دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی هانیه توسلی و دلیل ازدواج نکردنش

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

این مطلب را به معرفی بیوگرافی هانیه توسلی اختصاص داده ایم، برای آشنایی با این بازیگر محبوب و توانمند کشورمان و تماشای عکس های وی در ادامه همراه ما باشید.

بیوگرافی هانیه توسلی را مرور می کنیم، وی در ۱۴ خرداد ۱۳۵۸ در شهر همدان به دنیا آمده و دارای دیپلم تجربی و نیز دانش آموخته کارشناسی نمایشنامه نویسی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران می باشد، در ادامه با این بازیگر مطرح ایرانی بیشتر آشنا می شوید.

بیوگرافی هانیه توسلی به همراه تصاویری از وی

هانیه توسلی هنرپیشه کشورمان، هم اکنون ۴۲ ساله بوده و دارای چهار خواهر می باشد؛ خواهر بزرگش هما، مدتی در یک مجله به عنوان منتقد فعالیت داشت و هم اکنون کار ترجمه را برعهده دارد، مهسا، جراح مغز است، هدیه در آمریکا خواننده می باشد و نیز خواهر کوچکش در رشته طراحی شهری تحصیل کرده است.

زندگینامه هانیه توسلی

وی از سن ۱۷ سالگی، فعالیت در تئاتر را به صورت آماتور شروع کرد و بعد از قبول شدن در دانشگاه آزاد تهران در رشته نمایشنامه نویسی به صورت جدی تر این حرفه را دنبال کرد. هانیه در شروع کارش مشکل اختلال در تلفظ را داشت که با تمرین های زیاد و نیز به خاطر علاقه اش به حرفه بازیگری، توانست مشکلش را حل کند.

بیوگرافی هانیه توسلی

بازی هانیه توسلی در نمایش «پدر دوست داشتنی» در یکی از جشنواره های تئاتر مورد توجه نصرالله قادری که در آنجا به عنوان داور حضور داشت، قرار گرفت، بنابراین از وی برای بازی در نمایش پدر دعوت به عمل آورد. یک سال بعد از آن در فیلم کوتاه «روی جاده نمناک» ساخته مهدی کرم پور حضور پیدا کرد تا اینکه بازی خوب وی در سریال «غریبه» به کارگردانی جواد اردکانی که از شبکه دو سیما پخش می شد، زمینه ساز ورود او به عرصه سینما و بازی در فیلم سینمایی «شام آخر» به کارگردانی فریدون جیرانی و ایفای نقش در کنار بازیگرانی همچون ثریا قاسمی، آتیلا پسیانی، کتایون ریاحی و محمدرضا گلزار شد.

  •  آرون گروپس

زندگی نامه جذاب هانیه توسلی

از علایق دیگر هانیه توسلی در کنار کار بازیگری، عکاسی و نقاشی می باشد که به گفته خودش تاثیر زیادی بر روی او داشته و حتی موجب علاقمند شدنش به حرفه بازیگری شده است.

زندگی نوشته خواندنی هانیه توسلی

جالب است بدانید که وی در ابتدا به عنوان سیاهی لشکر در فیلم سینمایی «سگ کشی» بهرام بیضایی حضور داشته، اما او بعد از دو سال موفق به دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن از هفتمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۲ برای نقش آفرینی در فیلم سینمایی «شب های روشن» شده است. بازی درخشان توسلی در فیلم سینمایی «دهلیز» به کارگردانی بهروز شعیبی نیز توانست، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر سی و یکم را برای او به ارمغان آورد.

بیوگرافی متفاوت هانیه توسلی

هانیه توسلی در سینما نقش های متعددی را بازی کرده است و برای خیلی از آنها جایزه دریافت کرده است، اما نقش آفرینی وی در سریال های وفا و میوه ممنوعه موجب شهرت و دیده شدن بیشتر وی در میان مردم شد.

بیوگرافی جذاب هانیه توسلی

میوه ممنوعه یکی از سریال های موفق تلویزیون به کارگردانی حسن فتحی و با بازی درخشان بازیگرانی همچون علی نصیریان، گوهر خیراندیش، هرمز هدایت، صدیقه کیانفر، امیر جعفری، طناز طباطبایی، شبنم فرشادجو، نیما رئیسی، کیانوش گرامی و … بود که در ماه رمضان پخش می شد.

بیوگرافی هانیه توسلی

دلیل ازدواج نکردن هانیه توسلی

هانیه توسلی مجرد است و تا کنون ازدواج نکرده است. وی در این باره می گوید؛ “ازدواج یه خرده پیچیده است، سخته. الان دارم به شما می گویم و ممکن است که ازدواج بکنم. والا راستش وقتی جوان و کم سن بودم خیلی دوست داشتم بچه دار بشوم، تو ذهن همیشه بود و تحت تاثیر رمان جان شیفته بودم. چقدر رابطه آن زن با بچه عجیب است من هم در سن شانزده سالگی و هفده سالگی همیشه تو ذهنم …. الان احساس می کنم سی و هفت ساله هستم و خیلی بعید می دانم چون خیلی پیچیده است.”

بیوگرافی هانیه توسلی

اکنون بعد از مطالعه بیوگرافی هانیه توسلی می توانید تعدادی از عکس های جدید و قدیمی منتشر شده وی در اینستاگرام، مراسم های مختلف و نقش آفرینی اش در فیلم های مختلف را در اینجا مشاهده نمایید.

بیوگرافی هانیه توسلیعکس جذاب هانیه توسلی

سرگذشت هانیه توسلیهوتن شکیبا در کنار هانیه توسلی

زندگی نوشته هانیه توسلیعکسی از تیپ متفاوت هانیه توسلی

زندگینامه خواندنی هانیه توسلیعکس و بیوگرافی هانیه توسلی

زندگینامه جدید هانیه توسلیعکسی زیبا از هانیه توسلی

بیوگرافی هانیه توسلی+عکسعکس هنری زیبا از هانیه توسلی

بیوگرافی و زندگینامه هانیه توسلیتصویر هانیه توسلی در اکران فیلم گرگ بازی

بیوگرافی هانیه توسلیعکس جدید هانیه توسلی

بیوگرافی و عکس هانیه توسلیتصویری زیبا از هانیه توسلی

بیوگرافی خواندنی هانیه توسلیتیپ هانیه توسلی در یک مراسم

بیوگرافی کامل هانیه توسلیگریم هانیه توسلی در یک فیلم سینمایی

بیوگرافی جالب هانیه توسلی   عکسی از کودکی هانیه توسلی در آغوش مادرش

بیوگرافی جدید هانیه توسلیعکس و بیوگرافی هانیه توسلی

بیوگرافی درباره هانیه توسلیعکس مهناز افشار در کنار هانیه توسلی

بیوگرافی از هانیه توسلی

کارنامه بازیگری هانیه توسلی

فیلم های سینمایی

بی صدا حلزون (۱۳۹۷)، کلمبوس (۱۳۹۷)، جهان با من برقص (۱۳۹۷)، ایده اصلی (۱۳۹۷)، ما همه با هم هستیم (۱۳۹۷)، کلمبوس (۱۳۹۷)، سوءتفاهم (۱۳۹۶)، گرگ بازی (۱۳۹۶)، بن بست وثوق (۱۳۹۵)، مادری (۱۳۹۵)، سیانور (۱۳۹۴)، نقطه کور (۱۳۹۴)، قشنگ و فرنگ ۰۱۳۹۴)، هفت ماهگی (۱۳۹۴)، شکاف (۱۳۹۳)، نهنگ عنبر (۱۳۹۳)، سه ماهگی (۱۳۹۲)، خط ویژه (۱۳۹۲)، مردن به وقت شهریور (۱۳۹۲)، به خاطر پونه (۱۳۹۱)، دهلیز (۱۳۹۱)، ابر های ارغوانی (۱۳۹۰)، زندگی خصوصی (۱۳۹۰)، مادر پاییزی (۱۳۹۰)، ندارها (۱۳۸۹)، آقا یوسف (۱۳۸۹)، عصر روز دهم (۱۳۸۸)، کیفر (۱۳۸۸)، شیرین (۱۳۸۷)، صد سال به این سال ها (۱۳۸۶)، عاشق (۱۳۸۵)، غیر منتظره (۱۳۸۵)، زمان می ایستد (۱۳۸۴)، عصر جمعه (۱۳۸۴)، دیشب باباتو دیدم آیدا (۱۳۸۴)، کافه ستاره (۱۳۸۳)، یک شب (۱۳۸۳)، جایی برای زندگی (۱۳۸۲)، شب های روشن (۱۳۸۱)، گاهی به آسمان نگاه کن (۱۳۸۱)، اثیری (۱۳۸۰)، شام آخر (۱۳۸۰)، آخر بازی (۱۳۷۹)

بیوگرافی هانیه توسلی

سریال ها

غریبه (۱۳۷۹)، وفا (۱۳۸۵)، میوه ممنوعه (۱۳۸۶)، شمس العماره (۱۳۸۸)

زندگی نوشته هانیه توسلی+تصاویر

شبکه نمایش خانگی

فصل سوم قلب یخی (۱۳۹۱)، شاهگوش (۱۳۹۲)، ابله (۱۳۹۳)، گیسو (۱۳۹۹)، زخم کاری (۱۴۰۰)

بیوگرافی هانیه توسلی

تئاتر

خشم و هیاهو (۱۳۹۶)، نامه های عاشقانه از خاورمیانه (۱۳۹۵)، مرثیه ای برای کتاب سوزی ها (۱۳۹۳)، قرار (۱۳۹۲)، آمدیم نبودید رفتیم (۱۳۹۱)، جیره بندی پر خروس (۱۳۹۰)، پروفسور بوبوس (۱۳۸۹)، پدر، قرمز و دیگران، گل های شمعدانی

زندگینامه جذاب هانیه توسلی

فیلم کوتاه

روی جاده نمناک (۱۳۸۰)، دیر وقت (۱۳۸۳)، سه ماهی (۱۳۹۲)

بیوگرافی هانیه توسلی

جوایز و افتخارات وی

  • برنده تندیس برگ زیتون بهترین بازیگر نقش اول زن از نخستین جشن سینمای آزاد در سال ۱۳۸۱ برای فیلم کوتاه روی جاده نمناک
  • برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن از هفتمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۲ برای فیلم سینمایی شب های روشن
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۱ برای فیلم سینمایی شب های روشن
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از بیست و سومین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۳ برای فیلم سینمایی جایی برای زندگی
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۴ برای فیلم سینمایی زمان می ایستد
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۹ برای فیلم سینمایی ندار ها
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۱ برای فیلم سینمایی دهلیز
  • کاندید جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در سال ۱۳۹۲ توسط انجمن منتقدان
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۶ برای فیلم سینمایی سوءتفاهم
  • کاندید تندیس حافظ بهترین بازیگر زن از نوزدهمین جشن حافظ برای بازی د رفیلم سینمایی کلمبوس در سال ۱۳۹۸

زندگی نامه و عکس هانیه توسلی

سرپرستی یک دختر

وی سرپرستی یک دختر اردبیلی را از راه دور برعهده دارد و رابطه اش از طریق سیستم بنیاد کودک می باشد به طوری که هر ۶ ماه نیاز های اصلی کودک را برایش می فرستند و وی تامین می کند.

البته هانیه توسلی به شکل تلفنی نیز با کودک تحت حمایتش صحبت می کند و مناسبت هایی همچون روز تولد وی که در آذرماه بوده و یا روز های عید برایش اهمیت دارد.

سرگذشت خواندنی هانیه توسلی

علاقمند به گربه

هانیه توسلی عاشق گربه است و می گوید از قدیم در خانه شان گربه بوده است به طوری که یک کرسی در زیرزمین داشته اند که گربه ها زیرش جمع می شدند و زاد و ولد می کردند، وی می گوید شیشه زیرزمین خانه مان همیشه شکسته بود و در نتیجه گربه ها راحت رفت و آمد می کردند و ما به آنها غذا می دادیم.

این بازیگر همچنان نیز به نگهداری گربه علاقمند است و به گفته خودش شش گربه دارد که هیچکدام پرشین کت نبوده و بلکه گربه های خیابانی هستند.

بیوگرافی هانیه توسلی

عکس های جدید هانیه توسلی

در ادامه بیوگرافی خواندنی هانیه توسلی، می توانید مجموعه عکس های دیگری از این هنرپیشه زن موفق و توانمند کشورمان را ملاحظه نمایید.

تصاویر هانیه توسلی شرح حال زندگی هانیه توسلی سرگذشت هانیه توسلی عکس های هانیه توسلی زندگی نوشته و عکس هانیه توسلی تصاویر و بیوگرافی هانیه توسلی زندگی نوشته درباره هانیه توسلی زندگی نوشته جذاب هانیه توسلی عکس و بیوگرافی هانیه توسلی زندگی نوشته متفاوت هانیه توسلی زندگی نوشته خواندنی هانیه توسلی زندگی نوشته جالب هانیه توسلی زندگی نوشته جدید هانیه توسلی جدیدترین بیوگرافی هانیه توسلی

خواندن بیوگرافی هنرمندان و افراد مشهور همواره برای علاقمندان و دوستداران آنها جذاب بوده و مورد استقبال آنها واقع می شود، از این رو امیدواریم از خواندن بیوگرافی هانیه توسلی بازیگر محبوب و توانای کشورمان لذت برده باشید، در صورت تمایل برای آشنایی با دیگر هنرمندان و ورزشکاران مورد علاقه خود، می توانید بر روی عکس بازیگران کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *