دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

۷ نکته طلایی برای پف کردن کیک و برملا کردن راز پف نکردن برخی کیک های خانگی

  • ندا خوشرو
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب با نکاتی برای پف کردن کیک در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم با توجه به مراحل و نکات ذکر شده بتوانید کیک خوش طعمی و خوشمزه ای را در منزل بپزید.

همه خانم ها تمایل دارند کیکی که در منزل می پزند دارای بافتی اسفنجی باشد و به خوبی پف کند و اگر شما نیز می خواهید کیک خانگی خوش طعمی را در منزل بپزید بهتر است ترفندهایی را برای پف کردن کیک رعایت کنید تا بعد از اتمام پخت کیک از نتیجه کار خود راضی باشید.

ترفندهایی برای پف کردن کیک

برای اینکه کیک پف زیادی داشته باشد نیاز به افزودن مواد خاصی به مایه کیک نیست بلکه شما باید بدانید از مواد به چه مقداری برای پخت باید استفاده کنید همچنین مواد لازم برای پخت کیک را باید به خوبی با یکدیگر ترکیب نمایید. در مطالب قبلی پخت کیک یزدی بدون فر و پخت کیک بدون قابلمه را مشاهده کردید در ادامه روش هایی برای پف کردن کیک را پیش رو خواهید داشت.

پف کردن کیک

برای اینکه کیک پف زیادی داشته باشد باید چه مواردی را رعایت کنیم ؟

۱. آرد 

برای اینکه کیک پف کند باید آرد کیک یا آرد شیرینی را سه بار الک نمایید همچنین باید از بیکینگ پودر نیز در دستور پخت کیک استفاده نمایید و آن را به همراه آرد الک نمایید.

الک کردن آرد

۲. سفیده 

  •  آرون گروپس

برای پخت کیک اسفنجی زرده و سفیده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید.

جدا کردن سفیده و زرده

توجه داشته باشید که حتی یک قطره از زرده نباید داخل سفیده ریخته شود وگرنه کیک به خوبی پف نمی کند.

پف کردن کیک

سفیده را درون ظرف پلاستیکی یا شیشه ای بریزید سپس آن را هم بزنید تا پف کند و اگر ظرف را وارونه کردید نریزد همچنین سفیده باید به شکل خامه فرم گرفته شده درآید. همچنین برای پف کردن سفیده تخم مرغ می توانید حدود ۱/۳ از شکری را که برای پخت کیک در نظر گرفته اید را به سفیده بیفزایید. سفیده تخم مرغ را باید در یک جهت هم بزنید و هرگز جهت دست خود را تغییر ندهید.

هم زدن سفیده تخم مرغ

در آخرین مرحله که مواد کیک را با یکدیگر ترکیب کردید باید سفیده را به مایه کیک بیفزایید سپس سفیده را با قاشق چوبی یا پلاستیکی هم بزنید. سفیده را باید در حدی هم بزنید که فقط با مواد مخلوط شود و سفیدی آن درون مایه کیک دیده شود.

برای مخلوط کردن سفیده تخم مرغ با سایر مواد هرگز از همزن یا قاشق فلزی استفاده نکنید و سفیده را در یک جهت با مواد ترکیب نمایید.

روش هایی برای پختن کیک پف

۳. فر 

درب فر در حین پخت کیک نباید باز شود زیرا پف کیک یا شیرینی می خوابد همچنین در زمانی که بوی کیک از فر بلند می شود می توانید درب فر را باز نمایید و به کمک یک خلال دندان پخته شدن کیک را تست کنید. برای تست کردن کیک ابتدا خلال را در مرکز کیک فرو کنید و اگر چیزی به آن نچسبید کیک به خوبی پخته شده است.

برای پخت کیک همچنین بهتر است فر را از قبل روی دمای مناسبی تنظیم نمایید تا به خوبی گرم شود.

پختن کیک

۴. زرده تخم مرغ 

زرده تخم مرغ و شکر را به خوبی هم بزنید تا رنگ زرد زرده گرفته شود و علاوه بر این ترکیب این مواد سفید یا کرم رنگ شود برای هم زدن زرده و شکر به دو تا سه دقیقه زمان نیاز دارید.

دستور تهیه کیک آمبره

۵. جهت هم زدن مواد 

تنها سفیده تخم مرغ را نباید در یک جهت هم بزنید بلکه باید همه مواد کیک را در یک جهت هم بزنید تا کیک به خوبی پف کند.

۶. بیکینگ پودر 

از بیکینگ پودر باید به میزان مناسبی برای پخت کیک استفاده نمایید. برای هر لیوان کیک حدود یک قاشق چایخوری سرخالی بیکنیگ پودر نیاز می باشد. اگر بیکینگ پودر کهنه و خراب باشد کیک به خوبی پف نخواهد کرد. بیکنیگ پودر را در مکانی خنک نگه دارید یا آن را درون یخچال و در ظرف درب بسته نگهداری نمایید. قبل از استفاده از بیکینگ پودر برای پخت کیک از سالم بودن آن مطمئن شوید.

نحوه پختن کیک با پف زیاد

۷. مواد کیک 

مواد کیک نظیر شیر و ماست و کره و تخم مرغ باید هم دما با محیط باشند سپس آن ها را با یکدیگر ترکیب نمایید مگر اینکه در دستور تهیه کیک تاکید شده باشد که از مواد سرد استفاده نمایید که در این صورت کیک پوک می شود.

روش هایی برای پختن کیک با پف زیاد

۸. اگر برای پخت کیک از ماست استفاده می کنید بیکینگ پودر را به آرد اضافه نکنید بلکه آن را الک کنید و به ماست بیفزایید و اجازه دهید تا ماست کف کند سپس آن را به مایه کیک بیفزایید.

۹. برای جلوگیری از چسبیدن مایه کیک و خوابیدن پف کیک باید قبل از ریختن مایه درون قالب ، کف قالب را به کمک کاغذ روغنی بپوشانید همچنین می توانید کف و اطراف قالب را چرب نمایید سپس کمی قالب را آرد پاشی نمایید و مایه کیک را درون قالب بریزید.

۱۰. توجه داشته باشید که برای پخت کیک مواد را باید بر طبق دستور پخت و به ترتیب با یکدیگر مخلوط کنید همچنین ابتدا باید سایر مواد لازم برای پخت کیک را با یکدیگر به خوبی ترکیب نمایید سپس سفیده تخم مرغ زده شده و فرم گرفته شده را به مایه کیک بیفزایید.

پختن کیک با پف زیاد

دلایل پف نکردن کیک 

۱. استفاده از بیکنیگ پودر خراب یا کهنه

۲. سفیده را به صورت کامل هم نزده اید یا برای هم زدن سفیده با سایر مواد کیک از قاشق چوبی یا پلاستیکی استفاده نکرده اید.

۳. سفیده را در زمان مخلوط کردن با دیگر مواد کیک به مقدار زیادی هم زده اید.

۴. مواد کیک در یک جهت هم زده نشده اند.

کیک با پف زیاد

۵. آرد را حداقل سه بار الک نکرده اید.

۶. مواد لازم برای پخت کیک نظیر کره و شیر و تخم مرغ بیش از اندازه سرد بوده اند و آن ها را هم دما با محیط نکرده اید.

۷. درب فر را زودتر از زمان مورد نیاز برای پخت کیک باز کرده اید به همین دلیل کیک پف زیادی نکرده است همچنین اگر از کیک پز برای پخت کیک استفاده می کنید باید ابتدا کیک پز را داغ کنید سپس مایه کیک را درون آن بریزید و درب کیک را نباید زودتر از زمان لازم برای پخت کیک باز نمایید زیرا پف کیک می خوابد.

۸. فر را به خوبی گرم نکرده اید. برای پخت کیک باید حداقل فر را به مدت ۲۰ دقیقه گرم کنید سپس قالب را درون فر قرار دهید.

نحوه پخت کیک با پف زیاد

۹. مواد لازم برای پخت کیک نظیر زرده و سفیده تخم مرغ را با دقت و حوصله هم نزده اید.

نحوه پف نمودن کیک

در این مطلب به بررسی ترفندهایی برای پف کردن کیک خانگی پرداختیم که امیدواریم با رعایت این ترفندها بتوانید کیک اسفنجی خوش طعمی را در منزل بپزید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *