دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

فعال کردن سیف سرچ گوگل در ویندوز و اندروید

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

قابلیت سیف سرچ یا جستجوی ایمن برای محافظت از کاربران در مقابل محتوای نامناسب می باشد. در این مطلب نحوه فعال کردن سیف سرچ گوگل ارائه می شود.

یکی از قابلیت های مهم موتور جستجوگر گوگل قابلیت سیف سرچ می باشد که با عنوان جست و جوی ایمن هم شناخته می شود. برای آشنایی با نحوه فعال کردن سیف سرچ گوگل با این مطلب از آرگا همراه ما باشید.

نحوه فعال کردن سیف سرچ گوگل

همانطور که می دانید موتور جستجوگر گوگل قابلیت های زیادی ارائه می دهد و کاربران با شخصی سازی آن می توانند این جستجوگر را مطابق سلیقه خود مدیریت نمایند. یکی از این قابلیت های مهم، قابلیت سیف سرچ می باشد که با عنوان جست و جوی ایمن هم شناخته می شود.

این قابلیت جهت محافظت از کاربران در مقابل محتوای نامناسب بوده و برای والدین، مدیران مدارس و … کاربردی است تا کودکان زیر ۱۸ سال در برابر محتوای خشن، غیر اخلافی و مبتذل قرار نگیرند. البته قابلیت سیف سرچ در موتورهای جستجوگر دیگری به جز گوگل نیز وجود دارد.

موتورهای جستجو برای پیشگیری از دسترسی کاربران به محتوای نامناسب از این قابلیت کمک می گیرند. حال اگر شما نیز تمایل دارید تا این قابلیت را فعال نمایید. در ادامه با نحوه فعال کردن قابلیت سیف سرچ در اندروید و ویندوز آشنا می شوید. شایان ذکر است قابلیت مذکور برای همه مرورگرهای اینترنتی و سیستم عامل های مختلف ارائه می شود.

فعال سازی سیف سرچ در اندروید

برای فعال سازی قابلیت سیف سرچ در سیستم عامل اندروید مراحل زیر را دنبال کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
  1. ابتدا وارد برنامه گوگل شده و از بین گزینه های موجود در پایین صفحه روی عبارت more کلیک کنید.
  2. در ادامه در پنجره باز شده گزینه تنظیمات یا settings را انتخاب نمایید.
  3. در صفحه تنظیمات روی گزینه general ضربه زده و در این بخش تیک عبارت سیف سرچ را فعال نمایید. به این ترتیب می توانید نتایج جستجوهای درون گوگل را به صورت دلخواه فیلتر کنید.

فعال سازی سیف سرچ در ویندوز

برای فعال نمودن قابلیت سیف سرچ به ترتیب زیر عمل کنید.

۱. ابتدا به مرورگر گوگل وارد شده و در پایین صفحه جستجوی گوگل روی گزینه تنظیمات کلیک نموده و سپس روی search settings کلیک کنید.

۲. در ادامه از بین گزینه های موجود در این قسمت، گزینه search results را انتخاب و سپس تیک گزینه turn on safe search را فعال نمایید.

نکته:

قابل ذکر است انجام این کار بر روی همه مرورگرها و سیستم عامل های مطرح مثل ویندوز، مک و لینوکس امکان پذیر می باشد.

در پایان این مطلب؛ از همراهی شما سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای اطلاع از نحوه فعال سازی دستیار صوتی گوگل روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *