دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان خانگی ضرب دیدگی با روش های اصولی و طبیعی

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۸
  • ۰

ضرب دیدگی و یا کوفتگی بنا به دلایل مختلفی ایجاد می شود و تنها در زمان ورزش کردن این مشکل ایجاد نمی شود که با استفاده از روش هایی به منظور درمان خانگی ضرب دیدگی می توانید این مشکل را برطرف کنید.

بسیاری از افراد در زندگی روزمره خود با ضرب دیدگی یا کوفتگی روبه رو شده اند که ممکن است بر اثر ضرباتی ساده این مشکل ایجاد شود و برای کسانی که در ورزش بدون گرم کردن حرکات ورزش را انجام می دهند ضرب دیدگی پیش می آید، افرادی که دچار ضرب دیدگی می شوند به دنبال روش هایی برای درمان این مشکل دردناک می باشند به همین منظور در این بخش از مطلب شما عزیزان را با روش های خانگی جهت بهبود ضرب دیدگی آشنا خواهیم کرد.

بر طرف کردن ضرب دیدگی با روش های خانگی

آشنایی با روش های درمان خانگی ضرب دیدگی

در بیشتر موارد آسیب های حاصل از ضرب دیدگی با گذشت زمان بهبود می یابند اما داروهای گیاهی و روش هایی وجود دارند که سرعت روند بهبود را افزایش می دهند که در ادامه با این روش ها آشنا خواهیم شد:

بالا نگه داشتن ناحیه ضرب دیده

اگر ضرب دیدگی در قسمت پاها ایجاد شده است می توانید در حالت دراز کشیده پاهایتان را روی سطح بلند تری قرار دهید، این روش سبب کاهش فشار روی قسمت آسیب دیده می شود در نتیجه ورم و کوفتگی پا نیز سریع تر درمان می شود.

استفاده از روش های طبیعی به منظور بهبود ضرب دیدگی

کمپرس آب گرم

یکی از روش هایی که به بهبود ضرب دیدگی کمک می کند گرم نگه داشتن محل آسیب دیده می باشد بنابراین برای این منظور از کیسه آب گرم، حوله گرم و یا دوش آب گرم استفاده نمایید.

آشنایی با درمان خانگی ضرب دیدگی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

گیاه مومیایی

گیاه مومیایی یکی از گیاهان قدیمی می باشد که به منظور رفع ضرب دیدگی مورد استفاده قرار گرفته می شود بنابراین مقداری از مومیایی را در کوهان شتر یا روغن شتر آب کنید سپس ترکیب به دست آمده را بر روی محل آسیب دیده بمالید به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه روزی سه بار محل مورد نظر را چرب نمایید.

زرد چوبه و زرده تخم مرغ

از دیگر روش های درمان خانگی ضرب دیدگی استفاده از زرد چوبه و زرده تخم مرغ می باشد، بنابراین این ترکیب را بر روی محل آسیب دیده به مدت یک شب تا صبح قرار دهید سپس با تکه ای باند یا پارچه روی آن را ببندید تا از ریختن آن جلوگیری شود.

گیاه دم اسب

گیاه دم اسب چه خون ریزی داخلی و یا خارجی باشد خاصیت بند آورنده خون دارد و برای درمان ضرب دیدگی گزینه بسیار مناسبی می باشد، بنابراین استفاده از جوشانده دم اسب ( به نسبت یک کیلو گرم گیاه دم اسب داخل یک لیتر آب) به منظور کمپرس بر روی ضرب دیدگی ها مورد استفاده قرار گرفته می شود.

درمان ضرب دیدگی

سرکه

از دیگر روش های درمان طبیعی ضرب دیدگی این است که سرکه را با عسل ترکیب کنید سپس مخلوط به دست آمده را بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

پیاز

استفاده از پیاز یک روش بسیار موثر در درمان ضرب دیدگی، رگ به رگ شدن و ورم ها می باشد بنابراین یک عدد پیاز را به همراه نمک آسیاب کنید سپس بر روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و اجازه دهید یک شب بماند.

بهبود ضرب دیدگی با روش های خانگی

روغن نارگیل

از دیگر روش های موثر جهت برطرف کردن ضرب دیدگی استفاده از روغن نارگیل می باشد بنابراین محل آسیب دیده را به مدت هفت روز ماساژ دارید، همچنین می توانید از روغن میخک یا روغن بادام تلخ نیز استفاده کنید.

ریشه گیاه پامچال

 استفاده از ریشه گیاه پامچال  یکی دیگر از روش های طبیعی بهبود ضرب دیدگی می باشد بنابراین صد گرم از این گیاه را داخل یک لیتر آب بجوشانید تا زمانی که مقدار آن به یک سوم کاهش پیدا کند سپس محل مورد نظر را با آن شست و شو دهید.

درمان خانگی ضرب دیدگی یا کوفتگی

بستن ناحیه ضرب دیده

از روش های رایج درمان ضرب دیدگی بستن ناحیه آسیب دیده می باشد زیرا این کار از خونریزی بیشتر مویرگ ها جلوگیری می کند در نتیجه شدت کبودی، درد و ورم را کاهش می دهد.

بهبود ضرب دیدگی

کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد نیز برای درمان ضرب دیدگی گزینه بسیار مناسبی می باشد، بنابراین یک کیسه محتوی تکه های یخ را بر روی ناحیه آسیب دیده به مدت ده الی بیست دقیقه قرار دهید  استفاده از این روش خونریزی، ورم و کبودی را به شدت کاهش می دهد، در صورت ضرب دیدن این روش را انجام دهید.

درمان خانگی ضرب دیدگی یا کوفتگی

آلوئه ورا و جعفری

برای درمان ضرب دیدگی و کبودی، آلوئه ورا و جعفری را بشویید سپس گوشه ها را ببرید و آلوئه ورا را پوست بگیرد و هر دوی آن را آسیاب کنید، ترکیب به دست آمده را بر روی کبودی بمالید برای رسیدن به نتیجه مطلوب روزی سه بار از این روش استفاده کنید.

سرکه سیب

از دیگر روش های درمان کبودی استفاده از سرکه سیب می باشد بنابراین چند تکه پیاز را برش دهید سپس با سرکه سیب مخلوط کنید و بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید همچنین می توانید سرکه سیب را با سفیده تخم مرغ ترکیب نمایید و بر روی کبودی قرار دهید.

بهبود ضرب دیدگی با روش های خانگی

پیازچه

از دیگر روش های درمان کبودی استفاده پیازچه می باشد بنابراین ۲۰۰ گرم پیازچه تازه را بشویید و قسمت پایینی آن را که سفید است را برش دهید و له کنید سپس بر روی کبودی ها قرار دهید.

علائم ضرب دیدگی

  • درد درناحیه تورم
  • تغییر رنگ ناحیه جراحت به رنگ آبی ارغوانی

عامل ایجاد کننده ضرب دیدگی

  • افتادن روی زمین یا برخورد بدن بر روی زمین
  • ضربه شدید اندام های بدن به اجسام
  • خونریزی داخل قابل توجه
  • افتادن اشیاء سنگین بر روی اندام های گوشتی بدن مانند باسن یا ران ها

بهبود ضرب دیدگی با روش های طبیعی

درمان کبودی و ضرب دیدگی به مدت چند هفته طول می کشد تا درمان شود بنابراین در طول این مدت از کبودی مراقبت نمایید تا روند بهبود آن سریع تر انجام شود اما اگر با استفاده از روش های گفته شده تغییری در بهبودی محل آسیب دیده احساس نکردید و همچنین در صورتی که کبودی بی دلیل در بدنتان مشاهده کردید حتما به پزشک مراجعه نمایید، در این بخش از مطلب سعی داشتیم شما عزیزان را با درمان طبیعی ضرب دیدگی آشنا کنیم امیدواریم از مطلب گفته شده نهایت بهره را برده باشید و با استفاده از مطلب گفته شده ضرب دیدگی تان را بر طرف کنید، اگر تمایل دارید در زمینه درمان خانگی و طب سنتی اطلاعات مفیدی کسب نمایید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *