دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

فعال کردن سیف مود ویندوز ۱۰ با دو روش ساده

  • شقایق ایران دوست
  • ۱ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه می توانید با رو روش بسیار ساده حالت ایمن ویندوز ۱۰ را فعال کرده تا بتوانید مشکلات و باگ هایی که در این ویندوز ایجاد شده است را بررسی کرده و بد افزار ها را شناسایی کنید و آن ها را حذف کنید.

یکی از برترین ویندوز هایی که می توانید برای کامپیوتر و لپ تاپ خود استفاده کنید ویندوز ۱۰ می باشد. این ویندوز پیشرفت های بسیار زیادی نسبت به ویندوز های قبلی دارد و شما می توانید برای کارآیی بیشتر سیستم خود از این ویندوز استفاده کنید. در ادامه روش های استفاده از سیف مود ویندوز ۱۰ را برایتان بیان می کنیم.

سیف مود ویندوز ۱۰

سیف مود ویندوز ۱۰

سیف مود در سیستم همان حالتی است که در ویندوز به حالت ایمنی معروف است. برخی از مواقع سیستم عامل شما ممکن است به دلیل نصب بد افزار های مخرب دچار مشکل شود که شما می توانید با فعال کردن این حالت از آسیب های بیش تر در آن جلوگیری کنید. در واقع این روش برای اشکال یابی، شناسایی ویروس و بد افزار و همچنین رفع اشکال مورد استفاده قرار می گیرد. اگر دوست دارید سیف مود سیستم خود را فعال کنید باید مراحلی را طی کنید. در ادامه روش های این کار را برایتان بیان می کنیم.

روش اول

در این روش باید از System configuration tool استفاده کنید که یکی از راحت ترین روش هایی می باشد که می توانید سیف مود ویندوز ۱۰ را فعال کنید. برای استفاده از این روش باید از طریق Run ویندوز System configuration را اجرا کنید. مراحل این کار عبارت اند از :

  1. فشردن همزمان کلید های Windows + R  و مشاهده برنامه Run
  2. تایپ کردن کلمه msconfig و فشردن دکمه Enter
  3. بعد از این کار برای شما پنجره System configuration باز می شود که باید از آن سربرگ Boot را انتخاب کنید و از بعد Boot Option گزینه Safe boot را فعال کرده و آن را تایید کنید.
  4. بعد از این کار ویندوز ۱۰ از شما می خواهد که سیستم خود را ری استارت کنید تا این فرایند روی آن ایجاد شود.

برای ریستارت کردن می توانید این کار را انجام دهید و یا اگر نمی خواهید این کار را انجام بدهید باید برای در امان ماندن محیط ویندوز گزینه Exit without restart را انتخاب کنید.

کلید های ترکیبی برای استفاده از حالت سیف مود

  •  آرون گروپس

روش دوم

برای استفاده از روش دوم باید از کلید های ترکیبی استفاده کنید. در نظر داشته باشید که بعد  از انجام مراحل اگر نتوانید ریستارت کنید تغییرات انجام نمی شود. برای استفاده از این روش باید مراحلی را طی کنید که عبارت است از :

  1. منوی استارت را باز کنید.
  2. بر روی دکمه پاور کلیک کنید.
  3. بعد از کلیک باید دکمه شیفت را بگیرید و آن را فشار دهید و سپس ریستارت را انتخاب کنید.
  4. بعد از این کار برای شما گزینه هایی به نمایش گذاشته می شود که باید Troubleshoot را انتخاب کنید.
  5. بعد از آن پنجره ای دیگر برایتان باز می شود که باید گزینه Advanced Option را انتخاب کنید و بعد از آن باید به دنبال گزینه Startup Setting باشید.
  6. بعد از انجام این مراحل سیستم به شما اخطار می دهد که باید عمل ریستارت انجام شود.
  7. بعد از این که ریستارت شد چندین گزینه برای شما به نمایش در می آید.
  8. برای فعال شدن سیف مود ویندوز ۱۰ در این مرحله کافی است یکی از کلید های F4 یا F5 و یا F6 را فشار بدهید.

نحوه استفاده از سیف مود ویندوز

ویندوز ۱۰ می تواند شما را با مشکلاتی رو به رو کند بنابراین بهتر است قبل از این که مشکلاتی همچون آپدیت شدن خودکار برایتان ایجاد شود راه حل های آن را بدانید. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های که شامل قطع آپدیت خودکار ویندوز ۱۰ و حذف ویندوز ۱۰ و نصب ویندوز ۱۰ از روی فلش می باشد اطلاعات خود را درباره این ویندوز بالا ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *