم هایتان قرار دهید و سپس صورت خود را بشویید. از این روش روزانه دو بار و به مدت یک هفته استفاده کنید.

درمان خانگی رفع کبودی زیر چشم

  •  آرون گروپس

سیب زمینی خام:

در خواص سیب زمینی آمده است که خاصیت سفید کنندگی دارد و در حذف سیاهی دور چشم و رفع پف زیر چشم تاثیر گذار است. برای این کار باید سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را خوب بگیرید و سپس یک تکه پنبه را درون آن قرار دهید و بر روی تمام نقاط سیاه دور چشمتان بگذارید. ده الی پانزده دقیقه زمان لازم است که این مواد جذب پوست بشود. بعد از آن صورت خود را با آب سرد آبکشی کنید و جهت نتیجه گرفتن از این راه درمانی روزانه دو بار به مدت چند هفته از آب سیب زمینی استفاده کنید.

 گلاب:

با توجه به خاصیت جمع کنندگی و قابض بودن گل محمدی می توان از آن به عنوان یک روشن کننده پوست استفاده نمود. در این جهت باید یک توپ پنبه ای را درون گلاب بخوابانید و به مدت پانزده دقیقه بر روی چشم ها و اطراف آن بگذارید بعد صورت خود را با آب سرد شستشو دهید. این کار را روزی دو بار به مدت چند هفته انجام دهید.

از بین بردن کبودی زیر چشم با درمان های خانگی

گوجه فرنگی:

خاصیت سفید کنندگی گوجه فرنگی تاثیر زیادی بر رفع کبودی زیر چشم دارد. چند قاشق آب گوجه فرنگی را با کمی آبلیمو مخلوط کنید و به آرامی بر روی حلقه های سیاه دور چشمتان بمالید و بعد از ده دقیقه با آب سرد پوست خود را بشویید. این دستورالعمل را نیز روزانه دوبار به مدت چند هفته اجرا کنید.

عصاره لیمو ترش:

ویتامین C موجود درون عصاره لیمو به برطرف نمودن کبودی و سیاهی دور و اطراف چشم بسیار کمک می کند. به این منظور به آسانی می توانید با آغشته نمودن یک تکه پنبه به آبلیمو و مالیدن آن به دور چشم به مدت زمان ده دقیقه و یک بار در روز و به مدت چند هفته از شر سیاهی های زیر چشمتان خلاص شوید.

برطرف کردن کبودی های زیر چشم در منزل

 روغن نارگیل:

ماساژ اطراف چشم با روغن طبیعی نارگیل یک راه مفید و موثر در برطرف کردن سیاهی زیر چشم می باشد. اطراف چشمتان را با روغن خالص و طبیعی نارگیل ماساژ دهید و اجازه دهید این روغن دو تا سه ساعت روی پوست شما بماند و بعد با آب سرد آن را بشویید. این کار را روزانه دو تا سه بار به مدت چند هفته برای درمان کبودی زیر چشم انجام دهید.

چای کیسه ای:

کافئین و آنتی اکسیدان موجود در چای از طریق کوچک کردن رگ‌ های خونی و کاهش حبس شدن مایعات سبب از بین رفتن حلقه‌های دور چشم و رفع پف زیر چشم می‌شوند. همچنین چای باعث کاهش تورم و تغییر رنگ پوست نیز می گردد. به این منظور دو عدد چای کیسه ای سیاه یا سبز را به مدت نیم ساعت درون یخچال بگذارید و بعد روی چشم هایتان قرار دهید و اجازه دهید ده الی پانزده دقیقه بماند. بعد با آب سرد صورتتان را بشویید. این کار را دو. تا سه بار در روز و چند هفته مداوم انجام دهید.

ده روش موثر در از بین بردن کبودی زیر چشم

کمپرس سرد:

کمپرس سرد رگ های خونی زیر چشم را منقبض و حلقه های تیره زیر چشم را حذف می کند. از تکه های یخ درون پلاستیک، لیف حمام درون یخچال قرار گرفته که سرد شده است، نخود فرنگی منجمد و یا کیسه های چای خنکی که درون یخچال بوده اند می توانید چند بار در روز به مدت چند دقیقه تا رفع کبودی زیر چشم استفاده کنید.

زردچوبه:

خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی زردچوبه به کوچکتر شدن حلقه های زیر چشم کمک می کند. دو قاشق پودر زردچوبه را با آب آناناس ترکیب کنید تا خمیری شکل شود و از این طریق اقدام به تهیه ماسک دور چشم خانگی نمایید. این ماسک را به مدت ده دقیقه دور چشم خود بگذارید و بعد از آن با یک دستمال مرطوب خمیر را تمیز کنید. این کار را هر روز تا رسیدن به نتیجه دلخواه تکرار کنید.

راه های درمانی موثر در رفع کبودی زیر چشم

روغن گل رز :

از دیگر راهکار های طبیعی و مفید جهت رفع کبودی زیر چشم ها استفاده از روغن گل رز می باشد بنابراین، صورت تان را تمیز کرده و به مقدار مساوی روغن گل رز را با ژل آلوئه ورا مخلوط کرده سپس به آن ده قطره روغن اسطوخودوس و پنج قطره روغن لیمو اضافه کنید و ماسک به دست آمده را بر روی اطراف چشم و صورت تان اسپری نمایید سپس به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید خشک شود.

نکته : چشم هایتان را ببندید.

روغن کرچک :

استفاده از این روغن جهت درمان سیاهی زیر چشم گزینه بسیار مناسبی است فقط کافی است، یک قاشق چای خوری روغن کرچک، جوجوبا و روغن نارگیل را با هم مخلوط کرده سپس ترکیب به دست آمده را به کمک انگشتان به مدت پنج دقیقه بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بماند و در نهایت با آب ولرم بشویید و یا می توانید شیر را با روغن کرچک مخلوط کنید.

درمان سیاهی زیر چشم

برگ نعناع :

جهت درمان کبودی زیر چشم ها می توانید از برگ نعناع کمک بگیرید، تعدادی از این برگ ها را له کرده سپس با مقدار کمی آب مخلوط کرده و خمیر حاصل را بر روی کبودی اعمال کنید و پس از زمان ده دقیقه با آب سرد آن را بشویید، به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه روزی چند بار از این روش استفاده کنید.

زعفران :

برای رهایی از شر کبودی زیر چشم ها می توانید از زعفران کمک بگیرید تا تاثیر شگفت انگیز آن را مشاهده کنید، یک تا دو رشته زعفران را در یک چهارم فنجان شیر به مدت چند دقیقه اجازه دهید خیس شوند سپس، پنبه را به ترکیب حاصل آغشته کرده و بر روی کبودی زیر چشم اعمال کنید و بعد از زمان ده دقیقه با آب آن را بشویید تا رسیدن به نتیجه مطلوب هر روز از این روش کمک بگیرید.

رفع سیاهی زیر چشم

هشدار : آن دسته از افرادی به شیر آلرژی دارند باید از این روش درمان خودداری نمایند.

روش های پیشگیری از کبودی زیر چشم ها

  • خوابیدن و استراحت به میزان کافی
  • پرهیز از مالیدن زیاد چشم ها
  • پاک کردن آرایش پیش از خوابیدن
  • قرار نگرفتن در مقابل آفتاب برای مدت طولانی
  • نوشیدن مقادیر فراوانی آب
  • استفاده از رژیم غذایی مناسب و همچنین استفاده از ویتامین های A، E و C
  • خودداری از مصرف الکل و کشیدن سیگار
  • محدود کردن مصرف مایعات کافئین دار

روش های رفع کبودی زیر چشم

برای رفع کبودی زیر چشم از راه و روش های موثر و مفید درمانی ذکر شده در این متن بهره مند شوید و زیبایی را به صورت خود باز گردانید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر در زمینه سلامت پوست می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *