دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

برای موفقیت در خواستگاری این فوت و فن ها به کارتان می آید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

موفقیت در جلسات خواتسگاری تحت تاثیر عوامل مختلفی است. برای اینکه یک جلسه موفق داشته باشید، باید چارچوبی برای خودتان تعیین کنید. در این جلسه باید توجه کنید که چه سوالاتی مطرح شود، و چه سوالاتی ممنوع هستند. زود صمیمی نشدن در این جلسات و متکلم وحده نبودن یکی دیگر از مسائل مهم در این جلسات است.

همانطور که می دانید جلسه خواستگاری یکی از مهم ترین بخش های شکل دهنده یک رابطه می باشد. این مرحله از ازدواج دارای اهمیت زیادی استف و جوانان زیادی به آن اهمیت می دهند. رعایت کردن برخی از چارچوب ها در این جلسه و توجه کردن به برخی از نکات می تواند در این زمینه مهم باشد. برای موفقیت در خواستگاری باید به برخی از نکات اخلاقی توجه کنید. در این جلسات بهتر است، پیش از هر چیز هدف خودتان از ازدواج را تعیین کنید. اینکه شما بدانید چرا می خواهید ازدواج کنید، می تواند بسیار کمک کننده باشد. زود صمیمی نشدن در این جلسات و شنونده خوب بودن یکی از مهم ترین نکات دیگر در این زمینه است. بهتر است، شما خودتان چارچوبی را تعیین کنید، که چه سوالاتی قصد دارید بپرسید، و چه جوابی مد نظرتان است.

خواستگاری موفق

نکات مهم موفقیت در خواستگاری:

خواستگاری موفق زمانی صورت می گیرد، که شما یک چارچوب برای خودتان تعیین کنید. برخی از افراد با وجود آگاهی هایی که در این زمینه دارند، با مشکلاتی مواجه می شوند. برای اینک یک خواستگاری موفق داشته باشید، باید به برخی از نکات مهم توجه کنید. ممنوع کردن برخی از صحبت ها در این جلسات بسیار با اهمیت است. همچنین در این جلسات باید به نکات مثبتی توجه کنید، که می تواند روابط شما را به خوبی سازمان دهند.

موفق بودن در خواستگاری

خودتان باشید:

در این جلسات بهتر است خودتان باشید. زمانی که با فرد مقابل صحبت می کنید، باید صداقت و صفای کافی در صحبت های خود داشته باشید. افراد باید در این جلسات متعهد به صداقت باشند، زمانی که پایه روابط و صحبت های شما بر اساس صداقت باشد می توانید به یکدیگر اعتماد کنید، و تصمیم درستی برای ازدواج بگیرید. در این جلسات نباید بی حرکت و بی صحبت باشید. بلکه باید خود واقعی تان را نشان دهید. توجه داشته باشید، که صداقت داشتن در گفتار می تواند موجب کاهش اضطراب شما شود.

خوب شنیدن:

در زمان صحبت کردن بهتر است به فرد مقابل گوش دهید. سعی کنید دقت لازم در این زمینه داشته باشید، و به حرف های فرد مقابل به خوبی گوش دهید. سعی کنید در پاسخ به سوالات واضح و دقیق باشید. در زمانی که خودتان صحبت می کنید، نیز باید فردی سنجیده باشید. در زمان صحبت کردن نباید از این شاخه به آن شاخه شوید این نکته برای موفقیت در جلسات خواستگاری مورد توجه است.

خواستگاری موفق چگونه است

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مچ گیری نکردن:

در این جلسات نباید همانند یک فرد بازجو باشید. این رفتار بسیار زشت و ناپسند است. زمانی که شما از فرد مقابل بازجویی می کنید فرد دچار شک و بدبینی می شود. اگر فکر می کنید در میان صحبت ها دچار شک شده اید باید این موضوع را به شکل صادقانه بازگو کنید، تا اینکه حالت مچ گیری و بازجویی داشته باشید.

 

صحبت نکردن درباره مسائل جنسی:

یکی از مسائل مهمی که در جلسات خواستگاری نباید مطرح نشود، مسائل جنسی است. بهتر است بدانید، که زنان از صحبت کردن درباره مسائل جنسی متنفر هستند. این مسائل در جلسات بعد از آشنایی و اغلب بعد از ازدواج مطرح می شود. حتی اگر قصد دارید این مسائل را مطرح کنید، باید در جلسات بعد از آشنایی و با احترام کامل آن را مطرح کنید. اگر شما این مسائل را همان ابتدا مطرح کنید، موجب می شوید آرامش فرد مقابل را به هم بریزید. سوالات ممنوعه خواستگاری کدام اند؟ در این جلسات برخی از سوالات نباید پرسیده شود به ویژه مسائل جنسی در این جلسات ممنوع هستند.

نکات مهم جلسه خواستگاری

در همان لحظه منتظر پاسخ نباشید:

اگر می خواهید در جلسات خواستگاری به موفقیت برسید، باید کمی صبور باشید. برخی از افراد همان جا و در همان لحظه انتظار پاسخ دادن از سوی فرد مقابل را دارند. این کار اشتباه است زیرا موجب شتاب در پاسخ دهی می شود. شما باید به فرد مقابل بفهمانید که برای او ارزش قائل هستید، و به نظرات او احترام می گذارید. تصمیم گیری باید عجولانه باشد، و شاید زمانی که به سرعت از افراد پاسخ می خواهید، او بدون فکر کردن و از روی رو در بایستی به شما پاسخ دهد.

گفت و گو را ساده آغاز کنید:

گفت و گوی خود را چگونه آغاز کنیم؟ برای اولین بار بهتر است با یک معرفی کامل شروع کنید. معرفی کردن خودتان و معرفی خواستن از دیگران می تواند یک آغاز کننده مناسب برای صحبت های شما باشد. بیان خلاصه ای از سرگذشت ها می تواند مهم تلقی شود. معرفی کردن خودتان شامل معرفی خودتان، خانواده، سن، شغل، تحصیلات، تحصیلات خانواده و شغل خانواده می باشد. بیان شرایط خاص خانوادگی و اینکه چه ارزش هایی در خانواده شما وجود دارد، می تواند بخش مهمی از صحبت های آغازین باشد. سوالات جلسه اول خواستگاری شامل این موارد می باشند.

در خواستگاری چه کنیم

نباید متکلم وحده شوید:

برخی از افراد در جلسات مهم به ویژه در جلسات خواستگاری یک متکلم وحده هستند. اگر می خواهید در خواستگاری خودی نشان دهید بهتر استف به موقع صحبت کنید. از روحیه و احساسات خود به میزانی صحبت کنید، که موجب دلزدگی دیگران نشود. صحبت کردن بیش از حد در این مواقع می تواند، کسل کننده و خسته کننده باشد. گاهی اوقات برداشت دیگران از شما هنگام صحبت های اضافی غرور و از خود راضی بودن است.

زود صیمی نشوید:

نکات مهم دیگری برای موفقیت در جلسات خواستگاری وجود دارد. شما باید حد و حدود و چارچوب خود را در این جلسات تعیین کنید. زود صمیمی شدن در این شرایط و صحبت کردن درباره مسائل شخصی می تواند مهم باشد. اگر روابط عمومی بالایی دارید، باید در این جلسات کمی خودتان را کنترل کنید. متانت به خرج دادن و داشتن رفتارهای محترمانه می تواند در شکل گیری روابط شما با اهمیت باشد.

موفقیت در خواستگاری

قبل از خواستگاری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ برای آماده شدن جلسه خواستگاری باید پیش از آن یک برنامه ذهنی درباره سوالاتی که می خواهید بپرسید در نظر داشته باشید. بهتر است کمی با خودتان تمرین کنید، تا استرس شما کمتر شود. همچنین سوالاتی که قصد دارید بپرسید، را در ذهن خودتان مرور کنید. با مطالعه برخی از مقالات نیز می توانید اطلاعات دقیقی درباره جلسات خواستگاری کسب کنید، که اهمیت بسیار زیادی دارند، و در جلسات به شما کمک می کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *