یکی از راه های سفید کردن دندان استفاده از لیمو ترش است. اسیدی بودن لیمو ترش به لکه بری دندان ها کمک می کند. همچنین ویتامین ث موجود در آن باعث تقویت لثه ها می شود. در این روش ابتدا آب چند لیمو تازه را گرفته و مسواکتان را با آن مرطوب کرده و چند دقیقه دندان هایتان را مسواک بزنید. از این روش می توانید دو بار در طی هفته استفاده کنید. استفاده زیاد از این روش به مینای دندان آسیب وارد می کند.

 روش های جرم گیری دندان

جوش شیرین

یکی از بهترین و موثرترین راه های سفید شدن دندان استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین را می توانید به تنهایی یا همراه با بعضی مواد دیگر برای از بین بردن لکه های دندان استفاده کنید. یک قاشق جوش شیرین را در نصف فنجان آب لیمو ترش تازه مخلوط کرده و در طی روز یک مرتبه دندان ها را با این محلول مسواک بزنید.

یکی دیگر از روش های سفید کننده دندان مخلوط جوش شیرین با ۱۰ قطره روغن نعنا، یک قاشق مربا خوری نمک و ۲ قاشق مربا خوری گلیسیرین است. این مخلوط را می توانید روی دندان ها گذاشته و بعد از ده دقیقه بشویید.

راه های سفید شدن دندان با جوش شیریننمک

استفاده از نمک یکی از بهترین روش های سفید  کردن دندان ها به حساب می آید.. نمک همچنین دارای خاصیت ضد میکروبی بوده و باعث از بین رفتن باکتری های مضر دهان می شود. برای سفید شدن دندان می توانید مقداری خمیر دندان و نمک روی مسواک زده و به مدت ۱۰ دقیقه دندان هایتان را مسواک بزنید.

از دیگر روش های تمیز کردن دندان و از بین بردن لکه های زرد، استفاده از ترکیب نمک، زردچوبه و آب لیمو است. از این ترکیب هر شب به مدت یک هفته قبل از خواب استفاده کنید تا دندان های سفید داشته باشید. همچنین این ترکیب باعث جلوگیری از عفونت لثه می شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

جرم گیری دندان با نمک

سرکه سیب

سرکه سیب نیز قدرت لکه بری قوی دارد و می تواند جرم های دندان را از بین ببرد. برای استفاده از این روش باید سرکه سیب را با استفاده از آب ولرم رقیق کنید. نصف فنجان سرکه سیب را به دو فنجان آب و مقداری خمیر دندان اضافه کرده و دندان هایتان را با آن مسواک بزنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای اسید های چرب است که در صورت حل شدن در بزاق دهان به صورت آنزیم های سفید کننده دندان در می آید و باعث از بین رفتن لکه های دندان می شود. به مدت چند دقیقه روغن نارگیل را در دهانتان بچرخانید تا با دندان هایتان تماس پیدا کند و روی جرم ها تاثیر بگذارد. همچنین می توانید یک فنجان روغن نارگیل، ۱۰ قطره روغن نعنا و یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را با هم مخلوط کرده و دوبار در هفته دندانهایتان را با آن مسواک کنید. با این روش میکروبها و جرم های دندان از بین رفته و همچنین باعث تقویت لثه نیز می شود.

 سفید شدن دندان با روغن نارگیل

پوست موز

قسمت سفید رنگ داخل پوست موز دارای مواد معدنی مانند منگنز، پتاسیم و منیزیم است که در سفید کنندگی دندان موثر است. ابتدا دندان ها را با خمیر دندان معمولی مسواک زده و سپس پوست سفید موز را چند دقیقه به دندانهایتان بمالید. بعد از اینکار دوباره دندان ها را بدون خمیر دندان، مسواک کنید. می توانید از این روش حتی چندبار در طی روز استفاده کنید.

پوست پرتقال

از مخلوط پوست داخلی سفید رنگ پرتقال و برگ بو یک خمیر دندان طبیعی برای سفید شدن دندان بسازید و از این مخلوط چند بار در هفته استفاده کنید. همچنین می توانید از برگ بو و پوست پرتقال به صورت جداگانه نیز به عنوان روش موثر از بین بردن زردی دندان استفاده کنید.

پوست پرتقال

توت فرنگی

اسید مالیک موجود در توت فرنگی باعث درخشان شدن دندان ها می شود. از جمله راه های سفید کردن دندان استفاده از ترکیب توت فرنگی به همراه جوش شیرین می باشد. یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را با یک عدد توت فرنگی کوبیده شده مخلوط کنید تا خمیری به رنگ قرمز به دست آید. از این خمیر دندان طبیعی برای پاکسازی دندا ها از جرم های انبار شده استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای اثر بخشی بهتر باید این خمیر به مدت ۵ دقیقه روی دندان ها بماند. همچنین برای پیشگیری از آسیب احتمالی به دندان ها بعد از گذشت ۵ دقیقه، دندان ها را به طور کامل مسواک بزنید.

خمیر توت فرنگی

زردچوبه

از دیگر روش های طبیعی و موثر جهت سفید شدن دندان ها استفاده از زردچوبه است بنابراین یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه ارگانیک و کمی آب را با هم مخلوط کرده سپس خمیر به دست آمده از آن را با کمک مسواک به مدت دو دقیقه بر روی دندان ها بمالید سپس با آب شسته و بعد از آن با خمیر دندان به صورت منظم مسواک بزنید.

سفید شدن دندان ها با روش های طبیعی

برگ گواوا

می توانید برای سفید شدن دندان ها از این گیاه کمک بگیرید، یک تا دو برگ گواوا را له کرده سپس خمیر به دست آمده از آن را بر روی دندان هایتان بمالید و پس از زمان یک تا دو دقیقه دهان خود را شسته و دندان هایتان را با خمیر دندان مسواک بزنید، از این روش هر روز استفاده نمایید.

نمک و آب لیمو

آب لیمو به دلیل خاصیت اسیدی به از بین بردن لکه های زرد رنگ دندان ها کمک می کند، یک قاشق چای خوری نمک دریا و دو قاشق چای خوری آب لیمو را با هم مخلوط نمایید سپس خمیر حاصل را با کمک مسواک بر روی دندان هایتان بمالید از این روش هفته ای دو بار استفاده کنید.

آشنایی با راه های سفید شدن دندان ها

کرفس و سیب

وجود سلولز های رشته ای در این دو خوردنی آن ها را به یک راهکار مفید جهت درخشان شدن دندان ها تبدیل کرده است و در واقع مانند یک مسواک طبیعی عمل می کند و سبب از بین بردن رنگدانه های ناشی از مواد غذایی از روی دندان ها می شوند.

سفید کردن دندان ها با ساده ترین روش ها

توصیه هایی برای داشتن دندان های سفید

خوردن بعضی سبزیجات و میوه ها هم به استحکام لثه ها و هم به سفیدی دندان کمک می کند. سیب و کرفس دو خوراکی مفید هستند که یکی از خواصشان سفید کنندگی دندان است. سلولز های رشته ای موجود در آنها روی رنگدانه های موجود در دندان اثر گذاشته و آنها را از بین می برد.

استفاده مداوم از مسواک، نخ دندان و آب نمک در سلامتی و زیبایی دندان ها موثر است. همچنین مراجعه به دندان پزشک هر ۶ ماه یک بار توصیه می شود.

استعمال دخانیات، دود سیگار، نوشابه های گازدار و نوشیدنی های الکلی بیشترین ضربه را به مینای دندان وارد کرده و ظاهر دندان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

توصیه هایی برای سفید شدن دندان

نکته : اگر لکه های زرد دندان با روش های گفته شده درمان نشد می توان از روش های درمانی دیگر مانند لیزر استفاده کرد.

بررسی دلایل زرد شدن دندان ها

زرد شدن دندان ها بنا به دلایل مختلفی رخ می دهد که برای از علت های آن عبارتند از :

  • سیگار کشیدن
  • نوشیدن چای یا قهوه
  • خشکی دهان
  • نازک شدن مینای دندان به دلیل افزایش سن
  • تغذیه نادرست
  • نفس کشیدن با دهان
  • مصرف بیش از حد فلوراید
  • عوامل ژنتیکی
  • مصرف آنتی بیوتیک

روش های سفید شدن دندان ها

امیدواریم از مطالعه مطلب گفته شده نهایت بهره را برده باشید و با کمک راهکار های گفته شده دندان های زیبا و درخشانی داشته باشید، به منظور آشنایی با دیگر روش های درمان خانگی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.