دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه بورک پواچا خوشمزه با روش ترکیه ای

  • محدثه خاکشور
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
  • ۰

بورک پواچا یک فینگر فود خوش طعم و مجلسی محسوب می شود که متناسب با ذائقه و سلیقه خود می توانید مواد میانی آن را کمی تغییر دهید. این غذای لذیذ و عالی را می توانید به عنوان وعده غذایی و یا پیش غذا تهیه و سرو نمایید. در این مطلب شما خوش سلیقه های سخت پسند را با آموزش طرز تهیه بورک پوآچا سوپرایز می کنیم.

بورک یک نوع غذای ترکی خوشمزه و پرطرفدار است که انواع آن را با روش های مختلف و به اشکال گوناگون فینگر فود، ساندویچی تهیه نموده و برای مهمانی ها، جشن ها و … جهت پذیرایی مورد استفاده قرار می دهند. بورک پواچا یکی از این انواع محسوب می شود که در آن گوشت به کار نرفته و غذایی ساده و لذیذ است. عزیزان علاقه مند اگر علاقه مند به آشنایی با طرز تهیه بورک پواچا می باشید, دعوت می کنیم تا ما را تا انتهای مطلب همراهی نمایید.

آشنایی با دستور پخت بورک پواچا

بورک غذای سنتی خوش طعم و محبوب است که در کشور ترکیه به عنوان یک وعده غذایی و یا پیش غذا تهیه و مورد استفاده قرار می گیرد. به صورت کلی بورک از خمیر یوفکا و یا یک لایه خمیری خیلی نازک که با مواد میانی گوناگونی همچون گوشت مرغ، گوشت قرمز، سیب زمینی، پنیر، سبزیجات پر می شود، تهیه می گردد و سپس درون فر و یا داخل تابه همراه روغن سرخ می کنند. انواع بورک که از جمله ی آن می توان به بورک مارپیچی، بورک رژیمی، بورک پفی و همچنین بورک سیب زمینی و … اشاره نمود از میان وعده و حتی پیش غذاهای محبوب ترکیه به شمار می روند که اتفاقا این محبوبیت در ایران نیز نفوذ کرده و به دلیل سازگاری بودن با ذائقه مردمان کشور ما شاهد تهیه آن در ماه رمضان به عنوان افطاری نیز می باشیم.

مواد مورد نیاز

  • ۲۰۰ گرم پنیر پیتزا
  • دو عدد فلفل دلمه ای
  • دو عدد گوجه فرنگی
  • سه عدد خمیر یوفکا
  • دو قاشق غذاخوری روغن مایع
  • اندازه کافی پنیر پیتزا

جهت آغشته نمودن

  • اندازه کافی آرد سوخاری
  • دو عدد تخم مرغ

آموزش طرز تهیه بورک پواچا با طعمی دوست داشتنی

در مرحله اول باید مواد میانی را تهیه کنید، پس سوسیس را با گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای نگینی شکل در اندازه کوچک خرد نموده و داخل تابه ای همراه روغن بر روی حرارت ملایم بگذارید. بعد سبزیجات را برای ۳-۴ دقیقه خوب تفت بدهید تا قدری سرخ گردند.

سپس نان یوفکا را مثلثی شکل برش بزنید و کمی از سبزیجات را بر روی بخش عریض تر مثلث بریزید و سبزیجات را با کمی پنیر پیتزا پوشانده و گرداگرد مثلث را جمع نمایید. بعد خمیر را رول کنید تا بورک ها شکل داده شوند. بورک ها را داخل تخم مرغ ها قرار دهید تا سطح آن ها به تخم مرغ آغشته گردند.

حالا بورک ها را داخل آرد سوخاری بغلطانید تا سطح آن ها به طور کامل پوشش داده شود، بعد قابلمه ای مناسب را بر روی شعله ملایم قرار داده و کمی روغن داخل آن بریزید و بگذارید داغ شود.

  •  آرون گروپس

در نهایت هم بورک های آماده شده را داخل روغن تابه بیندازید تا سرخ شده و به رنگ طلایی در آیند. و پس از سرخ گردیدن آن ها را بر روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافه آن ها گرفته شود. اکنون بورک پواچا شما آماده است، میتوانید میل نمایید.

روش تهیه بورک پواچا یک غذای سنتی ترکیه ای

تاریخچه بورک

بورک از جمله مشهورترین غذاهای ترکیه ای می باشد که اگر گذشته آن را جستجو کنیم به زمان های دور این کشور می رسیم و هنوز هم این غذای سنتی توانسته در منازل و  رستوران ها و اغذیه ها تهیه و میل می شود. همچنین این غذای لذیذ به ایران راه یافته و مورد توجه قرار گرفته است. بورک غذایی بین المللی محسوب می شود که علاوه بر ترکیه و ایران در دیگر کشورها نیز به عنوان صبحانه سرو می گردد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *