دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دلایل کندی ویندوز کامپیوتر پیدا شد

  • زهره امامی
  • ۹ بهمن ۱۳۹۶
  • ۰

گاهی اوقات زمان بر شدن بالا آمدن ویندوز در سیستم ها بخاطر برنامه هایی است که در استارت آپ ویندوز قرار گرفته اند. برخی از این برنامه ها بدون اجازه کاربر وارد لیست استارت اپ ها می شوند. اینجاست که سیستم شما نیاز به یک خانه تکانی اساسی دارد.

در ادامه این مطلب می خواهیم شما را از شر این برنامه های اضافی خلاص کنیم. همچنین از شر برنامه هایی که دیر بوت شدن ویندوز تقصیر آن هاست. با ما همراه باشید.

استارت آپ ها کجا هستند و چگونه متوقف می شوند؟

تسک منیجر را باز کنید یا Ctrl + Shift + Esc را بزنید. در این صفحه Expand details  را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. در صفحه جدید تب Start-up را انتخاب کنید. لیست استارت آپ های ویندوز را در این قسمت می بینید. از بخش Name یکی را انتخاب و روی آن کلیک راست کنید. سپس از بین گزینه های موجود ویژگی های Disk I/O at start-up و CPU at start-up را فعال کنید. حالا روی هدر Startup Impact کلیک چپ کنید تا لیست استارت آپ ها از بیشترین تا کمترین تاثیر مرتب شود. حال با راست کلیک کردن روی هر برنامه و انتخاب  Disable می توان آن را از لیست استار آپ حذف کرد. با انجام تمامی این مراحل می توان تنظیمات را به حالت اولیه بازگرداند منتها انتخا گزینه Enable به جای Disable.

استارت آپ های ویندوز

استارت آپ های ویندوز

پیدا کردن استارت آپ های مخفی

دانلود برنامه Autoruns for Windows و اجرای آن راهی برای پیدا کردن استارت آپ های مخفی است. حال در پنجره جدید با انتخاب تب Logon استارت آپ های مخفی برای شما نمایان می شوند. برای حذف هر برنامه تیک کنار آن را بردارید. قبل از شروع هر کاری Autoruns را به صورت administrator به اجرا درآورید تا مشکلی پیش نیاید.

استارت آپ های ویندوز

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

برنامه هایی که بارگذاری ویندوز را کند می کنند

1.کلاینت های مختص بازی های ویدیویی

همین کلاینت های جذاب یکی از استارت آپ هایی هستند که می توانند سرعت بالا آمدن سیستم را پایین بیاورند.

استارت آپ های ویندوز

2.اپلیکیشن های ارتباطی

اپلیکیشن هایی مثل اسکایپ و تلگرام روی سیستم بارگذاری سیستم را به تاخیر می اندازد.

استارت آپ های ویندوز

3.نرم افزارهای شرکت ادوبی

اگر اصرار به استفاده از نرم افزارهای شرکت ادوبی دارید حداقل آن ها را از لیست استارت آپ سیستم حذف کنید تا اجرای سنگین آن ها از سرعت بارگذاری سیستم شما نکاهد.

استارت آپ های ویندوز

4.حافظه های مجازی

اگر چندان میانه خوبی با حافظه های ابری ندارید با خارج کردن آن ها از لیست استارت آپ های سیستم سرعت بارگذاری ویندوز را بالا ببرید. سرویس هایی مثل وان درایو، دراپ باکس و گوگل درایو از این دسته اند.

استارت آپ های ویندوز

5.ابزارهای شرکت اپل

اغلب نرم افزارهای این شرکت بدون هیچ دلیل منطقی خاصی خود را به زور در لیست استارت آپ ها جا می دهند و باعث کندی بیشتر سیستم می شوند. برنامه هایی مثل QuickTime، iTunes Helper و Apple Push از این دسته اند که وجودشان برای ویندوز ضروری نیست.

استارت آپ های ویندوز

چه چیزهایی را باید نگه داریم؟

نرم افزارهای مرتبط با کارت گرافیک و آنتی ویروس ها از آن دسته برنامه هایی هستند که هرگز نباید به آن ها دست بزنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *