دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

چگونه با خوردن کیوی لاغر شویم؟!

  • مهلا بستگان
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

کیوی میوه بومی منطقه چین است که وقتی برای اولین بار به دیگر نقاط دنیا رفت آن را انگور چینی نامیدند. این میوه با طعم و مزه خاص خودش طرفداران زیادی دارد و از خواص بی شماری نیز برخوردار است. رژیم لاغری کیوی را می توان یکی از فواید بی نظیر این میوه چینی دانست.

کیوی سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که این خاصیت آن را رده میوه هایی چون پرتقال و لیمو قرار می دهد. امروزه به دلیل دسترس بودن اطلاعاتی از خواص کیوی در کاهش وزن از این میوه در رژیم لاغری کیوی برای به تناسب اندام رسیدن، استفاده می کنند.

رژیم لاغری کیوی و خواص آن:

روزانه با مصرف یک عدد کیوی چیزی حدود ۸۰ درصد از نیاز بدن به ویتامین C برطرف می شود. این میوه با دارا بودن حجم بالایی از ویتامین C جذب آهن را در بدن بالا می برد. وجود ویتامین C در بدن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، با فشار خون بالا مقابله می کند، از ابتلا به انواع سرطان ها، آلرژی و حساسیت و زکام نیز پیشگیری می کند. به افرادی که به فقر آهن دچار هستند توصیه می شود که در وعده صبحانه کیوی بخورند.

رژیم لاغری کیوی وخواص آن

میزان فیبر محلول در کیوی بالاست و به همین خاطر با خوردن کیوی حرکات روده و معده با سهولت بیشتری انجام می شود و از ابتلا به یبوست پیشگیری و درمان یبوست تاثیر گذار است. برای دفع راحت مدفوع، به همراه صبحانه کیوی بخورید.

حجم آب موجود در کیوی بالا و میزان کالری آن پایین است، با خوردن این میوه احساس سیری بیشتری می کنید و از ریزه خواری در امان می مانید. این مسئله برای کاهش وزن بسیار مفید و موثر است.

رژیم کاهش وزن کیوی

  •  آرون گروپس

به علت اینکه سدیم موجود در کیوی بسیار پایین است، یک گزینه مناسب برای جای گیری در رژیم های لاغری و کاهش وزن به شمار می آید.

خاصیت ادرار آوری کیوی یک فایده مهم محسوب می شود که به ضرورت وجود این میوه در برنامه غذایی افراد چاق و اشخاصی که بسیار دچار یبوست می شوند، اشاره می کند.

آشنایی با رژیم لاغری کیوی

کیوی رقیق کننده خون است و از چربی خون بالا، سرماخوردگی و ورم لوزالمعده و رماتیسم جلوگیری می‌کند. همچنین این میوه دارای ویتامین‌های A و B، اسید فولیک، روی، فسفر، سدیم، پتاسیم، ‌کلر، منیزیم، کلسیم و سولفات می باشد.

با مصرف کیوی ورم و گاز معده را می توان کاهش داد. کیوی در بهبود گردش خون موثر است. این میوه از تمام عناصر مفید برای سلامت دندان و استخوان ها نیز برخوردار است.

رژیم کیوی برای کاهش وزن

دو عدد کیوی، دو عدد سیب را به همراه قطعات یخ درون یک مخلوط کن بریزید و با هم ترکیب کنید و به عنوان یک نوشیدنی مفید در کاهش وزن از آن بخورید و از خواص کیوی بهره مند شوید.

کیوی و خواص آن برای لاغری

برخی فواید دیگر کیوی

کیوی سبز بسیار برای هضم غذا مفید است و در واقع سالهای زیادی می باشد که از این میوه به عنوان هضم کننده موثر غذا مورد استفاده قرار گرفته می شود.

حال می توان علت این مزیت کیوی را به دلیل وجود آنزیم پروتئولیتیک اکتینیدین موجود در بافت آن دانست. تحقیقات انجام گرفته بر روی این میوه در سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که اکتینیدین موجود در کیوی سبز، به هضم انواع پروتئین کمک کرده و به عنوان یک برنامه غذایی سالم می تواند از سیستم گوارش شما حمایت کند.

این میوه با وجود دارا بودن قند، حاوی فیبر است، از این رو مصرف آن برای قند خون سالم مفید می باشد. از آنجا که شاخص گلیسمی کیوی پایین می باشد، بنابراین تاثیر آن بر سطح قند خون بسیار کم می باشد.

رژیم کاهش وزن کیوی

از این رو مصرف کیوی برای دیابتی ها و یا کسانی که قصد کاهش وزن دارند، می تواند مفید باشد، حال با پزشک خود مشورت کنید و در صورتی که با اضافه کردن کیوی به برنامه غذایی تان موافق است، می توانید از این میوه پر خاصیت در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

روش های مصرف کیوی

میوه کیوی دارای طعمی متمایز، اسیدی و شیرین می باشد، حال می توانید از این میوه به عنوان یک میان وعده استفاده کرده و بعد از پوست گرفتن آن را نوش جان کنید. البته پوست کیوی نیز خواص زیادی دارد که برای آشنایی با برخی از این موارد می توانید در اینجا کلیک کنید.

همچنین می توان کیوی را به همراه یک منبع پروتئین یا چربی سالم همچون مُشتی آجیل مخلوط کرده و به عنوان یک میان وعده سیر کننده و عالی مصرف کنید.

رژیم لاغری کیوی+عکس

امکان مصرف هر دو نوع کیوی طلایی و کیوی سبز وجود دارد. روش دیگر استفاده از این میوه در تهیه سالاد میوه می باشد و می توانید از خواص بی نظیر کیوی در کنار میوه های دیگر بهرمند شده و لذت ببرید.

همچنین این میوه را می توان در تهیه اسموتی کیوی و یا حتی بر روی ماست استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که هیچ وقت نباید کیوی را به صورت پخته مصرف کنید، زیرا با این کار کیوی ارزش غذایی خود را تا حدود زیادی از دست می دهد.

از خواص کیوی برای لاغری  غافل نشوید و در رژیم لاغری خود از این میوه خوشمزه و پر خاصیت استفاده کنید و سلامت بمانید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *