دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آموزش اکتیو کردن ویندوز ۱۰ به صورت مرحله به مرحله با دو روش

  • حکیمه فهیمی
  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

بعد از نصب ویندوز ۱۰ مهمترین کاری که باید انجام دهید اکتیو کردن ویندوز است. در غیر این صورت نمی توانید از بیشتر ویژگی های آن مانند بخش personalize جهت شخصی سازی محیط ویندوز به سلیقه خود بهره بگیرید در ضمن خود ویندوز پس از مدتی از دسترس خارج می شود. از این رو با آموزش اکتیو کردن ویندوز ۱۰ همراه ما باشید.

اگر پس از نصب ویندوز ۱۰ اکتیو کردن آن صورت نگیرد مدام با پیغام های آزاردهنده آن برای فعال سازی مواجه می شوید در ضمن برخی امکانات ویندوز فقط در حالت اکتیو در دسترس می باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم به آموزش اکتیو کردن ویندوز ۱۰ به دو روش بپردازیم.

آموزش اکتیو کردن ویندوز ۱۰ با دو روش

شرکت مایکروسافت سیستم عامل ویندوز ۱۰ را برای رایانه های خانگی، لپ تاپ و تبلت عرضه کرده و در ژوئیه ۲۰۱۵ ویندوز ۱۰ را به شکل یک سرویس و جایگزین ویندوز ۸.۱ معرفی کرد. منظور از سرویس بودن این سیستم عامل این است که مایکروسافت قصد ارائه ویندوز جدیدی را نداشته و فعلا تمرکز خود را روی بهبود ویندوز ۱۰ و اضافه کردن قابلیت های جدید به این سیستم معطوف ساخته است.

به عبارت دیگر مایکروسافت اعلام نموده که ویندوز ۱۰ آخرین نسخه ویندوز بوده و به جای ارائه نسخه جدید سعی در توسعه ویژگی های قدرتمند با عنوان بروز رسانی ویندوز دارد. از این رو اگر می خواهید از همه امکانات ویندوز ۱۰ بهره مند شوید باید پس از نصب آن را اکتیو کنید.

به این ترتیب پس از نصب ویندوز ۱۰ مهمترین کاری که باید انجام دهید فعال یا اکتیو کردن ویندوز است. چرا که در غیر این صورت نمی توان از بیشتر ویژگی های آن مانند بخش personalizes جهت شخصی سازی محیط ویندوز به سلیقه خود بهره برد در ضمن پس از مدتی مشخص خود ویندوز از دسترس شما خارج می شود و مدام با صفحه ای مشکی روبرو می شوید که پیغام اکتیو کردن ویندوز را نمایش می دهد.

ممکن است این تصور ایجاد شود که بعد از نصب ویندوز ۱۰ می توان به راحتی با آن کار کرد پس لزوم اکتیو کردن آن در چیست؟ در پاسخ باید اشاره کرد علاوه بر موارد بالا در صورت اکتیو نشدن ویندوز ۱۰ مدام با پیغام آزاردهنده فعالسازی ویندوز روبرو می شوید در ضمن امکان استفاده از برخی امکانات مانند Microsoft store ویندوز فقط در حالت اکتیو در دسترس است. همچنین امنیت سیستم کاهش پیدا می کند. در ادامه نحوه اکتیو کردن ویندوز ۱۰ آموزش داده می شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در اکتیو کردن ویندوز ۱۰ اولین گام این است که آنتی ویروس سیستم را غیر فعال کنید. برای این کار به قسمت تنظیمات ویندوز بروید.

سپس در پنجره باز شده روی گزینه update and security کلیک نمایید.

در ادامه در ستون سمت چپ روی گزینه windows security کلیک کرده و گزینه virus and threat protection انتخاب نمایید.

بعد وارد صفحه جدید شده و در بخش virus and treat protection setting روی گزینه manage setting کلیک نمایید.

اکنون در صفحه جدید همه کلیدها را off یا غیرفعال کنید. آنتی ویروس شما غیرفعال شده و می توانید به سراغ اکتیو کردن ویندوز بروید.

در ادامه دو روش اکتیو کردن ویندوز ۱۰ آموزش داده می شود. بهتر است برای اجرای این روش ها شما یک اکانت فعال مایکروسافت داشته باشید در غیر این صورت پیغام زیر نمایش داده می شود.

روش نخست : خرید لایسنس معتبر

روش نخست خرید لایسنس معتبر برای اکتیو کردن ویندوز ۱۰ می باشد. این روش قانونی بوده و با خرید این لایسنس می توانید ویندوز را فعال سازی کنید. لایسنس ویندوز ۱۰ دارای سه نوع enterprise, pro, home می باشد که به ترتیب کاملترین ورژن ها هستند. پس از تهیه لایسنس به قسمت تنظیمات در ویندوز ۱۰ بروید.

سپس روی گزینه update and security کلیک نمایید.

در ادامه در پنجره باز شده از منوی سمت چپ روی گزینه Activation کلیک کنید.

با مشاهده گزینه change product key روی آن کلیک کرده تا پنجره کوچکی گشوده شود. سپس در پنجره جدید لایسنس را در کادری که می بینید وارد نمایید.

در پایان روی گزینه next کلیک کرده و پروسه اکتیو کردن ویندوز ۱۰ اینجا به پایان می رسد.

روش دوم: کمک از نرم افزار KMS Auto

این روش به عنوان روشی غیرقانونی شناخته می شود و توسط کرک کردن ویندوز صورت می گیرد. برای فعال نمودن ویندوز ۱۰ با این روش به نرم افزار کرک KMS Auto نیاز دارید. اول این نرم افزار را دانلود کرده سپس نرم افزارهای امنیتی مانند آنتی ویروس ها را در سیستم غیرفعال کرده بعد قایل دانلود شده این نرم افزار را از حالت زیپ خارج نمایید.

پس از اکسترکت کردن فایل دانلود شده روی آن راست کلیک کرده و بعد روی Run As Administrator کلیک کنید.

در ادامه پنجره ای گشوده می شود که در آن روی گزینه Activate windows کلیک کنید. پس از تایم کوتاهی ویندوز فعال می شود.

از این نرم افزار می توان برای فعال سازی office هم استفاده کرد. کافی است گزینه Activate office  را انتخاب نمایید.

در پایان قابل ذکر است همه نسخه های نرم افزار KMS Auto فعال سازی ویندوز را انجام می دهند از این رو نگران مدل و ورژن نسخه آن نباشید. در ضمن توسط نرم افزارهای دیگری مانند KMS Auto Lite, KMS Auto net, Ratiborus KMS Tools, W10 digital activation, AACT, KMS offline هم می توانید به اکتیو کردن ویندوز ۱۰ بپردازید. ضمن اینکه برای آشنایی کامل با سیستم عامل ویندوز ۱۰ و رفع مشکلات در کار با این ویندوز می توانید روی لینک آن کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *