دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تشخیص همسر خیانتکار با ۷ نشانه علمی که علایم هشدار هستند

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

خیانت یکی از معظلاتی است که در روابط زناشویی تاثیرات بسیار مخربی دارد و این روزها می بینیم که زوج های زیادی به دنبال تشخیص همسر خیانتکار خود هستند و این آمار رسمی نشان می دهد که بسیاری از خانواده به دلیل این مشکل از هم پاشیده اند.

مرد یا زنی که در زندگی زناشویی تعهد ندارد و دست به خیانت می زند از حالت های مختلف نفسانی تبعیت دارند بسیاری از این افراد دارای شخصیتی تنوع طلب هستند و چون در زندگی تابع نفس خود بوده اند به راحتی به خود این اجازه را می دهند که پای شخص سومی را به زندگی مشترک خود باز کنند. همانطور که می دانید در این مواقع بیشترین فشار را همسری متحمل است که به او خیانت شده است و با شناخت همسر خیانتکار ضربه ای روحی به او وارد می شود هر چند تحقیقات نشان می دهد که این فشار روانی برای خود فردی که دست به خیانت می زند نیز وجود دارد. در رابطه با موضوع خیانت بحث های متعددی مطرح و سوالاتی از این قبیل عنوان می شود که چرا فردی خیانت می کند؟ چه کنیم که به ما خیانت نشود؟ بعد از خیانت چگونه به زندگی باز گردیم و … که هر یک جای بحث دارد و خود به تنهایی یک مبحث کلی است. ما در اینجا به شیوه های شناخت خیانت و راه های پیشگیری از آن خواهیم پرداخت.

نحوه تشخیص همسر خیانتکار:

در روانشناسی خیانت و فلسفه آن حالت های مختلفی برای این دسته از افراد در نظر گرفته می شود این حالت ها نشان دهنده علت های بنیادی خیانت در زندگی زناشویی است که به آن ها اشاره می شود. موضوع خیانت در زندگی زناشویی از سوی روانشناسان و آسیب شناسان متعدد مورد بررسی قرار گرفته است به همین دلیل شیوه های مختلفی برای رویارویی با آن ارائه شده است.

با همسر خیانتکار چه کنیم

حالت یک، تنوع طلبی:

عموما اولین علتی که در بروز رفتار خیانت آمیز در مردان و زنان نهفته است تنوع طلبی آن ها است و این حالت در مردان نیز بیشتر دیده می شود زیرا مردان بیشتر مجذوب زنانی می شوند که مطابق مد روز عمل می کنند و ظاهری به روزتر دارند. هر زندی متوجه این موضوع در همسر خود می شود که مرد او به مد روز توجه می کند یا خیر؟ بنابراین این یکی از راه های تشخیص همسر خیانتکار است. بهتر است برای پیشگیری از این حالت بر اساس میل همسر خود رفتار کنید این تا زمانی عقلانی است که شما شخصیت واقعی خو را از دست ندهید و متضاد با شخصیت انسانی شما نباشد.

حالت دوم، عده های پوچ و پوشالی:

این سیاست کثیف در شناخت همسر خیانتکار موثر است و موجب می شود تا فرد با وعده های پوچ و واهی دست به خیانت بزند و شاید این معظل اساسی بسیاری از این افراد باشد زیرا موجب می شود تا هم زندگی حال خود را از دست بدهند و هم آن زندگی که برای داشتنش برنامه ریزی و آرزو داشته اند غیر عملی شود. همسر شما نیز ممکن است با وعده های پوچ خام شده باشد و می توان با پی بردن به این موضوع به او زندگی مشترکتان کمک کرد.

حالت سوم، آرمان گرایی:

یکی دیگر از مشکلاتی که در این افراد دیده می شود آرمان گرایی آن ها است اگر همسر شما نیز فردی آرمان گرا است این راه به تشخیص همسر خیانتکار کمک خواهد کرد. هر چند برای اثبات این موضوع باید از چندین علت استفاده کنید. برخی از مردان و زنان تصور می کنند با خیانت به همسر خود می توانند به موفقیت هایی که در ذهن دارند برسند بسیاری از زنان برای به دست آوردن پول و بسیاری از مردان برای به دست آوردن جایگاه اجتماعی با افرادی در ارتباط هستند که فکر می کنند از نفوذ خوبی برخوردار هستند.

شیوه های تشخیص همسر خیانتکار

  •  آرون گروپس

حالت چهارم، دشمن فرضی:

همسر شما ممکن است به قدری باهوش باشد که از شیوه دشمن فرضی استفاده کند او در واقع با این کار سعی می کند شما را مشغول کارهایی کند و از جاشیه دورتان سازد. به عنوان مثال او شروع به انتقاد از ظاهر زنان در خیابان می کند این در حالی است که خود او به آن ها توجه کرده است و حتی ممکن است از شما بخواهد که درباره ظاهر فلانی به او تذکر بدهید. بنابراین شما باید باهوش باشید و از این حالت برای تشخیص همسر خیانتکار استفاده کنید.

حالت پنجم، ادعا داشتن:

این افراد اغلب مدعی چیزهایی هستند که هیچ گاه آن ها را نداشته اند اخلاق، معرفت و پاکدامنی ادعایی است که ممکن است شوهر و زن شما داشته باشد. او حتی درباره ناموس و بستگان دیگران به راحتی اظهار نظر می کند در حالی که خود بسیاری از مسائل اخلاقی را در جامعه و در زندگی زناشویی زیر پا گذاشته است.

همسران خیانتکار

حالت ششم، رفاه طلب بودن و شیک پوشی:

شناخت همسر خیانتکار از طریق رفاه طلبی او و لباس های شیکی که دارد یکی دیگر از گزینه ها است این افراد اغلب به آسایش شخصی خود توجه می کنند و اولین درآمدی که به دست می آورند را صرف رفاه و راحتی خود می کنند.

حالت هفتم، پوشاندن واقعیت:

پنهان کاری نشانه بارز دیگری است که در همسر شما ممکن است وجود داشته باشد او نمی خواهد مسئله ای را بروز دهد و این پنهان کاری ممکن است شما را آزار دهد و مطلع کند.

چرا همسرم خیانت می کند

همسر خیانتکار دارای نشانه های متعددی است که در بالا به آن ها اشاره شده است شما به عنوان همسران این دسته از افراد باید با آگاهی بیشتری در رابطه با این موضوع برخورد کنید. مراجعه به مشاور و زیر نظر مشاور خانواده بودن می تواند در این زمینه کمک کننده باشد. همچنین برای اینکه با چنین مشکلاتی مواجه نشوید باید به زندگی زناشویی خود اهمیت بیشتری بدهید زیرا بسیاری از همسران با غافل ماندن از همسرشان ضربه های عاطفی زیادی به آن ها وارد شده است. همچنین باید توجه داشته باشید که در رفتار با زن خیانتکار این نکات را فراموش نکنید.

این معظل متاسفانه ریشه در عوامل متعددی دارد و شما زمانی که به دنبال نشانه های تشخیص همسر خیانتکار هستید و زمانی که متوجه آن می شوید ممکن است روحیه شما بسیار ضعیف شود. در این زمان باید تسلط کافی داشته باشید تا بتوانید تصمیمی درست اتخاذ کنید و بیش از هر چیز باید بدانید که خودتان تصمیم گیری کنید تا از سوء استفاده نظرات دیگران جلوگیری نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *