دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

با این روش ساده گیاهی، سوزش معده را برای همیشه از بین ببرید

  • مهلا بستگان
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

سوزش معده یا سوزش سر دل و یا ریفلاکس معده یکی از بیماری های گوارشی است که اغلب اکثر مردم با آن مواجه هستند و برای جلوگیری یا کاهش درد ناشی از این بیماری به دنبال درمان های خانگی آن می باشند . ما در نشریه اینترنتی آرگا درمان گیاهی سوزش معده را برای آن هایی که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند ارائه داده ایم که امیدواریم مثمر ثمر واقع شود .

ریفلاکس یا سوزش معده یکی از بیماری های گوارشی است که مسببش درست کار نکردن دریچه مری می باشد که باعث ترشح اسید معده و رخ دادن این اتفاق می شود. برای جلوگیری از این اتفاق با ما در درمان گیاهی سوزش معده در این نشریه  همراه شوید.

اکثر اوقات خوردن چربی و غذاهای فست فودی در آخر شب باعث می شود که ما دچار سوزش معده شویم و این ماجرا تمام لذت ما از خوردن غذای باب میلمان را تحت شعاع قرار دهد. علاوه بر این موجب می شود تا خواب آرامی نداشته باشیم. خوردن ماست, سبزیجات, زنجبیل و موز و خربزه یا جویدن آدامس  باعث کاهش این بیماری می شود. اما اگر می خواهید خواب آرام و بدون دردی ناشی از سوزش معده را برای خودتان به ارمغان ببرید توصیه می کنم این معجون شگفت انگیز را در درمان گیاهی سوزش معده برای خلاصی از این درد از دست ندهید. زردچوبه, زنجبیل, شیر نارگیل به همراه عسل و فلفل سیاه ترکیبی بی نظیر برای درمان سوزش معده است.

شیر نارگیل منبع سرشار و سالمی از چربی می باشد و با ایجاد پوششی در مری درد ناشی از ریفلاکس را کاهش می دهد. فلفل سیاه جذب کورکومین موجود در زرد جوبه را افزایش می دهد. عسل از گذشته تا به امروز با داشتن خواص فوق العاده اش در درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار گرفته است و اینک در این مشکل نیز به گوارش کمک کرده و سبب کم شدن درد ناشی از سوزش معده می شود.

درمان گیاهی سوزش معده

مواد لازم برای تهیه ی این معجون در درمان گیاهی سوزش معده:

  • دو فنجان شیر نارگیل
  • یک قاشق غذا خوری زردچوبه
  • یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل
  • یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه
  • یک قاشق غذا خوری عسل

طرز تهیه ی این معجون معجزه آسا در رفع سوزش معده :

تمام مواد را به جز عسل با هم مخلوط می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا به جوش آید. روی حرارت کم تا پنج دقیقه می گذاریم بماند بعد از روی حرارت بر می داریمش عسل را به آن اضافه می کنیم و بعد از اینکه خنک شد یک ساعت قبل از خواب از آن برای کاهش سوزش معده  استفاده می کنیم تا زمان برای هضم و گوارش داشته باشد. صبح که از خواب بیدار شوید تاثیر این ترکیب را احساس می کنید.

درمان گیاهی سوزش معده با راهکار موثر

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

درمانهای خانگی برای رفع رفلاکس و سوزش معده

در ادامه چند مورد درمان های موثر خانگی برای رفع سوزش سر دل و رفلاکس معده ذکر کرده ایم که امیدواریم موثر واقع شود :

سرکه سیب

مقدار کمی سرکه سیب فیلتر نشده را به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید و نیز مقداری  عسل به آن بیفزایید و روزانه یک یا دو بار در روز استفاده کنید. توجه داشته باشید که مقدار سرکه سیب افزوده خیلی کم باشد زیرا می تواند منجر به تحریک معده شده و وضع را بدتر کند و بهتر است این نوشیدنی را قبل از وعده غذایی بنوشید.

درمان خانگی سوزش معده

جوش شیرین

داخل یک لیوان آب، یک دوم قاشق چای خوری جوش شیرین بیفزایید و خوب هم بزنید تا در هم حل شوند و بعد مقداری عسل یا لیمو برای ایجاد طعم در آن استفاده کنید و بلافاصله بنوشید. طریقه مصرف این نوشیدنی دو تا سه بار در روز و حدود یک تا دو ساعت بعد هر وعده غذایی می باشد.

نکته : نباید با شکم پر، از جوش شیرین استفاده کرد و نیز مصرف آن بیشتر از یک هفته اصلا توصیه نمی شود.

پروبیوتیک ها

مصرف شیر، ماست، محصولات سویا، سوپ ماست، شکلات تلخ و چای کامبوچا می تواند مقدار پروبیوتیک ها را افزایش دهد. ضمن اینکه می توانید بعد از مشورت با پزشک از مکمل های غذایی پروبیوتیک دار که در دسترس هستند، استفاده کنید.

درمان موثر سوزش معده

زنجبیل

برای این منظور می توانید یک قاشق چای خوری از پودر ریشه زنجبیل را در یک فنجان آب جوش بریزید و حدود ۱۰ دقیقه روی ظرف را بپوشانید و کنار بگذارید، سپس با مقداری عسل مخلوط کنید و بعد این دمنوش را ۲ تا ۳ بار در روز و به مدت یک هفته بنوشید.

همچنین می توانید یک قاشق غذا خوری آب زنجبیل را به همراه کمی عسل بعد از هر وعده غذایی و دو بار در هفته میل کنید، جویدن تکه ای از ریشه زنجبیل تازه نیز به عنوان درمان گیاهی سوزش معده مفید واقع شود.

با استفاده از این شیوه درمان خانگی سوزش معده امید است از شر خوردن قرص ها و دارو های گوناگون برای این بیماری رهایی یابید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *