دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

چگونه به رویای لاغری سریع شکم بدون ورزش دست یابیم؟

  • زهرا خانزاده
  • ۹ بهمن ۱۳۹۷
  • ۰

چاقی شکم مشکل اغلب افراد می باشد، به همین خاطر بسیاری از آن ها به دنبال راهکارهایی برای کوچک کردن شکم و یا لاغری شکم هستند. برخی با انجام ورزش های سنگین و سخت سعی دارند، تا این مشکل را برطرف نمایند. اما در این مطلب به ارائه روش های برای لاغری سریع شکم بدون ورزش می پردازیم.

چاقی به دلیل افزایش بیش از اندازه بافت چربی در بدن می باشد، که بسته به محل تجمع چربی به انواع مختلفی تقسیم می شود و چاقی شکمی یکی از انواع چاقی می باشد، که دارای عوارضی همچون خطر ابتلا به سرطان، سکته قلبی، دیابت، پوکی استخوان و همچنین ابتلا به کبد چرب است. در نتیجه افراد به دلیل تناسب اندام و جلوگیری از ابتلا به این بیماری ها می توانند در این مطلب، با راهکارهای موثر برای لاغری سریع شکم بدون ورزش آشنا شوند.

روش های مفید برای کوچک کردن شکم

لاغری سریع شکم بدون ورزش

کوچک کردن شکم و کاهش وزن ارتباط مستقیمی با کاهش دریافت کالری دارد. برای رسیدن به وزن ایده آل و همچنین تناسب اندام باید به دنبال روش های برای احساس سیری و کاهش گرسنگی باشید، تا کالری کمتری دریافت کنید. که این روش ها شامل موارد زیر می باشد.

عوارض چاقی شکم

  • آهسته جویدن غذا:

یکی از اصلی ترین دلایل چاقی شکم و اضافه وزن، بلعیدن سریع غذا می باشد. هنگامی که غذا را به آهستگی می جویید، غذا با تاخیر به معده تان می رسد، در نتیجه مغز شما با گرفتن پیام از معده مبنی بر دریافت غذا، فرمان سیر شدن را می دهد و شما احساس سیری می کنید. بنابراین شما با حجم کمی از غذا می توانید سیر شوید، به شرط این که غذا را به آرامی بجویید. برای عادت کردن به انجام این کار، باید زمان جوییدن غذا، تعداد دفعات جوییدنتان را بشمارید.

لاغری سریع شکم با جویدن زیاد غذا

  •  آرون گروپس
  • انتخاب بشقاب کوچک برای غذا:

یکی دیگر از روش ها برای لاغری سریع شکم بدون ورزش کردن، انتخاب بشقاب کوچک برای سرو غذا می باشد. زیرا بشقاب کوچک حجم کم تری غذا می گیرد و با این ترفند مغزتان می پذیرد، که شما با همان مقدار غذا سیر می شوید. برای خوردن کمتر غذاهای ناسالمی همچون فست فودها و غذاهای سرخ کردنی، که نقش به سزایی در چاقی شکم و اضافه وزن دارند، استفاده از این روش موثر می باشد.

انتخاب بشقاب کوچک برای لاغری سریع شکم

  • مصرف پروتئین:

کاهش گرسنگی، احساس سیری و دریافت کالری کمتر از مزیت های مصرف پروتئین می باشد، زیرا پروتئین با تاثیر بر هورمون های همچون GLP-1 و گریلین موجب احساس سیری می شود. طبق تحقیقات انجام شده، در صورت افزایش مصرف پروتئین در طول روز بدن میزان کالری کمتری دریافت می کند. برای کاهش وزن و لاغری شکم می توانید، در وعده صبحانه خود به جای غلات و دانه از تخم مرغ استفاده نمایید. زیرا مصرف غذای پروتئینی موجب می گردد که حتی تا ۳۶ ساعت پس از خوردن پروتئین، کالری کمتری دریافت کنید. بنابراین با گنجاندن غذاهای پروتئینی(ماهی، سینه مرغ، عدس، بادام، ماست یونانی و …) در رژیم غذای خود می توانید، بدون ورزش کردن، وزن خود را کاهش دهید.

لاغری سریع شکم با مصرف پروتئین

  • مصرف غذاهای حاوی فیبر:

غذاهایی که منبع غنی از فیبر هستند، طول مدت احساس سیری را افزایش می دهند، همچنین موجب افزایش مدت زمان مورد نیاز برای جذب مواد غذایی نظیر مارچوبه، جودوسر، لوبیا، دانه های کتان، شاخه بروس، پرتقال و مکمل گلوکومنان از نوع فیبر چسبنده می باشند. که این نوع فیبر با کاهش سرعت هضم، برای کوچک کردن شکم موثر می باشد. علاوه بر آن، غذاهای که دارای فیبر ویسکوز هستند، برای کاهش گرسنگی و احساس سیری مفید می باشند.

لاغری سریع شکم با پروتئین

  • مصرف منظم آب:

یکی دیگر از روش های موثر برای لاغری سریع شکم بدون ورزش، مصرف منظم آب می باشد. زیرا نوشیدن آب پیش از غذا سبب می شود، تا میل به غذا کمتر گردد. مطالعاتی که بر روی افراد بزرگسال انجام شده است،  نوشیدن ۰/۵ لیتر آب، ۳۰ دقیقه پیش از خوردن غذا، موجب احساس سیری و کاهش گرسنگی می شود. بر طبق این تحقیق، افرادی که به صورت منظم و در طی ۱۲ هفته پیش از غذا آب می نوشیدند، وزن بدنشان به میزان ۴۴ درصد کاهش یافته بود.

مصرف آب برای لاغری شکم بدون ورزش

  • مصرف چای سبز:

نوشیدن چای سبز به دلیل داشتن اپی گالوکنثین(نوعی آنتی اکسیدان) و کافئین برای کوچک کردن سریع شکم مفید می باشند، زیرا مواد موجود در چای سبز متابولیسم بدن را افزایش می دهند. همچنین حذف نوشیدنی های همچون نوشابه گازدار نیز به دلیل دارا بودن کالری های مضر می تواند، روشی برای کاهش وزن باشد.

لاغری سریع شکم با مصرف چای سبز

  • مصرف سرکه سیب:

سرکه سیب موجب پایین آمدن سطح قند خون بدن می گردد. همچنین این سرکه به دلیل داشتن استیک اسید، به کاهش چربی های شکم نیز کمک می کند.

لاغری سریع شکم با مصرف سرکه سیب

  • داشتن خواب کافی:

بر طبق مطالعات انجام شده، افرادی که خواب کافی ندارند، بیشتر از سایر افراد دچار اضافه وزن و چاقی شکم می شوند، در نتیجه با داشتن خواب کافی می توان بدون ورزش کردن، احتمال افزایش وزن را کاهش داد.

لاغری سریع شکم با خوایب کافی

  • کاهش مصرف کربوهیدرات:

محدود کردن مصرف کربوهیدرات روشی دیگر برای لاغری سریع شکم بدون ورزش است. زنانی که به سندروم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستند، همچنین کسانی که مستعد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ می باشند، برای لاغری شکم بهتر است روزانه از رژیم غذایی استفاده کنند، که  کربوهیدرات موجود در آن کمتر از ۵۰ گرم است.

لاغری سریع شکم با مصرف کربوهیدرات

  • اجتناب از مصرف غذاهای چرب:

یکی از دلایل افزایش میزان چربی شکمی مصرف غذاهایی است، که حاوی  چربی های ترانس می باشد، این چربی ها در نتیجه اضافه نمودن هیدروژن به چربی های اشباع نشده (مثل روغن سویا) می باشد. چربی های موجود در بعضی از غذاهای بسته بندی شده و کره گیاهی از همین نوع چربی می باشد.

لاغری سریع شکم با پرهیز از مصرف غذاهای ناسالم

مطالعات نشان می دهد، که مصرف  این نوع چربی ها، علاوه بر افزایش چربی شکم، موجب مقاومت انسولین، بروز التهابات و ابتلا به بیماری های قلبی نیز می گردد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *