دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی ویژگی های گوشی شیائومی می میکس آلفا (Xiaomi Mi Mix Alpha)

  • رسول پنق
  • ۹ دی ۱۳۹۸
  • ۰

شرکت شیائومی نسل جدید گوشی خود از سری گوشی ها Mi یعنی گوشی شیائومی می میکس آلفا را رونمایی کرده است. این گوشی با سخت افزار های خوبی که بر روی آن نصب شده است سبقت را از گوشی های تولیدی دیگر شرکت های بزرگ گرفته است. همچنین این دستگاه با صفحه نمایش ۱۸۰ درجه ای و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

شرکت شیائومی نسل جدید از گوش های خود از سر گوشی های MI یعنی گوشی شیائومی می میکس آلفا را رونمایی کرد. این گوشی دارای یک صفحه نمایش تمام صفحه با نسبت صفحه ی ۱۸۰ درصدی و دوربن فوق العاده ی ۱۰۸ مگاپیکسلی است. در ادامه با ما باشید تا به بررسی این گوشی تولید غول موبایل آسیا یعنی شیائومی بپردازیم.

گوشی شیائومی می میکس آلفا و ویژگی های آن

Xiaomi Mi Mix Alpha یک گوشی هوشمند دارای قابلیت ۵G جدید است که به عنوان یک نمونه ابتدایی و مفهومی، با یک نمایشگر کشیده به طرفین گوشی است که صفحه نمایش آن حتی تا پشت گوشی نیز ادامه می یابد و آن را به یک گوشی خاص و بی نظیر تبدیل می کند. تنها قاب موجود در گوشی نوار باریک در پشت است که قطعات دوربین را در خود جای داده است و بقیه بخش های دیگر گوشی، یک نمایشگر زیبا و ظریف را شامل می شود. دوربین این گوشی یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی برای بزرگنمایی نوری ۲ برابر و دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با زاویه دید فوق العاده زیاد را دارا می باشد. طرفین نمایشگر گوشی، یادآوری ها و اعلان ها را به شما شان می دهند. هنگام استفاده از صفحه جلوی گوشی قسمت پشت خاموش خواهد بود، اما هنگامی که گوشی را می چرخانید پشت تلفن نیز روشن می شود.

بررسی گوشی شیائومی می میکس آلفا و ویژگی های آن

در پشت دستگاه نیز نمایشگری خواهید داشت که میانبرهایی برای برنامه های کاربردی شما را در دسترس شما قرار می دهد. و ویژگی های دوربین سلفی شما قوی تر نیز خواهد بود. وقتی شما گوشی می میکس آلفا را بچرخانید، دوربین عقب به یک دوربین جلو تبدیل می شود که می توانید از یک دوربین ۱۰۸مگاپیکسلی برای عکس های سلفی خود استفاده کنید. قسمت سخت افزار این گوشی یعنی شیائومی می میکس آلفا دارای یک پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس، ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی ذخیره سازی است.

بررسی مشخصات ظاهری گوشی شیائومی  Mi Mix Alpha

نمایشگر گوشی شیائومی می میکس آلفا به صورت کامل به دور دستگاه چرخیده و تقریبا تمام بخش های بدنه این دستگاه را پوشانده است که نسبت آن نسبت به بدنه دستگاه ۱۸۰ درصد است. این گوشی از نمایشگر Super OLED بهره می برد که اندازه آن ۷.۹۲ اینچ است و همچنین رزولیشن تصاویری که نمایشگر این گوشی ارائه می دهد ۲۲۵۰*۲۰۸۸ پیکسل است. در طرحی این گوشی حدود ۸۰ درصد از بدنه به نمایشگر اختصاص داده شده است و ۲۰ درصد از بدنه سهم نمایشگر نشده است که شامل قسمت های بالایی و پایین که از جنس تیتانیوم است که دکمه پاور دستگاه بر روی آن ها قرار گرفته است و همچنین این سهم شامل محل قرار گیری دوربین ها نیز می شود.

بررسی مشخصات ظاهری

  •  آرون گروپس

این دستگاه از سه دوربین، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی که این شرکت یعنی شیائومی با همکاری شرکت سامسونگ ساخته است و دوربین ۲۰ مگاپیکسلی برای زاویه دید بهتر و همچنین یک دوربین تله فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی برای بزرگنمایی بهتر در محیط هایی با نور کمتر بهره می برد. در گوشی شیائومی می میکس آلفا شما دیگر نیازی به دوربین سلفی ندارید زیرا با کمک صفحه نمایش ۱۸۰ درصدی این دستگاه شما می توانید با استفاده از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، عکس های سلفی خود را با کیفیتی بی نظیر بگیرید. لبه های نمایشگر ۱۸۰ درجه ای این گوشی حساس به فشار هستند که دکمه ی تنظیم حجم صدا و  همچنین دکمه پاور در این قسمت قرار گرفته اند. همچنین حسگر اپتیکال و فوق العاده پیشرفته و سریع اثر انگشت این گوشی در زیر نمایشگر پشتی این دستگاه قرار گرفته است. وزن این دستگاه نسبتا سنگین است و وزنی برابر ۲۴۱ گرم را دارا می باشد.

بررسی مشخصات سخت افزاری شیائومی می میکس آلفا

شرکت شیائومی برای سخت افزار این دستگاه خود از بهترین ها استفاده کرده است. این دستگاه به پردازنده ۸ هسته ای اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز شده است. پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ دارای قابلیت لیتوگرافی ۷ نانومتری است همچنین این پردازنده نسبت به پردازنده های نسل قدیمتر خود مصرف انرژی کمتری دارد. شرکت شیائومی برای گوشی شیائومی می میکس آلفا از یکی از بهترین پردازنه گرافیک مورد استفاده در دنیا یعنی پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۴۰ استفاده می کند.

 

از جمله توان گرافیکی پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۴۰ می توان به پشتیبانی قابلیت گیمینگ با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه، سازگاری کامل با دالبی ویژن و اجرای روان و بدون نقص فیلم هایی با کیفیت ۸K و ۳۶۰ درجه اشاره کرد. همچنین به غیر از این موارد این گوشی دارای ۱۲ گیگابایت رم و همچنین ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی نصب شده در این گوشی اشاره کرد. در نظر داشته باشید که این گوشی دارای درگاه ورودی جداگانه ای برای وارد کردن حافظه خارجی ندارد.

بررسی دوربین و مشخصات آن

دوربین به کار رفته در این دستگاه نیز همانند دیگر قسمت های این دستگاه از بهترین نوع دوربین ها در دنیا است. دوربین های شیائومی Mi Mix Alpha ساخت مشترک شرکت های شیائومی و سامسونگ است. شیائومی در قسمت دوربین این دستگاه از سه لنز استفاده کرده است. یک لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی برای بزرگنمایی نوری ۲ برابر و لنز ۲۰ مگاپیکسلی با زاویه دید فوق العاده زیاد را دارا می باشد.

دوربین های xiaomi mi mix alpha

با توجه به نوع طراحی که در می میکس آلفا به‌کار رفته است شما این امکان را دارید تا از دوربین‌های به کار رفته در پشت دستگاه با استفاده از صفحه نمایش ۱۸۰ درجه موجود بر روی دستگاه استفاده کرده و با استفاده از این دوربین‌ها به ثبت عکس سلفی با کیفیت خیره کننده بپردازید. از امکانات فیلم‌برداری موجود بر روی گوشی می میکس آلفا می‌توان به فیلم‌برداری با کیفیت‌های ۲۱۶۰p و ۱۰۸۰p اشاره نمود که با توجه به لنزهای با کیفیت به کار رفته در این گوشی فیلم‌های ثبت شده از کیفیت و شفافیت خاصی برخوردار است. همچنین می توانید برای آشنایی با ویژگی های گوشی شیائومی mi 9 se و گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *