دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رفع زبری موی سر با استفاده از نرم کننده های طبیعی و ترفندهای طلایی

  • منصوره رمضان زاده
  • ۶ آذر ۱۴۰۲
  • ۰

خشکی و زبر شدن مو به دلیل عدم رسیدن رطوبت کافی به مو برای حفظ بافت خود می باشد که در پی آن موی سر ظاهر زیبای خود را از دست داده و حالت شکننده ای به خود می گیرد. رفع زبری موی سر با استفاده از ترفندها و راه حل های موثری امکان پذیر می باشد که در این مطلب به مواردی از آن اشاره کرده ایم.

یکی از اتفاقات رایج و ناخوشایندی که کمابیش برای اکثر افراد پیش آمده خشک شدن و زبر شدن مو می باشد که دلایل مختلفی باعث بوجود آمدن آن می شود. برای درمان و از بین بردن زبری مو می توان از مواد و روش های مختلفی حتی به صورت طبیعی و خانگی استفاده نمود و این مشکل را برطرف ساخت. بر همین اساس سعی داریم در این مطلب به جهت آشنایی و راهنمایی شما عزیزان راهکارهایی برای رفع زبری موی سر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

راه حل های موثر رفع زبری موی سر

گاهی اوقات امکان دارد که به دلایل مختلف موی سر دچار مشکلات و آسیب های گوناگونی شود که باید با ریشه یابی آن و بکارگیری راهکارهای مفید مشکل پیش آمده را برطرف نمود. از جمله مشکلاتی که ممکن است موها را درگیر کند خشکی و زبری مو می باشد که راهکارهای زیادی برای رفع زبری موی سر در نظر گرفته شده که می توان با بهره گیری از آن ها موها را به حالت اولیه خود برگرداند.

روش های رفع زبری موی سر

خشکی بیش از حد ساقه مو و عدم رطوبت در این ناحیه موجب می شود که مو حالتی سست و شکننده به خود بگیرد و بافت صاف و نرم خود را از دست بدهد. این مشکل یک موضوع مهم بوده که باید توجه ویژه ای به آن داشت چرا که در بعضی اوقات خشکی مو نشان دهنده یک بیماری جدی می باشد. در ادامه چند مورد از راهکارها و ترفندهای جالب از بین بردن خشکی مو را به طور کامل شرح داده ایم.

ماسک موز :

از دیپر راهکارهای طبیعی به منظور رفع زبری موی سر استفاده از ماسک موز می باشد زیرا، موز دارای مقادیر فراوانی پتاسیم می باشد و به عنوان یک رطوبت رسان مجسوب می شود بنابراین، یک موز له شده را بر روی ساقه مو اعمال نمایید تا موها نرم و حالت ارتجاعی شوند که به منظور استفاده از این ماسک یک ساعت زمان مناسبی می باشد.

روغن جوجوبا :

به منظور افزایش ماندگاری رطوبت مو استفاده از این روغن بسیار موثر می باشد زیرا، این روغن دارای ویتامین های B  و  C می باشد و کمک زیادی به رشد موها و ضخیم شدن آن ها می کند به همین خاطر، در اکثر محصولات آرایشی از این روغن استفاده می کنند و بر روی ساقه مو های خود اعمال نمایید تا تاثیر بی نظیر آن را مشاهده کنید.

روغن نارگیل :

از دیگر راه های رفع زبری موی سر استفاده از روغن نارگیل است زیرا، مواد موجود در این روغن به سرعت جذب موها شده و در زمان کمتر خشکی مو را برطرف می کند این روغن به عنوان یک نرم کننده قوی محسوب می شود و فقط کافی است مقداری از این روغن را در کف دست ریخته و ساقه موهایتان را به آن آغشته نمایید.

  •  آرون گروپس

شی باتر :

از دیگر روغن های مفید و موثر در درمان خشکی مو شی یاتر می باشد که به دلیل اینکه حاوی اسیدهای چرب بالا است سریع جذب موها می شود و دارای ویتامین E و A است که رظوبت موها را افرایش می دهد از این رو، استفاده مداوم از این روغن کمک زیادی به زبری مو می کند.

شستشوی موها به آرامی و با ملایمت :

بهتر است بدانید که هر چقدر در ماه های سرد سال از شامپو به مقدار کمتری استفاده کنید در نتیجه موهایتان میزان رطوبت زیادی را حفظ می کند. هر چند استفاده از شامپو برای تمیزی مو و پوست سر مورد احتیاج می باشد ولی حتی در صورتی که از شامپوهای مخصوص که دارای فرمولاسیون خوبی می باشند نیز به میزان زیادی استفاده نمایید در نهایت به موها آسیب زده و مو دچار خشکی و زبری می شود.

از بین بردن خشکی موی سر با راه حل های کاربردی

به منظور این کار تا جایی که امکان دارد از شامپوی کمتری استفاده نمایید و حداکثر یک الی سه مرتبه در طول هفته از آن استفاده کنید. می توانید از روغن های طبیعی نیز برای رطوبت دادن به موهای خود استفاده کرده و در بین تعداد مراتبی که شامپو به کار می برید یک مرتبه نیز از شامپوی مخصوص موی زبر و یا از نرم کننده به تنهایی استفاده نمایید. برای بکار بردن نرم کننده به تنهایی ابتدا باید موهایتان را خیس نمایید و بعد از نرم کننده موردنظر استفاده کرده و در آخر موها را بدون استفاده از شامپو آبکشی نمایید.

استفاده از نرم کننده طبیعی برای رفع خشکی موی سر :

برای درست کردن این نرم کننده ابتدا یک فنجان مایونز را را با حدود نصف یک عدد آووکادو له شده ترکیب نمایید و به حدی هم بزنید که بافت چسب مانندی به خود بگیرد. سپس مخلوط آماده شده را به موهای خود مالیده و بعد موها را با یک کلاه پلاستیکی و همراه با یک حوله داغ بر روی آن قرار داده و پوشش دهید. نزدیک به ۲۰ دقیقه منتظر بمانید و بعد موها را آبکشی نمایید. برای نتیجه گیری بهتر و مناسب تر در طول هفته یک مرتبه این عمل را تکرار نمایید.

از بین بردن زبری مو با ترفندهای جالب

دقت در استفاده از وسایل حرارتی برای خشک کردن مو :

در زمان خشک کردن مو با استفاده از سشوار حرارت ایجاد شده را به تمامی نقاط سر منتقل کنید. به منظور منتقل کردن حرارت موجود به قسمت لایه های زیرین مو به طور حتم از سر پخش کننده حرارت سشوار استفاده نمایید. سشوار را به طور مداوم در دور اطراف موها چرخانده و سعی کنید که تنها بر روی یک نقطه تمرکز نداشته باشید. این موضوع موجب می شود که موهای شما در زمان کمتری خشک شده و به ندرت وز شود.

راهکارهای درمان زبری مو

تا جایی که امکان دارد برای حالت دادن به موهای خود و یا خشک کردن آن ها به طور مداوم و هر روز از وسایل حرارتی استفاده نکنید. چرا که حرارت دهی بیش از حد به مو رطوبت طبیعی مو را کاهش می دهد. در صورتی که همیشه پس از حمام کردن عادت دارید که با استفاده از سشوار موهای خود را خشک نمایید سعی کنید که آن را با میزانی فاصله از موهای خود نگه داشته و پیش از استفاده حتما از سرم و محافظ مو استفاده نمایید. همچنین می توانید درجه حرارت لوازم حرارتی مختلفی همچون سشوار، فر کننده مو، حالت دهنده مو و اتو مو را کاهش دهید.

راهکارهای موثر رفع زبری موی سر

بکار بردن ماءالشعیر :

در صورتی که موهای فری دارید و به طور مداوم در حالت دهی آن ها دچار مشکل می شوید می توانید از ماءالشعیر که راه حل مناسبی برای این کار بوده استفاده نمایید. این ماده در واقع حالت فر موهای شما را تثبیت می کند به گونه ای که زمانی که موهایتان خشک می باشد همانند وقتی است که موهای شما خیس است. تنها نیاز دارید که موهای خود را به طور کامل به آن آغشته نمایید.

استفاده از آب گازدار برای از بین بردن زبری موی سر :

در صورتی که تمایل دارید برای خشک نمودن موهای خود به جای استفاده از سشوار آن ها را به شکل طبیعی خشک نمایید و چنانچه موهای شما بخاطر رطوبت حالت وزی به خود می گیرند یک راه حل خوب برای مانع شدن از این کار استفاده نمودن از آب گازدار می باشد که برای این کار تنها لازم است که زمان حمام کردن پس از این که همانند همیشه موهای خود را شستشو دادید و آب کشیدید در پایان یک مرتبه موهای خود را با استفاده از آب گازدار آبکشی نمایید.

درمان خشکی مو با روش های مختلف

استفاده نمودن از سرکه سیب :

یکی از راهکارهای طبیعی تاثیرگذار برای رفع زبری موی سر بکار بردن سرکه سیب است. روش استفاده از این راهکار شباهت زیادی به روش استفاده از آب گازدار دارد به طوری در این شیوه پس از شستشوی موها در حمام در پایان به مقدار برابری آب و سرکه سیب را با یکدیگر ترکیب نمایید و بعد موهای خود را با آن آبکشی نمایید.

نحوه خشک کردن موها با حوله :

باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر چقدر بیشتر با استفاده از حوله موهای خود را دستکاری نمایید موهای شما وزتر و زبرتر خواهد شد. همچنین بهتر است بدانید که استفاده از یک حوله زبر و خشن بر روی موها تاثیر گذاشته و آن ها را بیشتر وز خواهد کرد و در هر مرتبه استفاده از آن آسیب به مراتب بیشتری به موهای خود وارد خواهید کرد. بنابراین سعی کنید که خیلی آرام حوله موردنظر را بر روی موهای خود فشار دهید تا بدین صورت آب اضافی آن ها گرفته شود. قطعا با این راهکار ساده تغییرات مثبتی را در موهایتان احساس خواهید کرد.

شیوه های رفع خشکی موی سر

در مطلب ارائه شده با انواع راه حل های مفید و موثر برای رفع زبری موی سر به طور کامل آشنا شدید که امیدواریم از آن بهره برده باشید و با بکارگیری این راهکارها موهای آسیب دیده خود را به حالت اولیه برگردانید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *