دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش زیر سازی برای کاشت ناخن و اصول آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب به شما زیر سازی ناخن را آموزش می دهیم تا بتوانید به راحتی این مراحل را انجام داده و از بروز انواع عفونت های قارچی پیشگیری کنید.

زیر سازی ناخن یکی از کار هایی می باشد که باید قبل از کاشت انجام دهید در غیر این صورت نمی توانید کاشت خوبی داشته باشید و ممکن است منجر به عفونت های شدید گردد. در ادامه آموزش زیر سازی برای کاشت ناخن را برایتان خواهیم گفت و اطلاعاتی در این زمینه به شما خواهیم داد.

 زیر سازی ناخن

تکنیک درست زیر سازی ناخن برای کاشت

زیر سازی ناخن ها یکی از مهم ترین مراحلی می باشد که هر فرد ناخن کار باید آن را بلد باشد در غیر این صورت ممکن است چربی های روی ناخن منجر به ایجاد عفونت گردد. در واقع نداشتن چربی باعث می شود تا کاشت بهتر صورت بگیرد و مواد گذاری راحت تر باشد. این کار از هواگیری ناخن ها پیگیری می کند و شما می توانید تا ۴۰ روز کاشت های خود را به راحتی نگهداری کنید. این کار دارای یک سری مراحلی می باشد که در ادامه آن ها را برای شما بررسی می کنیم.

اولین مرحله

مانیکور ناخن ابتدایی ترین مرحله است و یادتان باشد که این کار حتما باید برای شما انجام گیرد در غیر این صورت ممکن است کاشت شما خوب نشده و مشکلاتی را برای شما ایجاد نماید. مانیکور را باید به دو روش خشک و خیس انجام دهید. یکی از این روش ها استفاده از مانیکور روسی می باشد و هر فردی نمی تواند این کار را انجام دهد و ممکن است به ناخن های شما آسیب هایی وارد شود و اگر قصد انجام این کار را دارید بهتر است با یک فرد متخصص این کار را انجام دهید تا به کوتیکول های ناخن شما آسیبی وارد نشود.

بعد از این کمار باید کوتیکول را با پوشر عقب بزنید و از چسبیدن تیپ به آن ها پیشگیری کنید. با استفاده از یک فرچه تمامی مواد اضافی را از روی ناخن حذف کنید. استفاده از روغن کوتیکول در این مرحله بسیار مهم می باشد و معمولا بعد از اتمام کار باید روغن کوتیکول بزنید به ناخن هایتان و آن ها را ماساژ دهید. این روغن را قبل از هرگونه کاشت از روی دست های خود پاک کنید در غیر این صورت احتمال بروز عفونت های شدید روی ناخن وجود دارد.

 زیر سازی ناخن

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

دومین مرحله

در این مرحله باید قد ناخن ها را کوتاه کرده و تا جایی که دوست دارید این کار را انجام دهید. اگر می خواهید به صورت طبیعی تر کاشت انجام دهید ژلیش کنید و برای این کار باید با استفاده از سوهان دستی روی ناخن فرم دلخواه ایجاد نمایید.

سومین مرحله

از بین بردن چربی ناخن ها یکی از مهم ترین کار های بستر ساختن  ناخن در کاشت می باشد از این رو باید با استفاده از بافر آن را از بین ببرید و این کار را باید با خط و خش انداختن روی ناخن انجام دهید. البته در این کار باید نهایت دقت را داشته باشید و خط و خش ها را نباید تا جایی ادامه دهید که صدف ناخن بسیار نازک گردد. برای این کار کافی است یک سری خط و خش های سطحی روی ناخن ایجاد کنید.

یادتان باشد که این مرحله از مهم ترین مراحل می باشد و برای این که بتوانید این کار را به راحتی انجام دهید نیاز به تمرین بسیار زیادی دارید. در واقع نباید استفاده از بافر به اندازه ای باشد که صدف ناخن ها نازک شود و از طرف دیگر باید حواستان باشد که چربی روی ناخن نماند تا ناخن های کاشت شما هوا نگیرد.

هواگیری ناخن های کاشت شده بسیار بد می باشد و ظاهر ناخن را تحت تاثیر قرار می دهد و همچنین می تواند منجر به ایجاد عفونت های شدید در ناخن ها شود.

درست کردن بستر ناخن برای کاشت بهتر

آخرین مرحله

در این مرحله باید از ضد قارچ استفاده کنید تا بتوانید آلودگی های سطح ناخن را از بین برده و از بروز انواع عفونت های قارچی پیشگیری کنید. عفونت های قارچی معمولا زیر کاشت ایجاد می شود و تا زمانی که ناخن های کاشت شما نیاز به ترمیم نداشته باشد متوجه آن ها نخواهید شد بنابراین استفاده از ضد قارچ بسیار ضروری می باشد.

بعد از این که ناخن هایتان خشک شد باید از یک لایه پرایمر استفاده کنید. این کار شما باعث می شود که سطح یک دستی روی ناخن هایتان ایجاد شود و مواد کاشت راحت تر روی ناخن های شما می چسبند. تا زمانی که این مراحل را طی نکنید نمی توانید بستر مناسبی برای کاشت فراهم کنید و ممکن است مواد گذاری شما با مشکلات بسیاری همراه شود.

بعد از انجام این مراحل باید تیپ گذاری را انجام دهید. در واقع این بستر مناسب ساختن برای هر نوع کاشت و ژلیش کردن ناخن اجباری می باشد و بهتر است آن ها را انجام دهید تا به ناخن های آسیبی وارد نگردد.

نحوه زیر سازی مناسب برای کاهش عفونت های ناخن

بالا بودن اطلاعات شما در این موارد کمک می کند تا از سوء استفاده افراد پیشگیری کنید. در ادامه می توانید با استفاده از لینک های داده شده اطلاعاتی در زمینه لمینت ناخن و اکستنشن ناخن نیز بدست آورید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *