دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

با تمام مزایا و خواص بابونه برای مو آشنا شوید

  • شیما عنایتی
  • ۶ مرداد ۱۳۹۶
  • ۰

از جمله خواص بابونه ، خواص شناخته شده آن برای مو می باشد. به طوریکه روشن تر نمودن رنگ موی سر که قهوه ای و بلوند می باشد و درخشنده تر نمودن و شفاف کردن آن بسیار موثر است. علاوه بر آن اثر مرطوب کنندگی و رفع خارش و شوره سر نیز از تاثیرات قابل توجه آن می باشد. با خواص بابونه برای مو همراه ما باشید.

گل بابونه خواص بیشماری را داراست که هم می توان جوشانده آن را به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی مصرف نمود. یکی از خواص بابونه کمک به هضم آسان غذا می باشد، بنابراین برای کسانی که دچار سو هاضمه یا ضعف عمومی بدن می باشند بسیار مفید واقع می گردد. در این مطلب به خواص بابونه برای مو می پردازیم.

از خواص بابونه برای مو چه می دانید؟

خواص گل بابونه

بابونه بیشتر برای درخشندگی و براق شدن مو و همچنین روشن تر نمودن رنگ مو  شناخته شده است. این تاثیر زمانی به خوبی دیده می شود که موهای شما بلوند یا قهوه ای باشد.

خواص بابونه برای رخنشندگی مو

در این صورت رنگ موهای شما دو یا سه درجه روشن تر و به نوعی درخشنده تر و طلایی تر خواهد شد.  علاوه بر این بابونه دوست موهای چرب می باشد به طوریکه چربی را به خود جذب می نماید. از طرفی خواص بابونه برای مو, با حفظ رطوبت پوست مانع خشکی و سبب نرمی و لطافت پوست و موی شما می گردد و برای درمان شوره سر نیز مفید است.

خواص بابونه برای مو

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

بنابراین افرادی که دارای موهای چرب و خارش پوست سر می باشند. بابونه بسیار کمک کننده خواهد بود. همچنین فواید بابونه مقاومت موهای شما را در برابر مواد شیمیایی افزایش خواهد داد.

نحوه استفاده از بابونه برای مو:

خواص بابونه

برای افزایش درخشندگی و شفافیت موهایتان می توانید هفته ای یک بار موهای خود را با جوشانده بابونه در مرحله آخر شستشوی مو، چندین بار  آبکشی نمایید. یا یک حوله را که با جوشانده بابونه خیس نموده اید به دور سر خود بپیچید و ماساژ دهید.

بابونه

برای تقویت و تغییر رنگ موهایتان می توانید از مخلوط ریواس و بابونه استفاده نمایید. بدین صورت که به میزان مساوی گل ریواس و گل بابونه را همراه با سه لیوان آب مدت بیست دقیقه بگذارید تا بجوشد، سپس از صافی عبور دهید و موها و سر خود را با آب این دوگل پس از خنک شدن، ماساژ دهید. تکرار این کار سبب ایجاد رنگ طلایی بر روی موهای شما می گردد.

خواص بابونه برای مو و رنگ مو

مخلوط جوشانده گل بابونه و روغن بادام را به صورت ماساژ بر روی موها و سر خود استفاده کنید که برای درمان خارش، از بین بردن قرمزی و التهاب پوست سر بسیار مفید می باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *