دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خواص عرق طارونه و آنچه باید درباره کاربردهای دارویی و درمانی آن بدانید

  • سحر بهرامی
  • ۹ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

عرق طارونه از جمله عریقیجات گیاهی می باشد که دارای خواص درمانی فوق العاده ای است، که همانند دیگر عرق های گیاهی از فواید و خاصیت های خاصی برخوردار می باشد که در ادامه بیشتر با خواص عرق طارونه آشنا می شویم.

امروزه بسیاری از افراد به جای استفاده از دارو های شیمایی به مصرف دارو ها و عرق های گیاهی روی آورده اند، که یکی از آنها عرق طارونه می باشد که از جمله خواص عرق طارونه می توان به مواردی همچون تقویت معده، تقویت قوای جنسی، درمان استرس و اضطراب و ده ها خواص دیگر اشاره کرد که تاثیرات بسیار مفیدی بر روی سلامتی خواهد گذاشت.

خواص بی نظیر عرق طارونه

امروزه استفاده از عرقیجات ها  میزان مصرف بسیار بالایی دارند و مردم ابتدا به جای روی آوردن به مصرف انواع قرص های شیمیایی راه های مطمئن تری را برای درمان مشکل خود امتحان می کنند که بدون ضرر هستند، امروزه عرقیجات های مختلفی در بازار وجود دارند که مهم ترین آنها شامل، عرق مرزه، عرق کاسنی، عرق چهل گیاه، عرق شاتره، عرق زیره، عرق بیدمشک و عرق یونجه و هزاران عرق دیگر که هر کدام به نوبه خود را دارای خواص شگفت انگیزی می باشند که ما در ادامه شما را با خواص عرق طارونه آشنا می کنیم.

آشنایی با خواص عرق طارونه

در واقع طارونه نام گلی می باشد که مربوط به درخت نخل است، که معمولا این گل ها در فصل بهار از قسمت تنه درخت درخت نخل شروع به رویش می کنند که از این شکوفه ها عرق گیری می کنند که آن را به نام عرق طارونه می شناسند، در واقع خاصیت این عرق با دیگر عرقیجات مانند عرق کاسنی، عرق اسطوخودوس برابری می کند، از این رو شما می تواند از خواص عرق طارونه برای درمان بیماری و مشکلات خود استفاده نمایید.

۱. عرق طارونه مفید برای کودکان

عرق طارونه یکی از مفید ترین خوراکی هایی است که می تواند بر روی افزایش رشد قد کودکان تاثیر بگذارد، از این رو می تواند بهترین گزینه برای کودکانی باشد که قد کوتاهی دارند، برای این که از خواص عرق طارونه در جهت افزایش رشد قد بهره مند شوید باید آن را با دیگر عرقیجات گیاهی ترکیب و سپس استفاده کنید.

نحوه مصرف: شما می توانید با ترکیب تمامی اقلامی که در ادامه شرح می دهیم برای کودک خود معجون افزایش قد را بسازید، این مخلوط شامل: پودر طارونه به میزان ۳ گرم + پودر هسته خرما ۵ گرم + ژل رویال ۱۰ گرم+ پودر قارچ ۵ گرم + پودر جو ۱۰ گرم + شنبلیله ۵ گرم+ عسل طبیعی و سدر به مقدار کم و دو قاشق غذاخوری عرق طارونه را با هم ترکیب نمایید و روزانه ۲ مرتبه قبل خواب و همچنین بعد از بیدار شدن هر مرتبه به میزان ۲ قاشق غذا خوری میل کنید.

۲. عرق طارونه مفید برای پوست

زرد شدن پوست یک وضعیتی می باشد که ممکن است بر اثر دلایل مختلف بر روی پوست شما ایجاد شود، از این رو شما می تواند از عرق طارونه برای درمان زردی پوست خود استفاده نمایید و بهترین نتایج را بگیرید، پس اگر شما دارای پوستی زرد هستید می تواند قبل از این که به پزشک مراجعه نمایید و همچنین اگر دلیل خاصی برای زرد رنگ شدن پوست شما وجود ندارد می توانید از خواص عرق طارونه بهره مند شوید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

خواص بی نظیر درمانی عرق طارونه

۳. عرق طارونه مفید برای مردان

یکی از مهم ترین خواص عرق طارونه برای مردان افزایش میل و قدرت جنسی شان می باشد از این رو اگر در این زمینه دچار مشکلاتی شده اید، استفاده از عرق طارونه می تواند بهترین گزینه برای بالا بردن میل و قوای جنسی باشد چرا که می تواند برای مردان همانند یک محرک عمل نماید. برای اینکه بتوانید از خواص این عرق در این زمینه بهره مند شوید بهتر است از آن ۳ مرتبه در طول روز استفاده نمایید. هر بار به اندازه ۱ قاشق غذا خوری از آن را در یک لیوان آب بریزید و بعد از خوردن هر وعده غذایی آن را میل نمایید.

۴. عرق طارونه مفید برای بارداری

بسیاری از پزشکان طب سنتی مصرف این عرق گیاهی را برای بارداری توصیه می کنند زیرا عرق طارونه می تواند تنبلی تخمدان را از بین ببرد و در عوض به بهبود تقویت تخمک گذاری کمک کند، کسانی که قصد دارند از این عرق برای بارداری استفاده کنند باید آن را بعد از دوران قاعدگی تا قبل از تخمک گذاری به میزان روزانه ۳ مرتبه استفاده نمایند، البته باید گفت که این عرق می تواند بر میزان رشد هورمون مردانه هم تاثیرات مفیدی بگذارد به همین دلیل مردان نباید از مصرف آن غافل شوند. برای مصرف این عرق در این زمینه باید ۴۰ شب ۱ لیوان عرق طارونه را با ۱ قاشق مربا خوری عسل قبل از خوابیدن میل کنید.

عرق طارونه و فواید شگفت انگیز آن

۵. از دیگر فواید عرق طارونه

این عرق دارای خاصیت ضد میکروبی فوق العادی ای می باشد که که می تواند جلوی هر گونه رشد باکتری، و عوامل فاسد کننده مواد غذایی را بگیرد، از این رو می توان از آن به عنوان یک نگهدارنده کاملا طبیعی استفاده کرد.

 عرق طارونه دارای چه نوع طبعی می باشد؟

طبع عرق طارونه طبعی معتدل می باشد که اگر بخواهیم به خواص کلی عرق طارونه بپردازیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

آرامش بخش قوی، مفید برای بیماری های قلبی و عروقی، درمان کننده استرس و اضطراب، تقویت کننده معده، مناسب برای پیشگیری از افسردگی، مفید در جهت بهبود رماتیسم و همچنین درد مفاصل و خواب آور.

آشنایی با مهم ترین خواص عرق طارونه

موارد منع مصرف

قبل از شروع به استفاده بهتر است این افراد در مورد مصرف با پزشک مشورت نمایند.

  • افرادی که فشار خون بالایی دارند
  • افرادی که دچار بیماری تپش قلب هستند
  • زنان باردار و شیرده

بهترین روش مصرف

توجه داشته باشید که همانگونه که می دانید مصرف خودسرانه هر چیزی می تواند مضر باشد در مورد عرق های گیاهی هم این مسئله کاملا صدق می کند و به هیچ عنوان نباید به صورت خودسرانه و در مقادیر زیاد به مصرف این عرق گیاهی پرداخت، معمول ترین روش مصرف عرق طارونه روزانه ۳ مرتبه به اندازه ۱ قاشق غذا خوری در یک فنجان آن می باشد، توجه کنید که حتما آن را بعد از وعده های غذایی خود استفاده کنید، سعی کنید به آن مواد افزودنی و طعم دهنده ای اضافه نکنید.

علاوه بر این طول مدت استفاده از این عرق برای بهره مندی کامل از خواص آن ۴۰ روز پشت سر هم می باشد، که بعد از گذشت ۴۰ روز باید به اندازه ۱۴ روز از مصرف آن خودداری کنید تا در صورت نیاز دوره دوم مصرف را شروع نمایید. توجه داشته باشید اگر از هر گونه داروی شیمیایی استفاده می کنید بهتر این است که ۲ ساعت قبل از مصرف دارو این عرق را میل نمایید. همچنین شما می توانید از عرق طارونه در تهیه شربت استفاده کنید و از خواص یس نظیر آن بهره مند شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *