دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه زولبیا بدون نشاسته با طعم خوش خانگی

  • منصوره رمضان زاده
  • ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

از جمله شیرینی های اصیل ایرانی که در ماه رمضان اغلب بر سر سفره افطار به چشم می خورد زولبیا بوده که از طعمی خوشمزه و دوست داشتنی برخوردار می باشد و به دلیل داشتن قند و نشاسته زیاد بسیاری از افراد به دنبال دستور پخت مناسبی از آن هستند که بدون کالری باشد. در این مطلب در راستای آموزش شما عزیزان طرز تهیه زولبیا بدون نشاسته را ارائه داده ایم.

یکی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار که اغلب در ماه مبارک رمضان تهیه و مصرف می شود زولبیا می باشد که علاوه بر ایران در بسیاری از کشورهای دیگر طرفداران زیادی دارد. زولبیا به خاطر دارا بودن شیرینی زیاد و استفاده از نشاسته در ترکیب آن خاصیت چاق کنندگی دارد به همین دلیل بیشتر افراد ترجیح می دهند آن را در منزل بدون استفاده از نشاسته درست کنند که در همین زمینه تصمیم داریم در این مطلب به جهت یادگیری شما عزیزان طرز تهیه زولبیا بدون نشاسته را به صورت مرحله به مرحله آموزش دهیم.

طرز تهیه زولبیا بدون نشاسته و خوشمزه

زولبیا در واقع شیرینی مخصوص ماه رمضان می باشد که به دلیل قند بالایی که دارد میزان کالری آن زیاد می باشد به همین خاطر برای افراد دیابتی و چاق مناسب نمی باشد. شما می توانید به منظور درست کردن یک زولبیا خانگی و سالم طرز تهیه زولبیا بدون نشاسته را یاد گرفته و در منزل با استفاده از هنر دست خود با کمک روشی ساده و راحت این شیرینی خوشمزه را بپزید و از خوردن آن لذت ببرید.

نحوه پخت زولبیا بدون نشاسته

این نوع زولبیا همانند دیگر زولبیاها دستور پخت یکسانی دارد ولی در این مدل به جای نشاسته از آرد استفاده می گردد و برای کسانی که وزن بالایی دارند یک شیرینی رژیمی مناسب به حساب می آید. نکته مهمی که در تهیه این نوع زولبیا اهمیت دارد درست کردن خمیر آن می باشد که باید با دقت لازم و با رعایت اصول مواد آن را ترکیب نمایید تا با مشکلی رو به رو نشوید. در صورتی که تمایل دارید این نوع زولبیای خانگی سالم را با صرف کمترین زمان و با طعم و رنگی عالی در منزل بپزید و نوش جان نمایید پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

روش تهیه زولبیا با طعمی لذیذ بدون نشاسته

مواد مورد نیاز

    • آب یک پیمانه
    • زعفران به میزان لازم
    • شکر ۲ پیمانه
    • آرد ۱ و ۱/۲ پیمانه
    • بکینگ پودر ۱/۲ قاشق چای خوری
    • پودر و یا خلال بادام و پسته به میزان لازم برای تزیین

دستور پخت

برای درست کردن این نوع زولبیا در ابتدا باید شربت آن را آماده نمایید. به منظور انجام این کار بایستی شکر و آب را ترکیب نمایید و بر روی حرارت قرار دهید تا شکر در داخل آن به خوبی حل گردد و شربت قوام پیدا کند. برای درست کردن خمیر زولبیا در ابتدا بایستی آرد را به خوبی الک کنید و با میزان کمی آب ترکیب نمایید و بعد از آن بکینگ پودر و زعفران را به آن افزوده و ترکیب نمایید تا خمیری کاملا یکدست تشکیل شود.

روش پخت زولبیا بدون نشاسته در منزل

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

در گام بعدی طرز تهیه زولبیا بدون نشاسته درون یک تابه مقداری روغن بریزید به اندازه ای که زمانی خمیر زولبیا را درون آن ریختید داخل روغن به صورت غوطه ور باشد. سپس خمیر تهیه شده را داخل یک قیف ریخته و منتظر بمانید تا روغن به خوبی داغ گردد. بعد از آن سر قیف را در بالای روغن گرفته و سپس فشار بدهید و خیلی سریع دست خود را به حالت دایره بچرخانید تا شکل زولبیا بدست آید. در داخل ظرف به اندازه ای خمیر بریزید که زولبیاها با یکدیگر برخورد نداشته باشند و مانع چسبیدن آن ها شده و همچنین فضای لازم برای پف کردن داشته باشند.

طرز تهیه زولبیا بدون نشاسته خانگی

کمی صبر کنید تا یک سمت زولبیا سرخ شده و بعد آن را برگردانده تا سمت دیگر آن نیز به خوبی سرخ گردد. بعد از آن زولبیاها را از داخل روغن خارج کرده و درون یک توری قرار دهید تا روغن اضافه آن به طور کامل گرفته شود. زولبیاهای سرخ شده را حدود ۳۰ دقیقه درون شربت قرار دهید و مجددا آن را داخل یک توری گذاشته تا شربت اضافه آن به خوبی گرفته شود. اکنون زولبیاهای آماده شده را درون یک ظرف مناسب برای سرو قرار دهید و سطح آن را با مقداری پودر یا خلال پسته و بادام مطابق با سلیقه خود تزیین نمایید.

روش پخت زولبیا خانگی بدون نشاسته

نکات مهم و کلیدی

      • باید توجه داشته باشید که مصرف چند باره از روغن مانده که رنگ آن به صورت سیاه در آمده برای سرخ کردن زولبیا مضر بوده و حتی امکان دارد سرطان زا باشد بدین ترتیب نیاز است بعد از هر دفعه سرخ کردن زولبیاها روغن مورد استفاده را دور بریزید و برای بار بعد از روغن تازه ای استفاده نمایید.
      • به طور کلی زولبیا به دلیل این که مقدار قند ساده بالایی دارد برای افراد دیابتی مناسب نمی باشد و همینطور برای افراد معمولی نیز به غیر از همان لحظات آغاز افطار سفارش نمی شود چرا که قندهای ساده در بدن خیلی زود به چربی تبدیل می گردند.
      • برای درست کردن زولبیا بدون نشاسته می توانید به هر میزانی که تمایل دارید در هنگام آماده سازی به مواد اولیه آن شکر اضافه نمایید تا به اندازه دلخواه شیرین شود.
      • توجه داشته باشید حتما بعد از تهیه شدن زولبیا خانگی ظرف را درون یخچال گذاشته تا روغن موجود در آن خراب نگردد.
      • زولبیا و بامیه مضرات و عوارض بیشتری نسبت به مزایای کم آن دارند و به دلیل دارا بودن کالری زیاد عواقب زیادی را به دنبال دارد.
      • این نوع شیرینی ها بخاطر این که داخل روغن شناور می باشند و به دلیل احتمال استفاده از روغن های نامناسب در تهیه آن ها با دارا بودن مواد خطرناکی همچون پراکسید و اسیدیته سلامتی انسان را به خطر می اندازند.
روش تهیه زولبیا بدون نشاسته با طعمی عالی

در مطلب ارائه شده طرز تهیه زولبیا بدون نشاسته را به روشی ساده و راحت به شما عزیزان آموزش دادیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شده باشد و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید این نوع زولبیا خانگی خوشمزه را در منزل درست کرده و در کنار خانواده نوش جان نمایید. همچنین برای تماشای ایده های تزیین زولبیا و بامیه کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *