دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رفتار با همسر پرتوقع و چند توصیه که برای بهبود زندگی تان باید جدی بگرید

  • فاطمه فلاح
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

کسانی که قصد ازدواج با همسر پرتوقع دارند (البته این ویژگی کمک کم نمایان می شود) باید نحوه رفتار با همسر پرتوقع را نیز یاد بگیرند و در مرحله اول برای خود ارزش قائل شوند و همیشه رفتار درست و مناسب خود را داشته بااشند. علاوه بر آن از مخالفت کردن با همسرشان نترسند زیرا هنگامی که در برابر خواسته های او تسلیم می شوند. همسرشان بیشتر از هر چیزی به این فکر می کند که چه انسان ضعیفی است و حتی نمی تواند برای خود تصمیم بگیرد.

پرتوقع بودن چه عواقبی دارد؟ این نوع روحیات در زندگی مشترک چه تاثیراتی در زندگی مشترک می گذراند؟ در این مقاله قصد داریم رفتار با همسر پرتوقع را مورد بررسی قرار دهیم. با ادامه مطلب همراه باشید.

رفتار با همسر پرتوقع

پرتوقع بودن عوارض زیادی به دنبال دارد که اثرات آن می تواند به زندگی مشترک نیز وارد شود. فرض کنید به عنوان یک زن که در مناسب ترین سن ازدواج قرار دارد با مردی آشنا می شوید که از هر لحاظ تصور می کنید که او بهترین گزینه برای زندگی با شماست. اما بعد از گذشت مدتی هر چند کوتاه احساس می کنید بیشتر از توانتان از خود مایه گذاشت و رفتار شما به یک وظیفه تبدیل شده است. رفتار اشتباه شما موجب شده است توقعات شریک آینده زندگیتان بیش از حد بالا برود. شما تمام توان خود را به کار می گیرید تا با او کنار بیایید اما سرانجام زمانی می رسد که حس اسیر شدن در وجودتان رسید می دواند و به این نکته می اندیشید که چگونه می توانم همراه با عشق ورزیدن، آزادی خودم را حفظ کنم؟ امروزه دنیای زنان و مردان کاملا با یکدیگر متفاوت است و پسرها و دخترهایی که پیش از ازدواج هیچگونه ارتباطی با جنس مخالف خود نداشته اند و طبیعتا شناختی هم از طرف مقابل خود ندارند زیرا علاوه بر سلامت، سلامت روحی و روانی آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. پس طبیعی است که نیازهایشان با یکدیگر متفاوت باشد. در برخی موارد دیده می شود یکی از طرفین به ویژه زن توقعات زیادی از فرد مقابل دارد، گرچه این توقع زیاد و خودخواهی که به دنبال آن ایجاد می شود که فرد به دلایلی اشتباه در یک رابطه قرار می گیرد. پس واضح است که اگر عشق و علاقه ماهیت یک ارتباط شود. شکل گیری خودخواهی ناممکن می شود. تفاوت در نیازهای ذاتی  عامل تفاوت دیدگاهی است، در فرهنگ اسلامی نیازهای زن دنیوی است و نیازهای مرد متعالی. و به عبارتی دیگر نیازهای زن لطیف است و نیازهای مرد خشونت بیشتری دارد، البته باید این نکته را به یاد داشت  که زن با تن دادن به ازدواج به دنبال یک تکیه گاه مناسب است. تکیه گاهی که هم نیازهای عاطفی و اختلافی را برطرف می کند و هم نیازهای مالی و اقتصادی را زیرا تفکر اقتصادی آنچنان که در وجود یک مرد است، در وجود یک زن نهادینه نشده است.

آسیب های پرتوقع بودن در زندگی مشترک

علاوه بر آن باید به یاد داشته باشید که اقتصاد زن یک اقتصاد ایستا بوده در حالی که اقتصاد مرد یک اقتصاد پویا است، زیرا بیشتر زنان به جای پس انداز کردن به فکر خرج کردن هستند.

کسانی که قصد ازدواج با همسر پرتوقع دارند (البته این ویژگی کمک کم نمایان می شود) باید نحوه رفتار با او را یاد بگیرند و در وهله اول برای خود ارزش قائل شوند و همیشه رفتار درست و مناسب خود را داشته باشند. علاوه بر آن از مخالفت کردن با همسرشان نترسند زیرا هنگامی که در برابر خواسته های او تسلیم می شوند. همسرشان بیشتر از هر چیزی به این فکر می کند که چه انسان ضعیفی است و حتی نمی تواند برای خود تصمیم بگیرد.

راهکارهای ساده برای رفتار با همسر پرتوقع

برای خودتان  ارزش قائل شوید

آیا برای نگه داشتن نامزد خود بسیار تلاش می کنید اما او اینگونه نیست؟ اگر این طور است، فراموش نکنید که در آینده دلشکستگی های زیادی را تجربه خواهید کرد.

اگر او مدام برنامه هایتان را به هم می زند و از اینکه به شما نزدیک شود، اجتناب می کندو شما همچنان در تلاش هستید تا نظرش را به خودتان جلب کنید، بدانید این رابطه دوام زیادی نخواهد داشت. در این مواقع باید به تحقیقاتی در خصوص رفتار او با دوستانش بپردازید. اگر همیشه پر توقع بوده، پس در آینده که با شما هم به همین گونه رفتار خواهد کرد. به جای اینکه منتظر عواقب بدتری باشید. این رابطه اشتباه را از همان ابتدا خاتمه دهید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

روش های برخورد با همسر پرتوقع

همیشه مهربان باشید اما اجازه ندهید کسی از رفتار خوب شما سوء استفاده کند

در یک رابطه درست و سالم هر دو طرف باید به یکدیگر عشق بورزند. یعنی شما وقتی به همسر خود محبت می کنید باید طرف مقابل نیز به همان میزان به شما عشق بورزد و محبت کند.

ببینید وقتی به وی مهربانی می کنید او نیز به شما مهربانی می کند یا خیر؟ در اختیار کسی بودن همیشه به معنای دوست داشتن نیست.

آسیب های پرتوقع بودن در زندگی مشترک

به احساسات خود توجه کنید

متاسفانه، بیشتر مردها در مواجهه با زنان زیبا همه بزرگ‌منشی و اقتدار خود را از دست می دهند. مردها وقتی زنی زیبا اختیار می کنند، به قدری در زیبایی او غرق می شوند که می خواهند همه کاری انجام دهند تا این همه نعمت را از دست ندهند. ترس ناشی از، از دست دادن طرف مقابل در رفتارهای انسان نمود پیدا می کنند. این را در نظر داشته باشید اگر در رابطه خود همیشه نگران رفتن طرف مقابل باشید، اعتماد به نفس خود را از دست می دهید و دیگر خودِ واقعیتان نیستید. عشق و دوست داشتن باید شادی آفرین باشد. باید در کنار زن مورد علاقه خود احساس خوشبختی و رهایی داشته باشید. قرار نیست به واسطه علاقه به او دنیا را برای خود جهنم کنید.

برخورد با همسر پرتوقع

اجازه ندهید همسر پرتوقع به شما حس گناه بدهد

اگر دوست دارید آخر هفته با دوستان خود به باشگاه، ورزش یا تفریح مردانه بروید به همسرتان بگویید: «من امروز ترجیح می دهم با دوستانم بیرون بروم و کمی ورزش کنم.» همین. لازم نیست چیزی را توضیح دهید. لازم نیست بگویید: «دوست من روی حرف من حساب کرده و من فقط سه چهار ساعتی می روم و زود برمی گردم.»

این رفتار باعث می شود تا نگاه زن به شما عوض شود. حتی این تصور غلط در ذهنش به وجود می آید که خودتان راضی به رفتن نیستید. وقتی دوست دارید جایی بروید و کاری انجام دهید که آسیبی به رابطه شما وارد نمی کند، چرا از موضع ترس و ضعف وارد می شوید؟

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *