دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خواص لعاب برنج و نگاهی به مزایای مصرف این ماده غذایی با ارزش

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

آب برنج دارای ویتامین ها، مواد معدنی و اسید های آمینه است که از فواید زیادی برای سلامت بدن برخوردار است که در این مقاله شما عزیزان را با خواص لعاب برنج بیشتر آشنا خواهیم کرد.

برنج از مهم ترین وعده های غذایی اصلی و پرطرفدار همه مردم می باشد که سرشار از پروتئین و ویتامین B است که پس از جوشاندن این خواص به آب برنج نیز منتقل می شود و بهتر است از مصرف این ماده غذایی با ارزش غافل نشویید زیرا، نقش مهمی را در سلامت بدن ایفا می کند.

فواید خوردن لعاب برنج

بررسی خواص لعاب برنج

آب برنج پخته شده خواص زیادی برای سلامت بدن دارد که بسیاری از افراد اطلاعی از آن ندارد و پس از پختن برنج آب آن را دور می ریزند به همین خاطر پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید تا با خواص این ماده غذایی بیشتر آشنا شوید.

  • تقویت انرژی

برنج به دلیل داشتن مقادیر فراوانی کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی می باشد که در واقع نوشیدن لعاب برنج انرژی لازم را به بدن می رساند از این رو بهتر است روز خود را با یک لیوان لعاب برنج شروع کنید تا انرژی لازم جهت انجام فعالیت های روزانه خود داشته باشید.

  • درمان اسهال

لعاب برنج از بهترین روش های جهت درمان اسهال در کودکان و بزرگسالان محسوب می شود و برای کودکان که بیشتر در معرض اسهال هستند گزینه بسیار مناسبی است بنابراین خوردن لعاب برنج برای نوزادان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

خواص لعاب برنج بر سلامت بدن

 

  •  آرون گروپس
  • جلوگیری از سرطان

دانه های برنج به ویژه برنج قهوه ای سرشار از فیبر های نامحلول، ضد اکسیدان از قبیل : ویتامین A، فنل ها و… است که از بروز انواع سرطان ها پیشگیری می کند.

فواید خوردن لعاب برنج

  • افزایش و تقویت سلامت بدن

وجود آسید آمینه در لعاب برنج به ایجاد عضله بزرگ کمک شگفت انگیزی می کند بنابراین اگر تمایل به داشتن عضله و بدن عالی دارید توصیه می کنیم که در طی انجام تمرینات منظم لعاب برنج استفاده کنید.

  • تقویت مو

می توانید از آب برنج به عنوان یک شامپوی مطبوع استفاده کنید زیرا، اینوسیتول موجود در لعاب برنج سبب افزایش الاستسیته مو می شود همچنین ماساژ آب برنج بر روی پوست سر سبب تقویت ریشه موهایتان می شود می توانید به منظور تقویت مو با آب برنج، آن را بر روی پوست سرتان بریزید و پس از زمان بیست دقیقه موهای سرتان را با یک شامپوی ملایم یا نرم کننده بشویید.

خواص لعاب برنج بر سلامت مو

  • درمان مشکلات پوستی

از دیگر خواص لعاب برنج کمک به رفع مشکلات پوستی است بنابراین به منظور داشتن پوستی صاف و درخشان یک تکه پنبه آغشته به لعاب برنج را بر روی پوست تان بمالید این کار به بستن منافذ پوست و تحریک جریان خون در پوست کمک می کند.

  • کاهش منافذ پوستی

وجود منافذ باز پوست از جمله مشکلات پوستی بسیار شایع می باشد که با استفاده از لعاب برنج می توان این مشکل را برطرف کرد بنابراین ماساژ صورت با آب برنج سبب کمتر شدن منافذ پوست می شود.

خاصیت بی نظیر لعاب برنج

  • رفع التهاب پوستی

در صورت داشتن زخم یا نشانه های سوزش پوستی می توانید از آب برنج استفاده کنید زیرا لعاب برنج نقش مهمی را در خنک کردن التهاب پوستی ایفا می کند.

  • رفع آکنه

بروز آکنه بر روی پوست یکی از مشکلات ناراحت کننده می باشد که استفاده از لعاب برنج سبب کاهش قرمزی آکنه ها می شوند و همچنین به عنوان یک مرطوب کننده پوستی محسوب می شود.

خواص لعاب برنج بر سلامت پوست

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

لعاب برنج به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی سبب افزایش متابولیسم و سیستم ایمنی بدن می شود و همچنین سبب افزایش تراکم استخوان و قوی شدن آن می شود.

  • حفظت از بدن در مقابل نور خورشید

آب برنج دارای ماده ای به نام اوریزانول است که از بدن در مقابل اشعه uv خورشید محافظت می کند از این رو، استفاده از لعاب برنج چه به صورت خوراکی و چه به صورت موضعی از پوست در برابر آسیب های خورشیدی محافظت می کند.

فواید شگفت انگیز لعاب برنج

  • کاهش تب

لعاب برنج مراحل بهبود آنفولانزا، سرماخوردگی و تب را تسریع می بخشد و طبق تحقیقات انجام شده آب برنج به عنوان یک عامل ضد تب طبیعی کاربرد دارد و تاثیر زیادی در کاهش تب دارد، همچنین آب برنج گرم سبب تسکین احتقان بینی و درد قفسه سینه می شود.

  • بهبود خارش پوست نوزادان

از خواص لعاب برنج بهبود خارش پوست نوزادان است زیرا پوست نوزادان بسیار نازک است و ممکن است بر اثر شرایط مختلف مانند : حساسیت به پوشک و اگزما سبب خارش پوست شود که حمام کردن نوزاد با لعاب برنج سبب کاهش خارش می شود همچنین مالیدن این ماده بر روی ناحیه ای که خارش دارد تاثیر زیادی در تسریع بهبودی دارد.

فواید آب برنج بر روی سلامت بدن

  • جلوگیری از پیری زودرس

آب برنج داری مقادیر فراوانی «اینوزیتول» است که از خانوده ویتامین B است و فواید زیادی دارد این عنصر مغذی سبب رشد سلول ها می شود در نتیجه سبب دور شدن پیری از بدن تان می شود همچنین اینوزیتول سبب افزایش جریان خون در رگ ها می شود و به بازگرداندن خاصیت ارتجاعی در پوست کمک می کند.

  • یبوست

یبوست یکی از مشکلات گوارشی می باشد که بنا به دلایل مختلفی ایجاد می شود که لعاب برنج کمک شگفت انگیزی به درمان یبوست می کند زیرا، لعاب برنج دارای مقادیر فراوانی فیبر است و سبب درمان این دسته از مشکلات گوارشی خواهد شد، بنابراین اگر از داشتن یبوست رنج می برید می توانید این ماده غذایی پر ارزش را امتحان کنید.

فواید لعاب برنج بر سلامت بدن

  • آرامش ذهن و بدن

از خواص بی نظیر لعاب برنج کمک به آرامش ذهن و بدن است بنابراین می توانید مقداری از آب برنج را در وان حمام ریخته سبب به مدت چند دقیقه درون آن بمانید استفاده از این روش سبب آرامش ذهن و بدن تان می شود.

روش تهیه لعاب برنج :

به منظور تهیه آب برنج سه قاشق غذا خوری برنج و دو فنجان آب را اجازه دهید به مدت بیست تا سی دقیقه بماند و به جوش آید از اضافه کردن کره یا نمک به آن خودداری کنید و هنگامی که روی برنج کف کرد حرارت را خاموش کرده و پس از خنک شدن آن را بنوشید.

امیدواریم مطالعه مطلب گفته برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد و از خواص لعاب برنج بهره مند شوید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با خواص برنج و خواص سبوس برنج بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *