دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش کاشت گیاه درمنه و شرایط مناسب برای رشد آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله شما را با شرایط کشت درمنه آشنا می کنیم و شما می توانید با استفاده از درمنه به درمان قاعدگی های نا منظم و انگل های روده بپردازید.

گیاهان درمنه گونه ای گیاهان گل ستاره ای می باشند و به صورت خوشه ای می رویند و مزه گل های آن ها تلخ می باشد. رنگ این گیاهان سبز متمایل به خاکستری می باشد و ریشه های عمودی دارند.

کاشت گیاه درمنه

در مقاله های قبلی کاشت گیاه خاکشیر،  پرورش  گیاه آگاو و کاشت گیاه قاشقی را برای شما بررسی کردیم و در ادامه کاشت گیاه درمنه را برای شما مطرح می کنیم.

شناخت گیاه درمنه

گیاه درمنه یکی از انواع گیاهانی می باشد که دارای شاخه های بسیار زیاد و انبوه می باشد و ریشه های عمودی، چوبی و ضخیم شده دارد و انتهای این ریشه ها منشعب می باشند. ارتفاع درمنه ها کوتاه می باشد و حدودا بین ۲۰ الی ۴۰ سانتی متر رشد می کنند. برگ های این گیاه متفاوت اند. بسیاری از بیابان نشین ها این گیاه را به نام (ترخ) می شناسند. گیاه درمنه یکی از گیاهان معطر می باشد و در مناطق خشک و نیمه خشک کشورمان کشت می شود.

شرایط کشت گیاه درمنه

در نظر داشته باشید که هر گیاهی نیازمند شرایط خاصی برای رشد می باشد از این رو در ادامه این مطلب شرایط لازم برای کشت درمنه را برای شما معرفی می کنیم.

خاک مناسب

از آن جایی که هر گیاهی به خاک مخصوصی برای رشد نیاز دارد درمنه هم از این قاعده مثتسنی نمی باشد و بیش تر در خاک های لومی شنی و لومی رسی رشد می کند. این گیاه بسیار کم توقع می باشد و می تواند در خاک های بیابانی نیز به خوبی رشد کند.

  •  آرون گروپس

آب

باید بدانید که این گیاه به آب زیاد نیاز ندارد و می تواند توسط ریشه هایش آب را از اعماق زمین جذب کند بنابراین نیازی نیست شما به آن آب بدهید و بارندگی های معمولی برای رشد این گیاه مناسب اند.

دما

این گیاه علفی و پایا یکی از گیاهانی می باشد که می تواند دمای -۲۰ و +۴۰ درجه را تحمل می کند و می تواند در این دما ها به رشدخود ادامه دهد.

نحوه  کاشت گیاه درمنه

کاشت گیاه درمنه با استفاده از بذر هایش صورت می گیرد. شما می توانید بذر های این گیاه را در پاییز جمع آوری کنید و آن ها را بکارید. برای کاشتن این بذر ها نیاز است تا ۵ سانتی متر زمین را بکنید و بذر ها را بپاشید و سپس روی آن ها را با خاک بپوشانید. شما می تواندی ۲ الی ۳ کیلوگرم از این گیاه را در هر هکتار بکارید.

کاشت گیاه درمنه با بذر

استفاده از درمنه

از درمنه استفاده های بسیار زیادی می شود و دام ها در پاییز و زمستان از آن تغذیه می کنند. علاوه بر آن این گیاه جزء گیاهان دارویی می باشد و شما می توانید برای درمان سرطان، درمان مالاریا، تسهیل زایمان، درمان افسردگی، تنظیم قند خون، رفع بی اشتهایی، درمان قاعدگی نا منظم و تسکین درد مفاصل از این گیاه استفاده کنید. ولی استفاده بیش از حد درمنه برای معده و اعصاب مضر می باشد.

ترکیبات درمنه

درمنه یکی از گیاهان دارویی می باشد و این گیاه به دلیل خواصی که دارد می توانند برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار بگیرد. گیاه درمنه شامل ۳۹ درصد کامفور، لیمونن و ۱ و ۸ سینئول ۱۵ درصد، ۶ درصد کامفن و ۵ درصد  آلفا پینن می باشد. سانتونین یکی دیگر از موادی می باشد که در این گیاه وجود دارد و در درمان بیماری های انگلی مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *