دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

13 نکته درباره همسری که دچار اضطراب است

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
  • ۰

اضطراب عاملی است که می تواند زندگی هر فردی را با مشکل مواجه کند و حتی به اطرافیان او نیز آسیب بزند زنانی که در روابط عاطفی خود مضطرب هستند نمی توانند احساس آرامش و امنیت را به همسر خود انتقال دهند.

اضطراب فرد را مشکلات جسمانی و روانی روبه رو می کند که سلامت زندگی او را به خطر می اندازد مردان و زنانی که همسران آنان دچار اضطراب می شوند به سختی می توانند با این مسئله مواجه شوند و آن را حل کنند.

نکاتی درباره همسر مضطرب

1- ویژگی های خوب همسرتان را بشناسید:

خیلی از زنان دوست ندارند که همسرشان آنان را با یک ویژگی بد در نظر داشته باشد نوع نگاه شما و تعریفاتی که از همسرتان می کنید می تواند از اضطراب او بکاهد.

2- احساس خستگی همسرتان را درک کنید:

آگاهی و اطلاعات شما درباره اضطراب و راه های مقابله با آن مشکلات شما را کاهش می دهد سعی کنید احساسات همسر خود را درک کنید و در شرایطی که فشار روانی زیادی را تحمل می کند در کنار او باشد و برای رفع خستگی و کاهش اضطراب همراه او باشید افرادی که مضطرب هستند گاهاٌ دچار افسردگی، ترس، غم و اندوه می شوند بنابراین این مسائل طبیعی است.

نکاتی درباره همسر مضطرب

3- همسر شما بسیار آسیب پذیر است:

همسر فشارهای زیادی را تحمل می کند و این عوامل او را آسیب پذیر می کند و رفتارهای شما و اطرفیان بسیار در حل این مشکل تأثیرگزار خواهد بود در نتیجه او را به انجام کارهایی که دوست ندارد وادار نکنید و او را به سمت علایقش هدایت کنید تا انگیزه بیشتری بیابد.

4- او نسبت به اضطراب خود آگاه است:

اینگونه افراد می دانند که در زندگی دچار اضطراب های غیر منطقی می باشند و بیان این موضوع برای آنان فقط احساس ضعف را به آنان منتقل می کند او در چنین شرایطی فقط به همراهی شما نیاز دارد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

5- با او صحبت کنید:

 برای درمان اضطراب همسرتان هم نشینی با او و صحبت کردن درباره نگرانی هایش به او کمی آرامش و اطمینان خاطر خواهد داد این افراد با درد و دل کردن و مشورت با دیگران می توانند به اضطراب خود غلبه کنند.

6- در شرایط خاص از او سؤال نپرسید:

زمانی که او دچار اضطراب است و شرایط سختی را تحمل می کند مدام از او سؤال نپرسید در چنین شرایط آشفتگی خاطر به او اجازه فکر کردن و متمرکز شدن بر موضوع را نمی دهد و بیشتر به او آسیب وارد می کند اگر همسر درون گرا دارید کمی به او فرصت بدهید تا خود مسئله را برای شما بیان کند.

نکاتی درباره همسر مضطرب

7- او فرد قدردانی است:

همسر شما متوجه این امر خواهد شد که شما با وجود شرایط پیچیده و نگرانی های او همراه و هم پای او هستید و او از این پشتیبانی شما حمایت خواهد کرد و سعی می کند به خاطر شما این وسواس فکری و اضطراب را کاهش دهد.

8- نادیده گرفتن یک مسئله برای او سخت است:

این دسته از افراد با وجود هر عامل و عنصری دچار نگرانی و دلهره می شوند بنابراین نمی توان از آنها توقع داشت در برابر مسائل بایستند یا به راحتی از کنار آن عبور کنند در حقیقت همسر شما در چنین شرایطی به وسواس فکری مبتلا می گردد.

9- تغییر شرایط کار سختی است:

افرادی که دچار اضطراب می شوند نمی تواند شرایط معمول زندگی خود را کنترل کنند بنابراین تغییر شرایط و چالش پیش آمده در زندگی برای آنان کار دشواری است این افراد بیشتر سعی می کنند از شرایط دوری کنند.

10- بی توجهی او به شما امری ناخواسته است:

مدیریت کردن اضطراب کاری دور از توان است و این عامل می تواند روابط عاطفی شما را نیز تحت الشعاع خود قرار دهد و بی توجهی همسرتان به دلیل نبود علاقه نیست بلکه به دلیل عدم مدیریت اضطراب و تأثیرات ناخواسته آن در روابط شما است.

نکاتی درباره همسر مضطرب

11- او گاهی دچار حواس پرتی می شود:

ممکن است زمانی در کنار همسرتان باشید و متوجه این موضوع شوید که او متوجه سخنان شما نمی شود در این مواقع بیشتر به او نزدیک شوید و درباره افکاری که ذهن او را مشغول کرده است از او بپرسید.

12- همسر شما دوست ندارد محدود باشد:

شاید افراد مضطرب دارای چالش باشند اما این به معنای محدویت آنها نخواهد بود این افراد نیز مانند شما دوست دارند آزادانه عمل کنند اما اضطراب و تنش های موجود زندگی آنها را تحت کنترل خود درآورده است.

13- نکات مثبت همسر خود را ببینید:

همسر شما نیز مانند سایر افراد ویژگی های مثبت و خوبی دارد این نقاط قوت را در همسر خود پر رنگ تر کنید و به او انگیزه بیشتری بدهید حمایت شدن از سمت شما می تواند در کاهش اضطراب موجود به او کمک فراوانی کند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *