دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با روش اضافه کردن ابزار به فتوشاپ

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

شاید برای افراد مبتدی هنگام کار با نرم افزار فتوشاپ، اتفاق افتاده باشد که نوار ابزار از صفحه حذف شده و به روش بازگرداندن آنرا بلد نباشند. در این مطلب با روش بسیار ساده اضافه کردن ابزار به فتوشاپ آشنا می شوید.

اگر حین کار با نرم افزار فتوشاپ به طور اتفاقی نوار ابزار از صفحه حذف شد و روش افزودن مجدد آن به فتوشاپ را نمی دانید در این مطلب نحوه اضافه کردن ابزار به فتوشاپ آشنا می شوید.

نحوه اضافه کردن ابزار به فتوشاپ

در نرم افزار فتوشاپ ابزارهای فراوانی در نوار ابزار وجود دارد تا به کمک آن طرح های مختلفی ایجاد کرده یا به ویرایش تصاویر مدنظر خود بپردازید. به بیان دیگر ابزارها در این نرم افزار محبوب، کارهای مهم و شگفت انگیزی انجام می دهند که به صورت کاملا دقیقی در نوار ابزار سازمان دهی شده اند.

به طوری که با نگاه به هر ابزار می توان فهمید برای هر کاری در فتوشاپ مانند انتخاب سریع، برش، حرکت، براش و … ابزار مناسب در اختیار کاربر قرار می گیرد. حال ممکن است حین کار با نرم افزار فتوشاپ برای افراد مبتدی پیش آمده باشد که به طور اتفاقی نوار ابزار را از صفحه حذف کرده و به علت عدم آشنایی کافی با این محیط نمی دانند چگونه آن را به صفحه اضافه یا بازگردانند.

به عبارتی ممکن است بعد از مدتی کار در فتوشاپ با ایجاد تغییرات، برخی از ابزارها در جعبه ابزار حذف شده و در نوار ابزار tools نمایش داده نشوند. همانطور که می دانید نوار ابزار در سمت چپ صفحه فتوشاپ قرار می گیرد. در این مطلب قصد داریم نحوه افزودن ابزار به فتوشاپ را آموزش دهیم. شیوه انجام کار با چند کلیک به راحتی قابل انجام است.

به این ترتیب از نوار بالای صفحه به تب window رفته و با اسکرول به پایین برای اضافه کردن نوار ابزار روی گزینه tools کلیک کنید تا نوار ابزار مجددا به صفحه اضافه شود. در صورتی که بخواهید این نوار ابزار مجددا غیر فعال شود این مراحل طی و تیک گزینه tool را بردارید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در ضمن اگر از ورژن قدیمی فتوشاپ بهره می گیرد و برای شما جای سوال است که چگونه ابزار را به فتوشاپ بازگردانید قابل ذکر است که به کمک یک راه بسیار ساده و آن هم فشردن کلیدهای ترکیبی ctrl+shift+alt این کار امکان پذیر است.

و اگر جزو افرادی هستید که  از نرم افزار فتوشاپ در مک استفاده می کنید باید cammand+shift+opt را همزمان فشار دهید. در ادامه پیغامی نمایش داده می شود که باید روی گزینه yes کلیک کنید. در ادامه با باز و بسته کردن برنامه فتوشاپ مشاهده می کنید که نوار ابزار حذف شده به صفحه اضافه شده است.

همچنین برای بازگرداندن نوار تنظیمات حذف شده می توانید از تب window روی گزبنه option کلیک نموده تا نوار خصوصیات یا نوار تنظیمات مرتبط با ابزار فتوشاپ اضافه شود.

به این ترتیب دانستید که روش بازگرداندن نوار ابزار به فتوشاپ کار بسیار ساده ای بوده و در این نرم افزار کاربردی؛ ابزارها و نوارهای مختلفی وجود دارد که در صورت حذف شدن به سادگی می توان آن ها را بازگرداند. ضمنا اگر ابزارهای شما محدود بوده و برخی از آن ها نمایش داده نمی شود تنها کافی است روی گزینه windows کلیک نموده و از بخش workspace گزینه essential را انتخاب نمایید.

در پایان از همراهی شما سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با غیر فعال کردن نوار ابزار فتوشاپ و غیر فعال کردن راهنمای فتوشاپ روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *