دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ترمیم کاشت ناخن و رازهای طلایی ترمیم

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۲ دی ۱۴۰۱
  • ۰

آموزش ترمیم ناخن یکی از موضوعاتی است که در زمینه کاشت ناخن مطرح است و هر ناخن کار حرفه ای بایستی با تسلط کامل به ترمیم ناخن آسیب دیده پس از کاشت ناخن بپردازد.

پس از کاشت ناخن ممکن است ناخن به دلایلی مانند شکسته شدن، ترک خوردن ، هوادیدگی و … به ترمیم نیاز پیدا کند از این رو فراگیری آموزش ترمیم کاشت ناخن یکی از ملزومات در زمینه کاشت ناخن است. با ادامه مطلب همراه ما باشید تا با نکات مهمی در این راستا آشنا شوید.

آموزش ترمیم ناخن مرحله به مرحله

زیبایی ناخن های دست؛ اعتماد به نفس را بالا برده و حس خوبی به همراه دارد. امروزه زیبایی تنها به صورت و لباس نیست ؛ بلکه موارد زیادی بر زیبایی خانم ها تاثیر گذار است. از جمله ناخن که می تواند روی استایل فرد و مهمتر از همه ایجاد حس خوب تاثیر زیادی داشته باشد. از این رو امروزه کاشت ناخن برای خانم ها بسیار محبوب شده است.

در این راستا یکی از مهمترین مباحث در زمینه آموزش کاشت ناخن، فراگیری آموزش ترمیم ناخن می باشد که بایستی هر ناخن کار حرفه ای با تسلط کامل به ترمیم ناخن آسیب دیده بپردازد. بعد از کاشت ناخن ممکن است ناخن به دلایلی مانند شکسته شدن، ترک خوردن، هوا گرفتگی و … به ترمیم نیاز پیدا کند.

حتی اگر هیچ از این موارد آسیب زننده برای ناخن نیز روی نداده باشد به علت رشد طبیعی ناخن ها و عدم زیبایی ظاهری در ناخن پس از گذشت یک ماه، به ترمیم یا کاشت ناخن نیاز است. از این رو فراگیری آموزش ترمیم ناخن یکی از ملزومات در زمینه کاشت ناخن محسوب می شود.

در ادامه سعی کرده ایم آموزش ترمیم ناخن را مرحله به مرحله در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا به صورت کاملا حرفه ای آن را فرا گرفته و به یک ناخن کار ماهر تبدیل شوید.

  •  آرون گروپس

منظور از ترمیم کاشت ناخن

ترمیم ناخن یکی از روش هایی است که می توان توسط آن ناخن های کاشت شده را مجددا به حالت اولیه اش بازگرداند. باید بدانید که بعد از طی مدت زمان مشخصی از کاشت ناخن، ناخن ها به ترمیم نیاز پیدا می کنند از این رو نیاز است به سالن آرایشی مراجعه نمایید.

علاقه به داشتن ناخن های زیبا، بلند و بادوام و … از مواردی است که خانم ها را به کاشت ناخن و کاشت اکریلیک یا کاشت ژل روی ناخن ها ترغیب می کند. ولی اطلاع از این موضوع حائز اهمیت است که با گذشت زمان ناخن رشد کرده و بلند می شود به این ترتیب بخشی از صدف ناخن که تازه رویش یافته بدون مواد کاشت (ژل کاشت ناخن، لاک ژل، پودر اکریلیک و …) باقی مانده که نیاز است ترمیم ژلیش ناخن صورت گیرد.

به این ترتیب ترمیم ناخن علاوه بر آسیب هایی مانند ترمیم شکستگی ناخن و …. پس از کاشت ناخن در این موارد نیز لازم می شود. به عبارت با رشد ناخن طبیعی و بلند شدن قد آن، مواد کاشت ناخن به وسط ناخن حرکت کرده و ناخن کاشت شده دیگر زیبایی قبل را ندارد از این رو به ترمیم نیاز پیدا می کند.

ابزار مورد نیاز برای ترمیم ناخن

برای آموزش ترمیم ناخن بایستی وسایل مورد نیاز آن را تهیه کنید سپس کار را شروع کنید. از جمله ابزار ترمیم کاشت ناخن عبارتند از:

  • پودر کاشت (رنگ کاشت مشتری)
  • قلم کاشت با پودر
  • سوهان برقی
  • سر سوهان الماسه مخروطی یا استوانه سرگرد
  • سر سوهان مانیکور اشکی یا کاجی
  • سر سوهان مانیکور استوانه دور گیر
  • سر سوهان الماس استوانه ای
  • سوهان دستی
  • سر سوهان کاغذی نرم
  • پرایمر ناخن
  • لیکوئید نیم چرب
  • ضد قارچ

مراحل ترمیم کاشت ناخن

پس از تهیه ابزار مورد نیاز برای ترمیم کاشت ناخن در ادامه مراحل این آموزش ارائه می شود. قابل ذکر است ترمیم ناخن شکسته کاشت فقط از طریق انجام این مراحل صورت می گیرد. ضمنا ترمیم ناخن کوتاه هم یکی از روش های بازسازی ناخن های کاشت است که افراد زیادی از آن استفاده می کنند.

۱. کوتاه نمودن قد ناخن

در صورتی که ناخن مشتری لاک معمولی داشته باشد، لازم است ابتدا با پنبه و استون صد درصد لاک را از روی ناخن پاک کنید. بعد با استفاده از سر سوهان استوانه سر گرد (یا الماسه استوانه) به کوتاه کردن قد ناخن بپردازید. به این نحو که سوهان را عمود بر ناخن نگه داشته و با اندکی فشار و حرکت در جهت حرکت سوهان، قد ناخن را کوتاه نمایید.

دقت کنید که قد ناخن خیلی کوتاه نشود. به این دلیل که موقع فرم دهی با سوهان دستی، مقداری قد ناخن کوتاه خواهد شد. در ضمن توجه داشته باشید اگر مشتری به تغییر فرم ناخن به حالت گلدانی یا نوک تیز تمایل دارد بایستی قد ناخن را کمی بیشتر از قد دلخواه مشتری در نظر بگیرید.

۲. نازک سازی مواد کاشت ناخن

در صورتی وجود لاک ژل روی ناخن مشتری در این مرحله به کمک سر سوهان الماسه مخروطی؛ ژلیش روی ناخن را خراش بدهید. دقت کنید جهت حرکت سر سوهان روی دست بایستی از سمت ریشه به طرف پایین باشد و برای پاک کردن ژلیش کناره های ناخن به حالت گرد باشد.

بعد از خراشیدن لاک ژل توسط سر سوهان الماسه استوانه سرگرد، مواد کاشت روی ناخن را نازک نمایید. سعی کنید مواد نه خیلی نازک شده و نه خیلی ضخیم باشند. موقع نازک سازی مواد، سوهان را فشار ندهید و در یک نقطه ثابت نمانده زیرا این کار موجب داغ شدن ناخن مشتری شده که حس ناخوشایندی برای وی به همراه دارد.  ضمنا برخی از قسمت های هوا گرفته نیز در این مرحله برداشت می شود.

۳. هواگیری کاشت ناخن

در ادامه مراحل ترمیم ناخن به مرحله سوم یعنی هواگیری ناخن می رسیم. اگر کاشت ناخن به شکل اصولی انجام شده باشد ،  مشتری نیز مراقبت خوبی از ناخن ها داشته باشد، ناخن هوا نمی گیرد و به انجام این مرحله نیاز نیست. ولی اگر به هر علتی ناخن مشتری هوا گرفته باشد بایستی پیش از مواد گذاری؛ حتما هواگیری ناخن کاشت شده صورت گیرد.

برای این کار به سر سوهان الماسه مخروطی یا سر سوهان الماسه سرگرد نیاز است. به کمک نوک سر سوهان ضربه های آرام به بخش های هوا گرفته وارد نمایید. این بخش ها به راحتی از ناخن جدا خواهند شد. از سر سوهان الماسه استوانه برای این کار استفاده نشود زیرا به علت لبه تیزی که دارد ممکن است به صدف ناخن آسیب بزند.

۴. زیرسازی

در مطالب قبلی با آموزش زیر سازی برای کاشت ناخن آشنا شدید. حال در راستای آموزش ترمیم کاشت ناخن باید اشاره کرد برای زیر سازی ناخن ابتدا به کمک یک مانیکور ناخن به روش خشک سطح ناخن را بایستی تمیز و برای مواد گذاری آمده کنید. برای این کار ابتدا توسط یک عقب زن سعی کنید پوست های اضافی اطراف ناخن را به کناری رانده بعد با استفاده از سر سوهان مانیکور کاجی کوتیکول ها را از روی سطح ناخن جدا کنید.

بعد به کمک نیپر پوست های اضافی دور ناخن را از بین برده و در نهایت توسط یک سوهان کاغذی روی ناخن را سوهان بکشید.

۵. مواد گذاری

در این مرحله ابتدا سطح صدف همه ناخن ها باید به صد قارچ آغشته شوند. برای آغاز مواد گذاری سطح صدف ناخن را به پرایمر آغشته کرده و مواد گذاری را با استفاده از قلم مخصوص کاشت از خط ترمیم انجام دهید. ادامه مواد گذاری ترمیم با مواد گذاری کاشت فرقی ندارد. استفاده از ضد قارچ پیش از مواد گذاری حتما توصیه می شود بعد همانطور که اشاره شد به کمک پرایمر احتمال هواگیری و بلند شدن ناخن را کاهش می دهیم.

در ضمن منظور از خط ترمیم جای است که ناخن رشد کرده و مواد کاشت ناخن از آنجا آغاز می شود.

۶. سوهان کشی و دورگیری

باید اشاره کرد مراحل سوهان کشی در روش ترمیم ناخن با سوهان کشی در روش کاشت ناخن فرقی ندارد که به صورت زیر است:

  • به کمک سر سوهان الماسه مخروطی یا استوانه سر گرد ناهمواری های بعد از مواد گذاری را از بی برده و اگر مواد گذاری به صورت اصولی و با ضخامت درست صورت گرفته باشد به این کار نیاز نیست.
  • بعد به کمک سر سوهان مانیکور استوانه دورگیر به دور گیری ناخن بپردازید. به جهت حرکت سوهان دقت نمایید.
  • با سر سوهان الماسه فرم نهایی سطح ناخن را ایجاد کرده و رد سر سوهان دورگیر را پاک کنید.
  • توسط سوهان دستی فرم نهایی کنار و بالای ناخن را به دلخواه مشتری صورت دهید. این کار را می توانید بعد از سوهان کاغذی انجام بدهید. از طریق سر سوهان کاغذی نرم ناهمواری های احتمالی سطح ناخن را از بین برده و رد سر سوهان الماسه را پاک کنید.

به طور کلی دور گیری مرحله پایانی ترمیم است که به کمک سر سوهان مانیکور می توان به ناخن مشتری شکل داد و توسط سر سوهان الماسه استوانه ای فرم دلخواه مشتری را ایجاد کرد. بعد با سوهان کاغذی همه ردهای سوهان را پاک کرد.

بعد از انجام این مراحل اگر مشتری دوست داشت ناخنش لاک معمولی هم دریافت کند به کمک بافر سطح ناخن را صاف کرده بعد لاک بزنید. بعد از خشک شدن لاک با روغن کوتیکول اطراف ناخن را چرب نمایید. و در صورتی که مشتری به ژلیش ناخن تمایل داشت بعد از سوهان کاغذی این کار را انجام داده و بعد از قرار دادن دست درون دستگاه و خشک شدن ژلیش ، اطراف ناخن را  روغن کوتیکول بزنید.

مشتری چه زمانی باید برای ترمیم ناخن مراجعه کند؟

می توان گفت بهترین تایم برای مراجعه مشتری جهت ترمیم کاشت ناخن سه هفته تا یک ماه است. در صورتی که مشتری در این بازه زمانی به سالن آرایشی مراجعه نکند ناخن کار مسئولیتی در قبال آسیب هایی که به ناخن کاشت وارد می شود، ندارد. همچنین ممکن است آسیب ها به اندازه ای باشد که ناخن کار مجبور شود ناخن ها را ریموو و مجددا کاشت ناخن انجام شود که در این صورت هزینه کاشت ناخن دریافت خواهد شد. در ضمن ناخن کار برای ترمیم ناخن برای هر مشتری حدود ۹۰ دقیقه زمان می گذارد تا ناخن ها به درستی ترمیم شوند.

نکات مهم درباره ترمیم کاشت ناخن

در راستای ترمیم کاشت ناخن پیشنهاد می شود نکات مهم زیر را در نظر بگیرید:

  • باید اشاره کرد هوا گیری مرحله خیلی مهم در ترمیم ناخن بوده از این رو اگر این مرحله به شکل درست و کامل صورت نگیرد، هم زیبایی ناخن از بین می رود و هم ممکن است سبب بروز بیماری های قارچی ناخن گردد.

  • سوهان کشی اولیه در ترمیم ناخن نیز بسیار اهمیت دارد و در صورت عدم توجه به آن و نازک نشدن مواد روی ناخن، در انتها ترمیم ناخن خیلی ضخیم و غیر طبیعی خواهد شد.
  • باید ضخامت مواد گذاری در ترمیم به قاعده باشد زیرا اگر مواد بسیار نازک یا بسیار ضخیم روی ناخن قرار گیرد در مرحله سوهان کشی ناخن دچار هوا گرفتگی می شود.
  • دقت کنید که اگر هنگام ترمیم ناخن متوجه رنگ غیر عادی زرد یا سبز تیره زیر ناخن های مشتری شدید؛ ناخن را بررسی نموده و اطمینان یابید که ناخن به بیماری قارچی دچار نشده باشد و در صورت تردید حتما کاشت ناخن را ریموو و ترمیم ناخن برای مشتری صورت نگیرد. همچنین تمام وسایل را ضدعفونی کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *