دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

۹ خط قرمز مهم در رابطه که نباید از آن ها عبور کنید

  • سعیده ستاری
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

خط قرمز در رابطه بسیار زیاد است که ما در این مطلب به چندین مورد آن اشاره کردیم که کنترل گری، عدم صمیمت عاطفی، خیانت، بی اعتمادی و حسادت، اعتیاد به الکل و مواد مخدر و … از این موراد می باشد.

در روابط خط قرمز نشان دهنده این است که شخص احتمالا قادر نیست رابطه سالمی داشته باشد و ادامه مسیر با هم از جهت عاطفی خطرناک خواهد بود. دقت کنید که خطوط  قرمز در رابطه امکان دارد واضح نباشد. با وجود این که بعضی از آنها بسیار واضح می باشند، بسیاری امکان دارد بیشتر به عنوان یک سرنخ یا اشاره به وجود یک مشکل اساسی نشان دهند. ما در این مطلب در مورد خط قرمز در رابطه سخن خواهیم گفت.

معرفی خط قرمز در رابطه

آشنایی با خط قرمز در رابطه

درک تفاوت میان خطوط قرمز و زرد بسیار اهمیت دارد. چون که خطوط قرمز علتی برای توقف یا عقب نشینی از یک رابطه می باشند، با وجود این که خطوط زرد از شدت کمتری برخوردار هستند و در عوض به ما هشدار می دهند که سرعت خود را کاهش دهیم. بیشتر مواقع، خطوط زرد با توجه به احتیاجات و خواسته های شخصی شما دررابطه تفاوت دارد با وجود این که خطوط قرمز مشترک هستند. دکتر والش می گوید:

«یک خط زرد ممکن است شامل مشکلاتی در ارتباطات احساسی باشد که فرد از آن آگاه است و روی آن کار می‌کند. خط قرمز ممکن است این باشد که سابقه خشونت خانگی‌، خیانت مزمن یا سوء مصرف مواد داشته باشد.»

اگر شریک شما یکی از خطوط قرمزی که برای شما بیان می کنیم را نشان می دهد، وقت آن است که با خودتان و او در مورد آینده رابطه خود صحبت کنید. با وجود اینکه داستان زندگی ها تفاوت دارند و برخی مواقع جایی برای کنار آمدن وجود دارد، خط قرمز نشان دهنده یک مشکلی غمیق می باشد که شخص مقابل بایستی برای برقراری رابطه سالم با شما، خود و هر فرد دیگری به آن توجه نماید:

۱. برخوردهای خشونت آمیز

کسی که علیه شما، عزیزان، غریبه ها و حتی حیوانات خشونت نشان می دهد، یک خط قرمز جدی می باشد. این نشان دهنده این است که آن ها راهی سالم برای هدایت درست احساسات خود به وجود نیاورده اند. در بعضی از موارد، همچنین می تواند نشان دهنده عدم همدلی آنها با دیگران باشد.

  •  آرون گروپس

معرفی خطوط قرمز در رابطه

۲. اعتیا به الکل و مواد مخدر

نوشیدن روزانه الکل یا نوشیدن چندین بار در طول هفته می تواند علامتی از مشکل نوشیدن الکل باشد. و همچنین وابستگی به مواد مخدر برای گذراندن روز، هفته یا نقاط سخت زندگی نیز نگران کننده می باشد. اگر الکل یا مواد مخدر بر زندگی شریک عاطفی شما تاثیری منفی می گذارد – خواه شغل، سلامتی یا روابط آن ها باشد – این علامتی از اعتیاد می باشد. به صورت مشابه، اگر شریک زندگی شما برای گذراندن روز، هفته یا شرایط سخت به مواد تکیه می کند، این نشان دهنده اعتیاد می باشد. سرانجام، اگر مصرف مواد موجب شده همسرتان به شما صدمه ای جسمی یا روحی بزند، این علامتی روشن برای دور شدن می باشد.

۳. بی اعتمادی و حسادت

تروبالد می گوید:

«یکی دیگر از خطوط قرمز رایج حسادت و بی اعتمادی است. اغلب این ویژگی‌ها در شریک بسیار ناامن، در آغاز رابطه به شکل توجه زیادی او به ما به نظر می رسد و ممکن است جالب باشد، اما در زیر همه این توجهات افراطی یک مشکل اساسی وجود دارد.»

۴. خیانت

رابطه برای موفقیت به اعتماد احتیاج دارد. اگر شریک زندگی شما سابقه خیانت دارد، اهمیت دارد که با احتیاط عمل کنید. حتی اگر شریک زندگی شما تغییرات مثبتی را نشان داده است، بایستی از خود سوال کنید که آیا با پی بردن به روابط گذشته او احساس راحتی می کنید یا خیر، چون او سابقه خیانت دارد. امکان دارد بعضی از این موضوع ناراحت نشوند، ولی اگر شما اینگونه نیستید، اطلاع داشته باشید که این عامل بر توانایی شما در اعتماد کامل به شریک زندگی شما تاثیر می گذارد.

بیان خط قرمز در رابطه

۵. کنترل گری

شریکی که به هر طریقی کنترل می کند، به احتمال زیاد مسائل شخصی عمیقی دارد که بایستی روی آن کار کند. اگر شریک زندگی شما این که چه کسانی را می بینید، با چه کشانی صحبت می کنید، کجا می روید، چطور پول خود را خرج می کنید، در ینترنت چطور کار می کنید، چه می خورید و یا حتی چه چیزی میپوشید را کنترل می کند، بایستی در ادامه رابطه محتاط تر باشید و به این گزینه به چشم خط قرمز نگاه کنید.

۶. اهداف مختلف در رابطه

دکتر والش می گوید که اگر اهداف شما در رابطه با یکدیگر مغایرت داشته باشند، می تواند نشانه این باشد که زمان دور شدن و فاصله گرفتن فرا رسیده است. با این که این خط قرمز شخصی تر می باشد و به شما بستگی دارد ولی برای آینده شما بسیار حیاتی می باشد. دکتر وندی والش می گوید:

«برای مثال اگر کسی می‌گوید هرگز ازدواج نمی‌کند و این چیزی است که شما آرزو دارید، پس حرف او را باور کنید و دور شوید.»

دیگر اهداف متفاوت در رابطه ها عبارتند از: جایی که می خواهید زندگی کنید، یا آیا می خواهید بچه دار شیود یا خیر و اینکه چطور قصد دارید با مسائل مالی مبارزه کنید و …

۷. در اختیار قرار دادن تمام وقت خود به شما

این خطر قرمز از مهم ترین خطوط می باشد و این که شریک شما روابط، سرگرمی ها یا اهداف دیگری به جز شما ندارد، نشان دهنده یک رابطه ناسالم و ناتمام می باشد. چون که شخصی که احساسات غنی و استقلال فردی و عاطفی دارد، می تواند خود و پیوند شما را غنی نماید. اگر شخصی به علت احساس خوشبختی و سرگرمی خود، به صورت کامل و همیشه به شما تکیه می کند، می تواند به احساس کینه، خفگی و ناراحتی منجر شود.

توضیح در مورد خطوط قرمز در رابطه

۸. عدم صمیمیت عاطفی

یکی از بهترین بخش های رابطه عاشقانه، ایجاد ارتباط عمیق و اصیل با فردی دیگر است. برای بعضی، صمیمت عاطفی چالش برانگیز است، ولی همیشه باید حضور داشته باشد، شریکی که علاقه ای به باز شدن و پیوند نشان نمی دهدف ناقل مرگ یک رابطه می باشد.

۹. نداشتن هیچ دوستی

اگر شریک زندگی شما برای ایجاد و حفظ روابط با دیگران مشکل دارد و به سختی با دیگران ارتباط دارد، می تواند نشان دهد که شما نیز برا برقراری ارتباط با او مشکل خواهید داشت. تلاش کنید بفهمید که چرا شریک زندگی شما برای به وجود آوردن ارتباط با دیگران مشکل دارد و بعد به جدی شدن رابطه فکر کنید.

حال که این مطلب پایان یافت برای آشنایی بیشتر با مطالبی در حوزه روانشناسی بر لینک های رفتار بعد از خیانت و احساس تنهایی در رابطه کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *