دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با بیوگرافی اعضای گروه پرپل کیس و تصاویر متفاوتشان

  • محدثه خاکشور
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
  • ۰

پرپل کیس یک گروه موسیقی دخترانه کره ای است که اکنون پس از ترک جی یون شامل ۶ عضو می باشد. در این مطلب به معرفی این هنرمندان و آشنایی شما با بیوگرافی گروه پرپل کیس می پردازیم.

پریل کیس گروه موسیقی دخترانه کره ای می باشد که فعالیت خویش را در ۲۰۲۰ تحت نظر شرکت «RBW» شروع نمود. اعضای پرپل کیس متشکل از ۶ نفر به اسم های «دازی»، «گو اون»، «چه این»، «ایره»، «سوآن» و «یوکی» است که پارک جی یون یکی از اعضای آن پیش از این به خاطر بیماری در ۲۰۲۲ از گروه جدا شد. در این مطلب به بیوگرافی گروه پرپل کیس می پردازیم.

بیوگرافی گروه پرپل کیس و اعضای آن

بیوگرافی گروه پرپل کیس گروه دخترانه موسیقی کره ای

اسم پرپل کیس به معنای بوسه بنفش برای به تصویر کشیدن ایده انتقال عشق به وسیله رنگهای گوناگون موسیقی انتخاب گردید. آنها طرفدارهای خویش را پلوری نامگذاری کرده اند که تلفیقی از واژه «Purple Kiss و Glory» به معنی شکوه می باشد و بیانگر این موضوع است که گروه موسیقی پرپل کیس و هواداران آن لحظات را شکوهمند و زیبا می گذرانند. در ادامه بیوگرافی گروه پرپل کیس را با یکدیگر را مرور می کنیم.

زندگینامه گروه پرپل کیس با عکس

دازی

جانگ اون سونگ که معمولا با اسم هنری دازی وی را می شناسند، خواننده کره عضو گروه پرپل کیس است. او در یازدهم ماه فوریه سال ۲۰۰۰ در شهر بوسان به دنیا آمده است. مدرک تحصیلی او دیپلم موسیقی کاربردی است که ابتدا وقتی نوجوان بود در آکادمی موسیقی ام تی ام « MTM» شرکت نمود و بعد در تست استعدادیابی شرکت های مطرحی همچون «DSP»، «Starship»، « JYP» و غیره حضور یافت، ولی در نهایت تنها در شرکتی به اسم «RBW» قبول گردید. در ۲۰۱۶ به عنوان کارآموز در این شرکت شروع به فعالیت نمود و در ۲۰۱۷ همچنین در مسابقه استعدادیابی تلویزیونی «MIXNINE» به عنوان شرکت کننده حضور یافت و با کسب مقام هفتاد و چهار حذف گردید. و اما فعالیت هنری خود را در ۲۰۲۰ با گروه موسیقی پرپل کیس شروع نمود.

مرور زندگینامه گروه پرپل کیس

دازی اهل کره جنوبی دارای ۱۶۳ سانتی متر قد و تنها ۱ خواهر دوقلو دارد. کار او در حوزه ی موسیقی به صورت سلو کاور آهنگ «خطر» از گروه BTS و آهنگ « Levitating» از دوآ لیپا و آهنگ «The Way I Am» از چارلی پوث می باشد. وی در ۲۰۱۹ با همکاری «جعبه ناهار» آهنگ «تنها» را منتشر کردند. دازی اسم هنری خود را از قطعه «یک چیز جدید» اثر ته یون برگرفته است، او آهنگ «پروانه» گروه «STAYC» را خیلی دوست دارد.

آشنایی با زندگینامه گروه پرپل کیس

ایره(Ireh)

ایره با نام اصلی و کامل چو سویونگ از خوانندگان کره ای عضو گروه پرپل کیس می باشد. او زاده سی ام ماه آوریل سال ۲۰۰۲ و دارای مدرک تحصیلی دیپلم می باشد. او تنها ۱ برادر دارد. ایره وقتی در سال دوم راهنمایی تحصیل می کرد به موسیقی و خوانندگی علاقه مند گردید که در نهایت توانست کارآموزی شرکت معروف «YG» را به دست آورد، ولی در انتهای ۲۰۱۹ این شرکت را ترک نمود. وی در ابتدای ۲۰۲۰ به شرکت «RBW» ملحق شد و به عنوان یکی از اعضای گروه پرپل کیس برگزیده گردید.

و اما در رابطه با کار او به صورت سولو می توان به کاور او از آهنگ «مصرف بیش از حد» گروه موسیقی اکسو و قطعه پرطرفدار «روزی» اشاره داشت که بسیار مورد توجه واقع شد. همچنین کاور رقاصی قطعه «جوصله ام سر رفته» و «با دوست دخترت بهم بزن» آریانا گرانده نیز قابل اشاره می باشد. این هنرمند دارای ۱۶۴ سانتی متر قد است.

  •  آرون گروپس

زندگینامه گروه پرپل کیس از شروع تا شهرت

گو اون

گو اون خواننده کره ای از اعضای گروه پرپل کیس است که در سوم سپتامبر سال ۱۹۹۹ در گوانگ جوی کره جنوبی به دنیا آمده است. او تحصیلاتش را در مقطع متوسطه در دبیرستان هنرهای هانلیم به پایان رساند و فعالیت هنری خود را در ۲۰۲۰ با پیوستن به پرپل کیس شروع نمود. او تنها ۱ برادر دارد.

فبل از پیوستن به گروه پرپل کیس وی در ۲۰۱۷ در تست کماپنی قبول گردید، همچنین در جند برنامه تلویزیونی استعدادیابی «Produce 48» و « MIXNINE» حضور یافت ولی موق نشد به مرحله فینال راه یابد و در نهایت به کمپانی مراجعت نمود که بعد از همکاری هایی با گروه «ONEWE» و «ONEUS» به عنوان یکی از اعضای گروه دخترانه پرپل کیس برگزیده گردید. گو اون دارای ۱۶۰ سانتیمتر است.

گو اون کارش را سپس به صورت سولو ادامه داد. او کاور آهنگهای ترند «در راه من» و «بد» را انتشار داد و پیش از شروع به فعالیت در ۲۰۱۹ قطعه « Fly» را جهت درام «مجذوب» و قطعه «فراموش نشدنی» را انتشار داد که «جعبه ناهار» در آن همکاری داشت. همچنین گو اون در ۲۰۲۱ آهنگ «Dream on» را برای مجموعه تلویزیونی «مدرسه» انتشار داد.

زندگینامه گروه پرپل کیس از آغاز تا شهرت

آشنایی با زندگینامه گروه پرپل کیس

چه این (Chein)

چه این با نام اصلی لی چه یونگ خواننده کره ای، از اعضای گروه پرپل کیس است که در پنجم ماه دسامبر سال ۲۰۰۲ در بوسان کره جنوبی به دنیا امده است. او تحصیلاتش را در رشته پخش و سرگرمی به پایان رسانده و تنها یک خواهر بزرگ تر از خودش دارد. پدر وی کارگردان، مادر او نیز نوازنده ویولن سل مشهور و خواهر بزرگش هم مدل است. چه این دارای ۱۶۰ سانتی متر قد می باشد.

این هنرمند کره ای ابتدا وقتی کم سن و سال بود در مسابقه استعدادیابی کودکان «Kpop Star» و نیز «Star King» حضور یافت و توانست مورد توجه قرار بگیرد. در این برنامه بود که با چریونگ یکی از اعضای حال حاضر « ITZY» رابطه ای صمیمانه پیدا کرد و برای یک مدت هم در شرکت «YG» به عنوان کارآموز کار نمود  که با یدام یکی از اعضای حال حاضر «Treasure» رفاقتی جدی را آغاز کردند ولی در نهایت به شرکت «RBW» پیوست. در سال ۲۰۲۰ بود که به گروه پرپل کیس ملحق شد.

از فعالیت های وی به صورت سولو می توان به بازخوانی آهنگهای مشهور کی پاپ و آهنگهای دیزنی و نیز کاور رقاصی «ماریا» از هواسا و «با دوست دخترت بهم بزن» آریانا گرانده اشاره داشت. گفتنی است که چه این تجربه ترانه سرایی و همکاری در ساختن چند آهنگ گروه پرپل کیس را نیز دارد.

آشنایی با بیوگرافی گروه پرپل کیس

یوکی (Yuki)

مور کویوکی که با اسم هنری یوکی وی را می شناسند، او از اعضای گروه پرپل کیس است که زاده ششم نوامبر سال ۲۰۰۲ در کشور ژاپن و دارای مدرک دیپلم می باشد. او برادری بزرگ دارد. وی اول برای یکسال و ۶ ماه در شرکت معروف «JYP» به عنوان کارآموز شروع به فعالیت نمود تا حدی که امکان داشت به عنوان یکی از اعضای «NMIXX» برگزیده گردد، ولی در ۲۰۱۸ به شرکت «RBW» پیوست و بعد از تقریبا ۲ سال دوره دیدن در ۲۰۲۰ یکی از اعضای گروه پرپل کیس گردید و کار هنری خود را شروع نمود.

یوکی دارای ۱۶۴ سانتی متر قد بوده که در ۲۰۲۱ موفق به کسب مقام چهلم زیباترین چهره سال در دنیا شد. وی گروه موسیقی «پنتاگون» را دوست داشته و از هواداران مایکل جکسون می باشد. این هنرمند غیر از خوانندگی، همچنین در سرودن ترانه و تولید چند آهنگ پرپل کیس همکاری نموده است.

از فعالیت های او به صورت سلو می توان به بازخوانی «در راه من از آلن واکر» و همچنین کاور رقاصی های «مثل گربه» گروه «AOA» و «من نمی توانم جلوی من را بگیرم» گروه «TWICE» اشاره داشت.

آشنایی با بیوگرافی گروه پرپل کیس

سوآن (Swan)

سوآن با نام هنری پارک سوجین، خواننده کره ای و از اعضای گروه موسیقی دخترانه کره ای پرپل کیس است، او زاده یازدهم ماه جولای سال ۲۰۰۳ در کره جنوبی می باشد. وی دارای مدرک دیپلم است که طبق گفته خود بعد از پایان دوره راهنمایی، به طور خواندن در منزل و شرکت در امتحان صلاحیت تحصیلی توانسته دیپلم بگیرد. شغل پدر وی دبیر ریاضی بوده که تنها یک خواهر ۳ سال کوچکتر از خودش دارد. این هنرمند در کره جنوبی به دنیا آمده اما چند وقت به همراه خانواده خود در کشور فیلیپین سکونت داشته است.

وی در زمان کارآموزی خویش به منظور راهیابی به مسابقه تلویزیونی استعدادیابی «MIXNINE» ولی پذیرفته نشد که به کارهای جزئی همچون همکاری برای اجرای ورژن راهنمای آهنگهای شرکت مشغول گردید. در ۲۰۱۷ با حضور در تست استعدادیاب به شرکت «RBW» وارد شد. او در ابتدای شروع به فعالیت در پرپل کیس از سی ام ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ تا بیست و سوم ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ به خاطر آسیب دیدن به طور موقت کارهای خویش را معوق کرد. سوآن دارای ۱۶۵ قد می باشد.

از جمله کارهای این هنرمند به صورت سولو می توان به اجرای نسخه راهنمای قطعه «Snapping» از چونگ ها و نیز «گل باد» گروه مامامو در زمان کارآموزی اش اشاره داشت. وی پیش از شروع به فعالیت رسمی در ۲۰۱۹ با «جعبه ناهار» در آهنگی به اسم «بین ما» همکاری نمود و در ۲۰۲۱ هم آهنگ «Absently» را برای مجموعه تلویزیونی «مدرسه» اجرا کرد.

همچنین بازخوانی آهنگهای مشهوری از جمله «اسکای فال»، «میمون رقص»، «آرزو کن » و غیره را انجام داده است. سوآن تجربه ترانه سرایی و نیز همکاری در ساخت چند آهنگ گروه پرپل کیس را دارد.

بیوگرافی گروه پرپل کیس و اعضای آن

زندگینامه گروه پرپل کیس با عکس

جی یون ( Ji Eun)

جی یون با نام کامل پارک جی یون خواننده، عضو سابق گروه موسیقی پرپل کیس است که در چهارم ماه سپتامبر سال ۱۹۹۷ در کره جنوبی به دنیا آمده است. جی یون دارای مدرک دیپلم و ۱۶۵ سانتی متر قد، تک فرزند خانواده خود می باشد. جی یون به طور کلی هفت سال به عنوان کارآموز فعالیت داشته که در طی همین سالها نیز در برنامه تلویزیونی استعدادیابی «تولید ۴۸» حضور یافت و با سایر کارآموزها رقابت نمود که موفق شد مقام ۸۰ را به خود اختصاص دهد.

او فعالیت خود را در ۲۰۲۰ با پیوستن به گروه موسیقی پرپل کیس شروع کرد و در هجدهم ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ اعلام نمود که به خاطر فشار فیزیکی زیاد و نیز استرس فعالیت در این گروه را کنار می گذارد تا بتواند استراحت نموده و به مداوای خود رسیدگی کند.

آشنایی با بیوگرافی گروه پرپل کیس

تاریخچه گروه پرپل کیس

همگی ۶ عضو گروه پرپل کیس نخست در یک گروه از کارآموزها به اسم «۳۶۵ Practice» حضور داشته اند که در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ نخستین آهنگشان را با اسم «My Heart Skip a Beat» انتشار دادند. همچنین نخستین آلبوم موسیقی خود به اسم « Into Violet» را در ۲۰۲۱ انتشار دادند، اما با آهنگ « Ponzona » بود که توانستند مورد توجه قرار گرفته و شناخته شوند. با انتشار آلبوم های دیگر خود پس از آن به اسم «MemeM»، «Hide & Seek»، « Geekyland» در انتهای ۲۰۲۱ و ابتدای ۲۰۲۲ این گروه به میزان زیادی از موفقیت و شهرت و محبوبیت دست یافت.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *