دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چگونه با مثبت نگری زندگی مان را متحول کنیم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۴ بهمن ۱۳۹۷
  • ۰

بیشتر روانشناسان در عصر حاضر برای مقابله انسان با مشکلات تغییر نگرش را پیشنهاد می کنند و در تحقیقات خود به این نتایج دست یافته اند که مثبت نگری یک شاخص مهم در سنجش سلامت روانی افراد یک جامعه است.

اگر در زندگی خود با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنید و اضطراب شما به میزان بالایی است باید بدانید که موارد می توانند به شدت سطح کیفیت زندگی شما را کاهش دهند. افرادی که دارای دید وسیعی از مثبت اندیشی هستند با استفاده از این توانایی و قدرت می توانند تحولات مهمی در زندگی خود و حیطه کاری شان ایجاد کنند و همین امر است که موجب موفقیت و درخشان بودن این افراد در زمینه های مختلف است.

تاثیرات مهم مثبت اندیشی

تاثیرات مثبت نگری در زندگی

تحولاتی که مثبت اندیش در زندگی شما به همراه خواهد داشت بسیار گسترده و وسیع است. این عامل می تواند از سویی به مقابله گری با مشکلات و حل آنها کمک کند که نتیجه آن کاهش اضطراب و تنش در زندگی است.

همچنین از سوی دیگر نیز با داشتن دیدگاهی مثبت و تقویت مثبت اندیشی به زندگی می توانید نهایت لذت را از آن ببرید و مثبت اندیشی به شما می آموزد که برای رسیدن به خواسته های خود چگونه می توانید راه های مناسب را بیابید.

تحقیقات بسیاری که بر روی افراد منفی نگر و مثبت اندیش صورت گرفته است به خوبی نشان می دهد که فرد منفی نگر با بیان جملات منفی و ایجاد این تفکر که فردی بد شانس است یا نمی تواند به خواسته هایش دست یابد، با ایجاد یاس و ناامیدی این افکار فرد به سوی چنین مسیری نیز می کشاند.این مطلب به خوبی تفاوت های اصلی افراد مثبت اندیش با منفی نگر را نمایان می کند.

راهکارهای مثبت نگری

در مقابل مثبت نگری در فرد نشان می دهد که جملات مثبت و افکار مثبت نوعی تغییر و تحول در فرد ایجاد می کند و از کوچکترین تاثیر این عامل می توان به افزایش انگیزه و خودباوری اشاره کرد که خود وسیله مناسبی برای دست یابی به موفقیت است.

  •  آرون گروپس

شادی از دیگر ارمغان هایی است که مثبت اندیش بودن در زندگی شما به همراه خواهد داشت افراد شاد به خوبی می دانند که چگونه از بهترین لحظات زندگی خود استفاده کنند و بر مشکلات خود فائق آیند.

تکنیک های افزایش تفکر مثبت:

حال این سوال پیش می آید که چگونه مثبت اندیش شویم راهکارهای مثبت اندیشی کدام اند؟ استفاده از تکنیک و تمرین تغییر افکار می تواند در این زمینه موثر باشد که در ادامه درباره آنها توضیح خواهیم داد.

با توجه به اینکه با تاثیرات مهم و سازنده مثبت اندیشی در زندگی خود آشنا شدید باید با استفاده از تکنیک ها و افزایش مهارت و توانمندی خود در این زمینه ذهن خود را در جهتی مثبت پرورش و تقویت کنید تا نتایج مثبتی از آن دریافت نمایید.

راه های افزایش مثبت اندیشی

خودتان را باور کنید:

اید خودتان به این موضوع پی برده باشید که دلیل اصلی نگرانی های شما و عدم لذت بردن از زندگی مقایسه کردن خود با دیگران است این کار به لحاظ روانشناسی تاثیرات مخربی بر روی ذهن و روحیه دارد که با تضعیف آن موجب عدم خودباوری و عدم اعتماد به نفس در فرد می شود.  شما می توانید با استفاده زا تکنیک های عدم اعتماد به نفس و راه های رهایی از آن خود را به سمت مثبت اندیشی سوق دهد.

باور کنید هر فردی دارای ویژگی های مثبت و سازنده ای است که او را از سایرین جدا می کند شما با این تصور و درک از خودباوری به راحتی رد مقابل این افکار مقابله می کنید.

کنترل افکار:

ذهن انسان دارای قدرت و توانمندی بالایی است و به همین جهت است که افکار و تصورات مختلفی را در ذهن خود می پروراند و چه بهتر که این تفکرات تفکراتی مثبت و نشات گرفته از مثبت اندیشی نسبت به خود و جهان اطراف باشد.

برخی بر این عقیده اند که وجود تفکرات منفی در ذهن و دامن زدن به آن موجب می شود تا فرد جهان پیرامون پاسخی مشابه یا همانند آن را ارئه دهد و از سوی دیگر نیز مثبت نگری می توانند تاثیر مثبت داشته باشد.

راه های تاثیرگذار تقویت افکار مثبت

دیدن پیروزی ها:

افراد به لحاظ تفاوت های محیطی و فرهنگی که با یکدیگر دارند متفاوت هستند و هر فردی درون خود دارای استعدادهایی است که برای موفقیت باید خود را در جهت درست دستیابی به این استعدادها سوق دهد. این عامل تکنیکی مناسب برای افزایش مثبت نگری خواهد بود.

 در اینجا برای پاسخ دادن به این سوال که چگونه با تغییر نگرش به موفقیت دست یابیم؟ باید بیان کنیم که افرادی که از استعدادهای خود کمال استفاده را می کنند به موفقیت دست می یابند و با این پیروزی قدرت بیشتری برای ادامه مسیر پیدا می کنند و این امر حاصل تغییر نگرش در زندگی است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *