دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

چطور با روش های گیاهی سنگ کیسه صفرا را از بین ببریم؟

  • مهلا بستگان
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

قبل از اینکه به توصیه پزشکتان برای عمل جراحی آماده شوید و از درمان گیاهی سنگ کیسه صفرا برای از بین بردن این سنگها که باعث درد در شکم، پشت و شانه هایتان شده است را امتحان کنید.

قبل از اقدام به عمل جراحی برای برداشتن کیسه صفرا، بهتر است با روش های درمان طبیعی سنگ کیسه صفر آشنا شوید و با رعایت یک برنامه غذایی سالم و استفاده از این درمان های خانگی می توانید از شر این سنگها خلاص شوید.

درمان گیاهی سنگ کیسه صفرا:

این درمان های گیاهی نه تنها علائمی همچون تهوع، استفراغ و سوء هاضمه ندارند بلکه درد را تسکین داده و شما را از شر سنگ های آزار دهنده کیسه صفرا می رهانند.

راه های درمان گیاهی سنگ کیسه صفرا

  • استفاده از آب سیب و سرکه سیب: سیب نه تنها سنگ کیسه صفرا را از بین می برد بلکه از تشکیل مجدد آن جلوگیری می کند. به این منظور در یک لیوان آب سیب، یک قاشق سوپ خوری سرکه سیب اضافه کنید و خوب بهم بزنید و روزی یک بار از این نوشیدنی بنوشید.
  • استفاده از آب گلابی: دو قاشق سوپ خوری عسل را با نصف لیوان آب داغ و نصف لیوان آب گلابی مخلوط کنید و روزانه سه بار از این نوشیدنی برای درمان سنگ کیسه صفرا بنوشید.

درمان خانگی سنگ کیسه صفرا

  • استفاده از آب ریشه چغندر، خیار و هویج: یک سوم لیوان آب ریشه چغندر را با یک سوم لیوان آب خیار و یک سوم لیوان آب هویج ترکیب کنید و روزی دو بار از این معجون بنوشید. علاوه بر این شما می تواند از آب سیب و کرفس و زنجبیل نیز در این نوشیدنی استفاده کنید و بر خواص آن بیفزایید.
  • استفاده از گیاه خار مریم:  در درمان گیاهی سنگ کیسه صفرا شما هم می توانید از پودر خار مریم در چای، آبمیوه، سالاد و سبزیجات و دیگر خوراکی ها استفاده کنید و هم می توانید از چای خار مریم بنوشید. برای تهیه چای خار مریم، یک قاشق مرباخوری از دانه ها و برگهای خرد شده خار مریم را درون یک کیسه پارچه ای بریزید و کیسه را درون آب داغ قرار دهید و اجازه دهید پنج دقیقه بماند. کیسه را از درون فنجان خارج کنید و در صورت تمایل یک قاشق عسل به آن بیفزایید و بنوشید. (خواص خار  مریم)

درمان سنگ کیسه صفرا با روش های گیاهی و خانگی

  • استفاده از گیاه قاصدک: شما هم می توانید که از برگهای ظریف و سبز رنگ قاصدک به صورت بخارپز و یا در سالاد استفاده کنید و هم چای آن را دم کنید و بنوشید. برای تهیه چای قاصدک و برخورداری از خواص قاصدک، یک قاشق مرباخوری از برگ های این گیاه را به مدت پنج دقیقه درون آب جوش قرار دهید تا خیس بخورد و دم بکشد و سپس یک قاشق عسل به آن بیفزایید و دو تا سه بار در روز از آن بنوشید. البته توجه داشته باشید که اگر به دیابت دچار هستید برای استفاده از این گیاه باید با پزشک مشورت کنید.
  • استفاده از خواص نعناع: در یک فنجان آب جوشیده یک قاشق مرباخوری برگ های تازه نعناع را اضافه کنید و درب آن را بگذارید و اجازه دهید که به مدت سه تا پنج دقیقه این چای دم بکشد و سپس در صورت تمایل با عسل آن را شیرین کنید و در بین وعده های غذاییتان بنوشید.

از بین بردن سنگ کیسه صفرا بدون عمل جراحی

  •  آرون گروپس
  • استفاده از خواص اسفرزه: یک قاشق مرباخوری پودر اسفرزه را در یک لیوان آب ترکیب کنید و هر شب قبل از اینکه به رختخواب بروید بنوشید. این گیاه از تشکیل سنگ صفرا جلوگیری می کند.
  • استفاده از آبلیمو: آب یک لیمو را بگیرید و به یک فنجان آب اضافه کنید و روزی دو تا سه بار از آن بنوشید یا اینکه ۳۰ میلی لیتر روغن زیتون را با ۳۰ میلی لیتر آبلیموی تازه به علاوه ۵ گرم پودر سیر مخلوط کنید و هر روز صبح تا ۴۰ روز با معده خالی از آن بخورید.درمان های گیاهی و خانگی سنگ کیسه صفرا

قبل از انتخاب عمل برای برداشتن کیسه صفرا از روش های ذکر شده در بالا برای درمان های خانگی سنگ کیسه صفرا استفاده کنید. سلامت شما آرزوی ماست.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *