دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان سرفه شبانه و راهکارهای کاهش آن

  • مهلا بستگان
  • ۲ دی ۱۳۹۹
  • ۰

چه سرما خورده باشید و چه حساسیت و آلرژی داشته باشید سرفه ها به سراغتان می آیند و مخصوصا در شب خواب راحت را از شما سلب می کند. ما در این مقاله از درمان سرفه شبانه نوشته ایم.

خواب راحت در شب موجب این می شود که شما روز بهتری را شروع کنید و خسته نباشید. و اگر سرفه های شبانه این آرامش را از شما بگیرند و مانع از یک خواب آرام و بی دغدغه شوند باید به دنبال راه های درمان سرفه شبانه بود تا از شر آنها خلاص شود.

ما در مقاله های قبلی از بخش سلامت سایت آرگا درباره موضوعات درمان سرفه با عسل، درمان سرفه خشک، درمان طبیعی سرفه خشک و درمان سرفه کودکان نیز نوشته ایم، راهکارهایی برای درمان سرفه های شبانه را در این مقاله بررسی می کنیم.

 روش های درمان سرفه شبانه:

در روش های درمان خانگی سرفه های شبانه باید به نکات ذکر شده در ادامه این مطلب توجه کنید و راه حل مناسبی برای درمان سرفه های خود پیدا کنید.

چگونه سرفه شبانه را درمان کنیم؟

  • علائم خود را بررسی کنید و یک دلیل برای سرفه های خود پیدا کنید: در این رابطه باید ببینید که فقط سرفه های شما در شب اتفاق می افتد و یا در طول روز هم به سراغ شما می آیند. و باید توجه داشته باشید که اگر سرماخورده اید و یا به آسم و آلرژی مبتلا هستید به دنبال راه های درمان مناسب این عارضه ها بروید تا سرفه های خود را بهبود بخشید.
  • بیندیشید و ببینید از چه موقعی سرفه هایتان آغاز شده است: به دنبال تغییر در عواملی باشید که احساس می کنید مسبب سرفه های شما هستند. مثلا ببینید از زمانی که یک ملافه نو خریده اید و یا فصل عوض شده است و یا سرما و گرد و غبار در اطراف شما بوده است، سرفه هایتان شروع شده است.راه های درمان سرفه شبانه در منزل

بعد از اینکه علت سرفه های خود را پیدا کردید می توانید با استفاده از روش های زیر برای برطرف کردن سرفه شبانه خود اقدام کنید:

  • اگر سرفه های شبانه شما مکرر است، هر هفته ملافه و روبالشتی های خود را با آب داغ بشویید تا گرد و غبار از روی آنها پاک شود. زیرا وجود گرد و غبار باعث افزایش و شدت سرفه می شود.
  • هفته ای یک بار و یا بیشتر حتما خانه را گرد گیری و جارو کنید: گرد و خاک و قارچ ها از رایج ترین علل سرفه هستند، به طور منظم خانه و وسایل آن را از این مواد پاک کنید تا در شب خواب آرامی داشته باشید.

با این راه ها از شر سرفه شبانه خلاص شوید

  •  آرون گروپس
  • قبل از اینکه به رختخواب بروید یک دوش آب گرم بگیرید: بخار آب گرم باعث باز شدن راه های تنفسی شما می شود اما باید دقت کنید که اگر آسم دارید همین بخار سبب تشدید سرفه های شما می شود.
  • چای گرم بنوشید: هر شب قبل از اینکه برای خواب آماده شوید یک لیوان دم کرده گیاهی که ترجیحا تسکین دهنده سرفه نیز باشد بنوشید تا گلویتان را پاک و آرام کند.

راه و روش درمان سرفه شبانه

  • عسل بخورید: چندین بار در طول روز و شب هنگام قبل از خواب یک قاشق عسل را در یک دمنوش گیاهی حل کنید و بنوشید تا به تدریج خواب آرامی را برایتان به ارمغان آورد.
  • آب بخورید: قبل از خواب به اندازه کافی آب بنوشید و در کنار رختخواب خود یک بطری و یا لیوان آب قرار دهید و هرگاه احساس کردید که گلویتان خشک شده است از آن بخورید.

روش های درمان خانگی سرفه شبانه

  • از دستگاه بخور استفاده کنید: قبل از خواب برای مرطوب شدن هوای اتاق دستگاه بخور را روشن کنید اما توجه داشته باشید که بیش از اندازه اتاق را مرطوب نکنید زیرا قارچ ها در محیط مرطوب بهتر رشد می کنند.
  • سرتان را بالاتر از بدن قرار دهید: در موقع خواب چند تا بالشت زیر سر خود بگذارید تا سر شما از بدنتان بالاتر قرار بگیرد و از تجمع خلط در گلوی شما پیشگیری کند زیرا این اتفاق نیز باعث سرفه می شود.
  • داروی ضد سرفه مصرف کنید: به پزشک مراجعه کنید تا برای شما بسته به نوع سرفه هایتان یک داروی ضد سرفه مناسب تجویز کند.
    هر آنچه لازم است از درمان سرفه شبانه بدانید

 درمان سرفه با روش های طبیعی دیگر

به منظور درمان سرفه، روش های طبیعی و خانگی زیادی وجود دارند که در ادامه مطلب شما را با چند تا از راهکارهای مفید و موثر جهت بهبود سرفه آشنا خواهیم کرد.

غرغره آب نمک

به منظور کاهش سرفه های شبانه می توانید از غرغره آب نمک کمک بگیرید، این محلول سبب کاهش درد یا سوزش گلو خواهد شد و همچنین کمک زیادی به دفع مخاط پشت گلو می کند از این رو، به یک لیوان آب گرم یک قاشق چای خوری نمک بیفزایید و پیش از خوابیدن آن را چند باری غرغره کنید.

درمان خانگی سرفه

نعنا

استفاده از نعنا به منظور درمان سریع سرفه گزینه بسیار مناسبی است زیرا، دارای ماده ای به نام منتول است که سبب کاهش موکوس می شود بنابراین می توانید از بخور نعنا یا دمنوش نعناع استفاده کنید تا شاهد کاهش سرفه هایتان باشید.

آویشن

از دیگر راهکارهای طبیعی و موثر جهت درمان سرفه خشک شبانه نوشیدن دمنوش آویشن است، برگ های آویشن دارای فاونوئید هستند که سبب کاهش التهاب و موکوس خواهد شد از این رو ،به یک لیوان آب جوش دو قاشق چای خوری برگ آویشن بیفزایید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه دم بکشد سپس آن را بنوشید.

درمان سرفه با راهکارهای طبیعی

چای شیرین بیان

جهت بهبود سرفه می توانید از چای شیرین بیان استفاده کنید، در یک فنجان آب حدود هفت سانت از ریشه شیرین بیان را به مدت بیست دقیقه جوشانده و اجازه دهید کمی خنک شود سپس به آن مقداری عسل بیفزایید و بنوشید.

زردچوبه

این ادویه پر کاربرد علاوه بر آشپزی در علم پزشکی نیز از کاربرد فراوانی برخوردار است می توانید به یک لیوان آب گرم نصف قاشق چای خوری زردچوبه بیفزایید و روزی دو بار محلول حاصل را مصرف کنید.

روش های درمان سرفه شبانه

زنجبیل

به اندازه سه قاشق چای خوری ریشه زنجبیل را خرد کرده و با یک قاشق چای خوری نعناع ترکیب کرده سپس به آن چهار فنجان آب بیفزایید و اجازه دهید بجوشد و پس از خنک شدن به آن چند قاشق عسل افزوده و داخل یخچال بگذارید، سه بار در هفته آن را استفاده کنید.

برای بهبود و سرفه شبانه راه حل های این مطلب را به کار ببندید و از استعمال سیگار و قرار گرفتن در معرض دود سیگار و آلودگی های هوا بپرهیزید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با درمان خانگی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *