دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رژیم لاغری شیر مخصوص کاهش وزن سریع و مطمئن

  • سحر بهرامی
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲
  • ۰

رژیم لاغری شیر یکی از رژیم هایی است که می تواند در ۲ هفته وزنی حدود ۵ الی ۶ کیلو کاهش وزن را به دنبال داشته باشد، که البته این کاهش وزن به دلیل عدم دریافت نیاز های ضروری بدن می تواند همراه با عوارض باشد.

امروزه افراد زیادی هستند که برای لاغری به هر رژیمی متوسل می شوند و آن را امتحان می کنند از جمله این رژیم ها، رژیم تخم مرغ، رژیم دانمارکی، رژیم مدیترانه ای، رژیم کتوژنیک، رژیم دوکان دایت است که هر کدام به نوبه خود می تواند تاثیراتی بر روی لاغری داشته باشد اما از بین تمام رژیم های لاغری جدیدترین آن رژیم لاغری شیر است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 آشنایی با رژیم لاغری شیر

کاهش وزن سریع با رژیم لاغری شیر

همانطور که می دانید شیر یکی از پر کلسیم ترین مواد غذایی است که مصرف آن منجر به کاهش چربی بدن می شود، کلسیم هم منجر به تحریک متابولیسم چربی می شود که در نهایت منجر به کاهش چربی بدن می شود.

این رژیم به صورتی عمل می کند که موجب می شود میزان ورود کالری به بدن شما به شدت کاهش یابد که از این طریق موجب کاهش وزن می شود، مدل های زیادی از رژیم شیر وجود دارد که برخی بر این باورند در این رژیم فقط باید از شیر استفاده نه هیچ چیز دیگری، اما باید گفت که مصرف به تنهایی شیر به مدت طولانی می تواند برای سلامتی ما مضر باشد زیرا مصرف روزانه شیر می تواند تنها در حدود ۱۰۰۰ کالری در اختیار بدن ما قرار دهد که این رقم بسیار کمی است.

در رژیم لاغری شیر به دلیل اینکه باید طیف وسیعی از مواد غذایی کنار گذاشته شود می تواند بدن را با کمبود هایی مواجه سازد که به هیچ عنوان مورد تایید متخصصان نیست، در کل باید گفت که مصرف شیر به تنهایی بسیار آسیب رسان است به همین دلیل با کمی تغییر و تحول در این رژیم آن را به صورت رژیمی مطلوب در اختیارتان قرار می دهیم.

رژیم شیر چگونه است؟

در نوع صحیح این رژیم مصرف به تنهایی شیر کنار گذاشته می شود، زیرا نمی تواند به هیچ عنوان نیاز های بدن را تامین کند، در این رژیم مواد غذایی مفید دیگری مانند خرما و موز نقش بسیار مهمی دارند جای داده می شود، در رژیم شیر کلا ۴ وعده وجود دارد که در تمام ۳ وعده آنه موز و خرما وجود دارد اما در وعده آخر و یا همان شام شیر حذف می شود، در این رژیم روزانه باید ۲ لیتر شیر را استفاده کنید. استفاده از این رژیم برای یک دوره کوتاه مدت مشکلی ایجاد نمی کند.

  •  آرون گروپس

چگونه شیر باعث لاغری می شود

مزایای مصرف شیر برای لاغری

رژیم لاغری شیر بیشتر برای افرادی مناسب است که قصد دارد در طول مدت کوتاهی لاغر شوند. رژیم شیر می تواند برای فرد اثراتی همچون بالا رفتن توده عضلات و حذف چربی، بالا رفتن میزان استقامت و سلامت داشته باشد. این رژیم از آنجایی که به دفع سموم می پردازد نمی تواند برای فرد فشار های روحی در بر داشته باشد.

برنامه غذایی رژیم شیر

کاهش وزنی مطوئن و سریع با رژیم شیر

صبحانه: شیر کم چرب ۱ لیوان به همراه ۲ عدد خرما و یک نوع میوه فصل.

نهار: شیر کم چرب ۲ لیوان به همراه نصف موز و ۲ عدد خرما.

عصرانه: شیر کم چرب ۱ لیوان به همراه ۱ عدد خرما و ۱ نوع میوه فصل.

شام: ۱ عدد سیب زمینی آب پز، نصف سینه مرغ آب پز شده به همراه یک کاسه سبزیجات شامل اسفناج، خیار، گوجه، کرفس، گل کلم، کاهو و هویج.. شما می توانید به جای استفاده از سس از یک قاشق ماست استفاده کنید.

شما می توانید از تخم مرغ آب پز شده، گوشت کبابی و یا ۱تکه ماهی به جای سینه مرغ استفاده کنید.

 

رژیم لاغری شیر چگونه است

این رژیم باید به مدت ۲ هفته ادامه داده شود نه بیشتر، به هیچ عنوان استفاده از این رژیم در طولانی مدت توصیه نمی شود.

بررسی فواید رژیم شیر

داشتن برنامه رژیم شیر نقش مهمی در سلامت ایفا می کند که همراه با یک سری فواید می باشد که این فواید عبارتند از :

سلامت استخوان ها :

شیر دارای مقادیر فراوانی کلسیم می باشد و همانطور که می دانید کمک زیادی به تقویت استخوان ها، دندان ها، ماهیچه ها و ساخت و حفظ توده استخوانی می کند.

غنی از پروتئین :

شیر به دلیل اینکه دارای مقادیر فراوانی پروتئین می باشد از این رو، کمک زیادی به تامین انرژی بدن می کند و در واقع می توان گفت وظیفه اصلی پروتئین شیر، ساخت و ترمیم عضلات بدن می باشد.

تنظیم و جفظ پتاسیم :

ورزش کردن در کنار استفاده از رژیم شیر نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند زیرا، با ورزش همراه عرق مقدار زیادی پتاسیم نیز از دست خواهید داد که با نوشیدن شیر پتاسیم از دست رفته را جبران نمایید.

منبع غنی از فسفر :

همانطور ک می دانید به منظور تقویت استخوان ها و همچنین تولید انرژی فسفر ضروری می باشد که شیر دارای مقادیر کافی فسفر می باشد.

جذب ویتامین های ضروری :

شیر دارای مقادیر فراوانی ویتامین ها می باشد که ویتامین دی کمک زیادی به تقویت استخوان و دندان و ویتامین  A به تقویت ایمنی بدن کمک می کند و غی از ویتامین B2  و نیاسین می باشد.

معایب رژیم شیر

  • در رژیم شیر به دلیل محدودیت غذایی فراوانی فرد دچار کمبود ویتامین و پروتئین می شود که خود به وجود آورنده مشکلات زیادی می شود.
  • دریافت کردن کالری بسیار کم در طول روز به دلیل ثابت بودن مقدار خوراکی ها.
  • نگرفتن نتایج یکسان تمام افراد از رژیم لاغری شیر به دلیل متفاوت بودن سیستم بدن.
  • وجود لاکتوز در شیر می تواند در برخی افراد منجر به وجود آمدن اسهال و نفخ شود.
  • کاهش شدید پروتئین می تواند باعث ضعف عضلانی و تحلیل عضلات شود.
  • اختلال در عملکرد بدن به دلیل کاهش چربی.

پاکسازی بدن با رژیم لاغری شیر

در آخر باید به این نکته باید اشاره کرد که رژیم هایی که در طول کوتاه مدت تاثیر گذاری می کنند دارای ناپایداری هستند، و هر رژیمی که برای فرد گرسنگی زیاد را به همراه داشته باشد رژیمی اشتباه است،بهترین راه کاهش وزن ترک عادات ناسالم غذایی است که در دوره طولانی مدت به وجود می آید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *