دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

چند درمان طبیعی برای زخم پوست سر + روش استفاده

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب قصد داریم سه روغن به شما معرفی کنیم که می توانید با آن ها زخم های پوست سر خود را درمان کنید. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

پوست سر یکی از قسمت های بدن می باشد که ممکن است در معرض هجوم برخی از باکتری ها و قارچ ها قرار بگیرد و زخم شود. در این بخش سعی می کنیم با راه های مختلف درمان این نوع زخم ها را در پوست سر را برایتان مطرح کنیم.

علل ایجاد زخم سر

علل زخم سر

زخم سر به دلایل متعددی برای شما ایجاد می شود و بسیاری از آن ها قابل درمان می باشند ولی باید راهی دراز را طی کنید. بنابراین سعی کنید همیشه نظافت را رعایت کنید و از شامپو های خشن برای شستن مو های خود استفاده نکنید. سعی کنید هر ماه رویه بالشت های خود را بشویید. بیش تر زخم های سر در اثر خشکی سر ، عفونت ها ، التهابات فولیکولی، استرس و بیماری های درونی ایجاد می شود. زخم هایی که در پوست سر بوجود می آیند بسیار دردناک و حساس می باشند و ممکن است شما را آزار دهند. گاهی حتی ممکن است با یک شانه کردن کوتاه سر شما بسیار آزرده شود و درد بسیار زیادی را متحمل شوید.  در برخی از موارد ممکن است استفاده بیش از حد از محصولات مو به سر شما آسیب برساند زیرا این محصولات رطوبت طبیعی سر را از بین می برند و پوست سر را برای ایجاد عفونت ها آماده می کنند. از دیگر علل زخم سر می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تولید سبوم اضافه
  • مالاسزیا
  • مخمر ها
  • سرطان پوست

سرطان پوست یکی از دلایل ایجاد زخم در سر می باشد.

روش های درمان زخم پوست سر

زخم های پوست سر خود را با سه روش طلایی درمان کنید. این سه روش را در ادامه برای شما بیان می کنیم.

روغن درخت چای

روغن درخت چای یکی از مواد ضد قارچی می باشد و می تواند با مرطوب نگه داشتن مو های شما از خشکی و زخم های بعدی جلوگیری کند. در نظر داشته باشید که این روغن ممکن است برای برخی از افراد موجب ایجاد حساسیت شود بنابراین توصیه می کنیم قبل از استفاده حتما آن را روی بخشی از پوست خود تست کنید و در صورت بروز هرگونه عارضه ای از استفاده کردن آن بپرهیزید. اگر این روغن عارضه ای برای شما ایجاد نکرد می توانید از آن استفاده کنید.

  •  آرون گروپس

روش استفاده :

باید شانه ای بردارید وآن را به روغن آغشته کنید. این شانه را از ریشه بر روی مو های خود بکشید.  البته می توانید از این روغن با ترکیبی از روغن های دیگر مانند روغن بادام ترکیب کنید و از خواص آن بهره مند شوید.  البته یک روش دیگری هم وجود دارد که می توانید از این روغن استفاده کنید آن هم آن است که می توانید این روغن را با شامپو بچه ترکیب کرده و مخلوط آن را بر روی پوست خود بزنید و با آب بعد از چند دقیقه بشویید.

روغن درخت چای برای درمان خشکی پوست مفید است.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از پر خاصیت ترین روغن هایی می باشد که می توانید برای درمان پوست سر هم از آن استفاده کنید. از این روغن ماسک های بسیاری را می توان برای تقویت مو ها تهیه کرد. این روغن رطوبت پوست سر را حفظ می کند و از خشک شدن سر و زخم شدن آن جلوگیری می کند. برای درمان زخم های سر بهتر است از این روغن استفاده کنید زیرا حساسیتی برای شما ایجاد نمی کند.

روش استفاده

برای استفاده از روغن نارگیل می توانید مقداری از آن را در قابلمه گرم کنید و آن را با کمی کافور مخلوط کنید. این محلول را روی پوست سر خود ماساژ بدهید و بگذارید حدودا ۶ الی ۸ ساعت بماند سپس آن را با آب و شامپو بشویید. این کار را بهتر است سه بار در هفته انجام بدهید تا مشکلات پوستی شما کاملا رفع شود. بهتر است از این روغن در شب و هنگام خواب استفاده کنید و بگذارید که تا صبح بر روی سر شما بماند.

درمان زخم پوست سر

روغن چریش

یکی دیگر از روغن هایی که می تواند به درمان زخم های سر شما کمک کند روغن چریش می باشد. چریش دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی می باشد. این روغن به شما کمک می کند تا از بیماری های دیگری مانند شپش سر رها شوید. البته به جای روغن می توانید از دمنوش چریش هم برای درمان زخم پوست سر استفاده کنید.

روش استفاده

یکی از روش هایی که می توانید از چریش برای درمان زخم پوست سر خود استفاده کنید استفاده از دمنوش چریش می باشد. برای این کار کافی است چند عدد برگ چریش را دم کنید و بعد از خنک شدن مو های خود را با آن بشویید. در روش دوم می توانید روغن چریش را از عطاری تهیه کنید و آن را با روغن نارگیل و روغن زیتون مخلوط کنید و این محلول را به موهایتان بزنید و حدودا ۵ الی ۱۰دقیقه سر خود را ماساژ بدهید. اجازه بدهید این محلول  یک شبانه روز بماند سپس آن را بشویید. البته می توانید این کار را تا زمان خوب شدن سر خود هر دو روز یک بار ادامه بدهید. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات آرگا را درباره درمان شپش سر و درمان شوره سر را مطالعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *