دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان گیاهی سلولیت با روش های فوق العاده در منزل

  • مهلا بستگان
  • ۱۰ دی ۱۳۹۹
  • ۰

به چربی های که در زیر پوست در نقاطی مانند شکم، ران و باسن ذخیره می شود و ۸۵ درصد زنان با این مسئله مواجه هستند، سلولیت گفته می شود. ما در این مقاله از درمان گیاهی سلولیت می گوییم.

 سلولیت یا همان تجمع چربی در زیر پوست که بیشتر در بانوان شیوع دارد، علل مختلفی می تواند داشته باشد. اما به هر دلیلی که باشد چون موجب از بین رفتن زیبایی اندام می شود، برای رفع و درمان آن باید به فکر راه چاره بود. در ادامه روشهایی از درمان گیاهی سلولیت را معرفی می کنیم.

علل پیدایش سلولیت چیست و یا چرا به وجود می آید؟

هیچ عارضه ای اتفاقی و خود به خود به وجود نمی آید، مگر اینکه علتی داشته باشد. سلولیت نیز مانند دیگر موارد، دلایل متعددی برای پیدایش آن وجود دارد که ما در زیر به ذکر آن می پردازیم:

  • تجمع سموم حاصل از سوخت و ساز یا متابولسیم مواد
  • اضافه وزن و چاقی
  • عدم تحرک و نداشتن فعالیت های فیزیکی متناسب
  • وراثت
  • حاملگی
  • برنامه و رژیم های غذایی کم فیبر و پر چرب

از بین بردن سلولیت با راهکارهای ساده اما موثر

راه های درمان گیاهی سلولیت:

درمان های گیاهی و خانگی در کنار دیگر روش های درمان سلولیت می تواند تاثیر گذار باشد که ما در این مقاله به ذکر آن پرداخته ایم:

  • مصرف فلفل قرمز: فلفل قرمز یک روش موثر در درمان گیاهی سلولیت می باشد. این ادویه تند باعث دفع سموم از بدن می گردد. آب یک لیمو ترش را بگیرید و یک قاشق سوپ خوری به آن فلفل قرمز و دو قاشق سوپ خوری زنجبیل بیفزایید و روزانه تا یک ماه برای دفع سموم بدن مصرف بفرمایید.
  • مصرف جلبک دریایی: جلبک دریایی در درمان سلولیت و کاهش علایم کششی پوست بسیار موثر است. به سه قاشق سوپ خوری جلبک دریایی، مقداری شکر، روغن زیتون و ویتامین E اضافه کنید و از این ماده به عنوان یک اسکراب پوست مصرف به عمل بیاورید. این کار را روزانه به مدت یک ربع ساعت می توانید انجام دهید.
  • مصرف آلوئه ورا: استفاده مداوم و هر روزه از کرم و ژل آلوئه ورا برای درمان سلولیت و ترمیم سلولی پوست بسیار مفید می باشد.

سلولیت چیست و چرا به وجود می آید؟

  • مصرف چای سبز: چای سبز (خواص چای سبز) با خواص چربی سوزی خود در کاهش سلولیت با دفع سموم از بدن بسیار مثمر ثمر می باشد.
  • مصرف روغن رزماری و رازیانه: ماساژ بدن می تواند در کاهش و رفع سلولیت مفید واقع شود، به یک نسبت معین و یک اندازه روغن رزماری را با روغن رازیانه ترکیب کنید و از این محلول برای ماساژ بدن استفاده کنید. این کار باعث گردش سریع خون و کمک به پایین آوردن سلولیت می شود.
  • مصرف روغن درخت عرعر: روغن این درخت به کاهش حبس شدن مایعات در بدن، گردش خون سریع تر و سم زدایی بدن کمک می کند. برای ماساژ از ده تا پانزده قطره روغن درخت عرر به همراه ۱/۴ استکان روغن زیتون برای درمان سلولیت استفاده کنید.

درمان های گیاهی و طبیعی سلولیت در منزل

  •  آرون گروپس
  • مصرف روغن نارگیل و قهوه: قهوه و روغن نارگیل را با شکر مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. با این اسکراب به دست آمده بدن خود را ماساژ دهید تا به کاهش سلولیت کمک کند.
  • مصرف آب پرتقال: نوشیدن یک لیوان آب پرتقال در صبح می تواند به درمان طبیعی سلولیت و رفع چین و چروک پوست، رفع لکه ها و خطوط پوستی کمک کند.
  • مصرف سرکه سیب: برای استفاده از سرکه سیب برای درمان خانگی سلولیت به یکی از سه روش زیر عمل کنید:  ۱. به مدت یک ماه هر روز صبح مخلوطی از دو قاشق سوپ خوری سرکه خالص به همراه آب و عسل را تهیه کنید و بنوشید.  ۲. به نسبت برابر سه قاشق سوپ خوری سرکه سیب، سرکه ساده و روغن زیتون راه با هم ترکیب کنید و نقاطی از بدن که دچار سلولیت است را ماساژ دهید، این کار علاوه بر درمان سلولیت به لایه برداری از پوست نیز می پردازد.  ۳. سرکه سیب را با عسل مخلوط کنید و به وسیله یک پنبه بر روی همان قسمت هایی از بدن که به عارضه سلولیت گرفتار هستند، بمالید.

درمان گیاهی سلولیت با روش های طبیعی

  • مصرف ژلاتین: روزانه دو قاشق سوپ خوری پودر ژلاتین علاوه بر اینکه به درمان سلولیت کمک می کند باعث افزایش قدرت عضلانی در شما نیز می شود. البته مد نظر داشته باشید که از ژله ها برای دستیابی به ژلاتین استفاده نکنید، چون قند موجود در آنها برای شما مناسب نیست.
  • مصرف مسواک خشک: با استفاده از یک برس یا مسواک خشک بر روی نقاطی که به سلولیت گرفتار هستند از چپ به راست بکشید. این کار سبب گردش جریان خون در این نقاط می شود. بهتر است قبل از استحمام  و روزی دو مرتبه این عمل را انجام دهید.
  • در آب گرم وان حمام، دو استکان نمک دریا بیفزایید و به مدت بیست دقیقه در آن دراز بکشید. این کار در برای درمان سلولیت مثمر ثمر خواهد بود.

برای از بین بردن سلولیت از این روش ها استفاده کنید

  • روغن سرو کوهی : این روغن خاصیت سم زدایی دارد و با کاهش نگهداری سیالات موجب کاهش موثر سلولیت خواهد شد. به منظور استفاده از روغن سرو کوهی برای رفع سلولیت بدن لازم است ۱۰ تا ۱۵ قطره از این روغن را با یک چهارم روغن زیتون مخلوط کرده و سپس آن را به مدت حدود ۱۰ دقیقه بر روی قسمتی از بدن که مورد نظرتان است، ماساژ دهید، این کار را حدود یک ماه و دو بار در روز انجام دهید، بعد از این مدت مشاهده خواهید کرد که پوست تان نرمتر و محکمتر شده است.

درمان خانگی سلولیت

  • خاک رس : خاک رس می تواند موجب تحریک خون و غدد لنفاوی شود، همچنین سلول های مرده پوست را از بین برده و ناخالصی ها و چربی ها را جذب کرده و نیز موجب تقویت بافت های ارتباطی خواهد شد. از این رو این ویژگی های خاک رس سبز آن را به ماده مفید برای درمان و کاهش سلولیت تبدیل کرده است. به منظور استفاده از آن باید یک چهارم فنجان خاک رس را به همراه جلبک دریایی با یکدیگر مخلوط کرده و یک چهارم فنجان آبلیمو تازه به همراه ۳ قاشق غذا خوری آب داغ و یک قاشق غذا خوری عسل را به آن اضافه کنید تا خمیری سفت و نرم بدست آید، سپس خمیر بدست آمده را با استفاده از حرکات دایره ای دست روی ناحیه مورد نظر بمالید و با پوشش پلاستیکی آن را بپوشانید، حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد بشویید، انجام این کار به صورت هفتگی و بعد از مدتی می تواند نتیجه دلخواهی را برای شما به همراه داشته باشد.

درمان طبیعی سلولیت

  • سالمون : سالمون سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که وجود آنها برای شکستن سلولهای چربی بسیار موثر است، همچنین اسید های چرب امگا ۳ موجود در سالمون موجب ایجاد پوست صاف می شوند، علاوه بر آن اسید های چرب امگا ۳ اشتها و سطح التهاب را کاهش داده و پایین می آورد و موجب ترمیم بافت های پوستی خواهد شد، همه این موارد باعث می شوند تا ساخت سموم مضر در رگ های خونی کاهش پیدا کند و موجب بهبود و تسهیل گردش خون شود، از این رو مصرف ۴ یا ۵ وعده غذایی با ماهی سلمون در هفته برای کاهش سلولیت بدن مفید می باشد.

به کار گیری روش های درمان گیاهی و خانگی برای برطرف کردن سلولیت، می تواند به شما در از بین بردن این عارضه ناخوشایند کمک کند و شما را از شر این معضل برهاند. برای آشنایی بیشتر با مطالب درمان خانگی و طب سنتی در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *