دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

روش های تقویت مو با دارچین با انواع ماسک های طبیعی در خانه

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

تقویت مو با دارچین بسیار ساده می باشد و شما می توانید با ترکیب دارچین و یک سری از مواد دیگر مو های بسیار زیبا و براق و سالمی داشته باشید. برای دریافت اطلاعات بیش تر در این زمینه تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

دارچین یکی از بهترین تقویت کننده های مو می باشد و می تواند به رشد بهتر مو ها کمک نماید. برای این که بتوانید از دارچین استفاده کنید روش های بسیار وجود دارد که آن ها را در ادامه برایتان بیان می کینم تا بتوانید با استفاده از روش های گفته شده به تقویت مو با دارچین پرداخته و نتیجه ای بسیار خوب از آن بگیرید.

تقویت مو با دارچین

روش های تقویت مو با دارچین و ماسک مو های متفاوت

دارچین یکی از موادی می باشد که می تواند پوست سر شما را تقویت کرده و منجر به تغذیه بهتر فولیکول های مو می شود. تقویت فولیکول ها می تواند منجر به کاهش ریزش مو ها شده و شوره سر را به صورت کامل از بین خواهد برد. برای استفاده از دارچین و تقویت مو های خود می توانید آن را در ماسک های متفاوت به کار ببرید.

همچنین این موضوع را باید بدانید که دارچین یکی از مواد ضد میکروبی می باشد و می تواند سلول های مرده را از روی پوچست سر شما بردارد و از دوران قدیم برای تقویت کردن مو ها به کار می رفته است. این ماده همچنین گردش خون در سر را بهبود می بخشد و همین مورد به ظاهر ساده تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی و سلامت مو های شما خواهد داشت.

در حین استفاده از ماسک های متفاوت دارچین ممکن است احساس سوزن سوزن شدن پوست سر شما وجود داشته باشد و این احساس به این دلیل می باشد که گردش خون در سر شما افزایش پیدا کرده است و با لایه برداری هایی که از روی پوست انجام می دهد منجر به رها شدن فولیکول ها و رشد بهتر آن ها می شود. در نظر داشته باشید که دارچین در سلامت مو ها و زیبایی آن ها نقش بسیار مهمی دارد و می تواند آن ها را دوباره احیا نماید از این رو از این ماده در ماسک مو های خانگی غافل نشوید. در ادامه چند ماسک مو با دارچین برای شما بررسی خواهیم کرد.

فواید دارچین برای مو ها

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

جوشانده دارچین

یکی از روش های استفاده از دارچین برای تقویت کردن مو ها و ریشه آن ها این است که از جوشانده دارچین در این زمینه کمک بگیرید. این کار به قوی و شفاف تر شدن مو ها بسیار کمک می کند و همچنین بعد از استفاده از این روش می توانید درخشش بیش تری را روی مو های خود ببینید.

برای این که بتوانید از این روش استفاده کنید نیاز است تا سه تکه از چوب دارچین را در آب بیندازید و بگذارید بجوشد و بعد از این که آب به جوش آمد حرارت را کم کنید تا عصاره چوب های دارچین وارد آب شود. آبرا از دارچین ها جدا کرده و بگذارید سرد شود و بعد این جوشانده را بر روی مو های خود بزنید. سعی کنید این جوشانده به پوست سر شما نیز برخورد داشته باشد تا منجر به تقویت فولیکول های مو گردد.

بعد از نیم ساعت می توانید مو های خود را با آب ولرم و شامپو ملایم بشویید. این کار را اگر دو بار در هفته انجام دهید مشکلات ریزش مو و شوره سر شما به سرعت از بین خواهد رفت و مو های شما درخشان و زیبا می شوند.

روغن دارچین

اگر می خواهید تنها از خود دارچین استفاده کنید بهتر است از روغن آن کمک بگیرید و هیچ چیز دیگری را با آن ترکیب نکرده و مو های خود را تقویت نمایید. روغن این ماده به شما کمک می کند تا ساختار مو ها به صورت طبیعی بازسازی شود و همین مورد می تواند به قوی تر شدن ریشه ها کمک کرده و از ریزش مو های شما پیشگیری خواهد کرد.

استفاده از این روش بسیار ساده می باشد و کافی است مقداری از روغن را بر روی دست های خود بریزید و کف سر و ساقه مو ها را با آن چرب کنید. بعد از ۳۰ دقیقه می توانید به صورت معمولی مو های خود را با آب ولرم و شامپو بشویید و خشک نمایید. اگر از این روش سه بار در هفته استفاده نمایید شاهد تغییرات بسیار گسترده ای بر روی مو های خود خواهید بود.

روغن دارچین و خواص آن برای مو

روغن زیتون و دارچین

علاوه بر دارچین یک سری از مواد دیگری نیز هستند که اگر با دارچین ترکیب شوند تاثیر آن را دوبرابر می کند و در نتیجه می تواند سریع تر مو های ما را تقویت نماید. روغن زیتون یکی از روغن هایی می باشد که فواید زیادی برای پوست و مو دارد و اگر با دارچین ترکیب شود می تواند برای درمان خشک شدگی مو ها و وز شدن آن ها و همچنین درمان آسیب دیگی مو ها بسیار مفید باشد. اگر خشک شدن و وز شدنت مو های شما در اثر رنگ شدگی باشد این ماسک به راحتی می تواند ان را درمان نماید.

برای استفاده از این روش کافی است تا ۲ قاشق سوپ خوری از پودر دارچین را با سه قاشق سوپ خوری روغن زیتون ترکیب کنید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. حواستان باشد که این حرارت نباید بسیار زیاد باشد. زمانی که روغن و دارچین با یک دیگر ترکیب شد می توانید این ترکیب را کمی سرد کرده و بر روی پوست سر و مو های خود بزنید.

۲۰ دقیقه برای تاثیر گذاری این مواد کافی می باشد و بعد از آن می توانید مو های خود را با آب و شامپوی ملایم بشویید و خشک نمایید. استفاده هفتگی از این روش می تواند به شما کمک کند تا مشکلات مو های خود را در سریع ترین زمان ممکن از بین برده و مو هایی سالم و با طراوت تری داشته باشید.

ترکیب ماسک قبلی با عسل

اگر همین ماسکی که گفته شد را با کمی عسل ترکیب کنید خواص آن دو برابر می شود و شما می توانید از ریزش مو های خود به صورت جدی پیشگیری نمایید. این ماسک باید نیم ساعت بر روی مو های شما بماند و بعد با استفاده از شامپو ملایم مو های خود را شسته و با آب ولرم آبکشی نمایید. این ماسک هم هفته ای یک بار مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن زیتون و دارچین و پیشگیری از ریزش مو

روغن نارگیل و دارچین

ترکیب روغن نارگیل و دارچین برای مو ها می تواند بسیار خوب باشد زیرا این روغن دارای فواید ضد میکروبی بوده و می تواند منجر به تقویت فولیکول ها و سلامت مو ها شود. این ماسک همچنین می تواند تا حدودی شوره های مو را از بین ببرد.

برای استفاده از این ماسک کافی است تا یک قاشق سوپ خوری از روغن نارگیل را با یک قاشق سوپ خوری دارچین ترکیب کرده و کف سر خود را با این ترکیب ماساژ دهید. این ترکیب را بعد از ۳۰ دقیقه با شامپو و آب بشویید.

اگر هفته ای یک بار از این ماسک استفاده کنید می توانید به تقویت مو با دارچین پرداخته و همچنین مشکلات مو را به راحتی از بین ببرید.

ماست و دارچین

ماست دارای فواید بسیار چشمگیری برای مو می باشد و اگر در ماسک های خانگی به کار برود می تواند مشکلات بسیار زیادی را درمان نماید. ماست نیز همانند دارچین می تواند به پاکسازی سلول های مرده پوست سر کمک کرده و در نهایت از ریزش مو های شما پیشگیری خواهد کرد بنابراین استفاده از این ماسک نمی تواند بی تاثیر باشد. ماست در این ماسک و سایر ماسک های خانگی می تواند از آسیب های محیطی و ابزار های آرایشی و مواد آرایشی بکاهد بنابراین استفاده از این ماسک را از یاد نبرید.

برای استفاده از این ماسک کافی است چهار قاشق سوپ خوری پودر دارچین را با ۲۵۰ گرم ماست ترکیب کرده و بعد از این که ترکیب شما یک دست شد آن را بر روی مو های خود بزنید و سعی کنید کف سر خود را به خوبی با این ترکیب ماساژ دهید. بعد از نیم ساعت زمانی که آبرسانی به فولیکول ها و تقویت آن ها انجام شد می توانید سر خود را با آب ولرم و شامپو بشویید.

ماست و دارچین برای مو

حنا و دارچین

از دیگر روش های تقویت مو با دارچین این است که آن را به همراه حنا مورد استفاده قرار دهید. این روش به شما کمک می کند تا مو های شما رنگ قشنگی را به خود بگیرد و همچنین شوره سر شما درمان خواهد شد. از دیگر فواید حنا می توان به درمان مشکلات شدید پوستی مانند خارش و جوش های سر، درمان مو خوره، نرم تر شدن مو ها و کنترل چربی سر اشاره کرد.

برای استفاده از ماسک حنا و دارچین باید یک قاشق سوپ خوری از پودر دارچین را با سیه قاشق سوپ خوری از پودر حنا ترکیب کرده و یک پیمانه آب جوش در آن بریزید و بگذارید در جایی گرم تا یک ساعت بماند. زمانی که دمای ترکیب به دمای محیط رسید می توانید آن را بر کف سر و روی ساقه مو ها بزنید.

اگر نمی خواهید مو های شما رنگ حنا را بگیرد می توانید بعد از ۳۰ دقیقه این ماسک را از روی مو های خود بشویید و اگر می خواهید که از فواید این ماسک بیش تر استفاده نمایید بهتر است بگذارید این ماسک ۳ الی ۴ ساعت بر روی مو های شما بماند و بعد با آب و شامپو آن را تمیز کنید. استفاده از این ماسک به صورت ماهانه یک بار بلامانع می باشد.

تقویت مو با دارچین

دارچین و تخم مرغ

تخم مرغ همواره برای تقویت مو ها در ماسک های متفاوت به کار می رود و اهمیت بسیار زیادی دارد. در این ماسک نیز می توانید از تخم مرغ استفاده کنید و مو های خود را تقویت نمایید. معمولا این ماسک برای درمان ریزش مو به کار می رود و می تواند درخشندگی مو های شما را چند برابر نماید.

برای استفاده از این ماسک نیاز به رزماری نیز دارید و باید سعی کنید ۴ بوته از این گیاه را در سه پیمانه آب بجوشانید و بگذارید در همین آب سرد گردد. بعد از این که سرد شد آن را صاف کرده و با تخم مرغ و مقداری دارچین ترکیب کرده و هم بزنید تا ترکیب آن ها یک دست شود. ماسک را روی پوست سر و مو ها بکشید و بگذارید ۳۰ دقیقه بر روی مو ها بماند. بعد از این زمان می توانید با آب ولرم و شامپو مو های خود را تمیز کنید.

تخم مرغ دارای یک سری پروتئین های مفید برای مو می باشد از این رو استفاده از این ماسک بی تاثیر نمی باشد و آنتی اکسیدان های موجود در آن نیز برای سلامت مو ها مفید اند و اگر در ترکیب گفته شده از این روش استفاده شود می توانید تاثیرات آن را بر روی مو های خود به صورت واضح مشاهده نمایید

تخم مرغ و دارچین و نقش آن ها در سلامت مو ها

عسل و دارچین برای مو

یکی دیگر ار روش های تقویت مو با دارچین استفاده از عسل به همراه آن می باشد. در واقع استفاده از این ترکیب برای تمیز سازی ممو ها به صورت عمقی استفاده می شود و کمک می کند تا مو ها رطوبت خود را حفظ کرده و از خشک شدن و دهیدراته شدن ساقه مو پیشگیری خواهد کرد. دارچین و عسل تاثیرات بسیار خوب و فوق العاده ای بر روی پوست و مو دارند و شما می توانید برای درمان مو های خشک و چرب از این ماسک استفاده کرده و همچنین شوره سر خود را درمان خواهید کرد. به گفته بسیاری از محققان استفاده از این ماسک می تواند از بروز ریزش مو های شدید پیشگیری کرده و ریزش مو را به حداقل خواهد رساند.

برای این که بتوانید از این روش استفاده کنید نیاز است تا دو قاشق غذا خوری دارچین را با دو قاشق غذا خوری عسل و یک فنجان آب گرم ترکیب نمایید. این ماسک را باید بعد از این که مو های خود را شستید مورد استفاده قرار داده و بعد از این که این ماسک ۲۰ دقیقه بر روی مو هایتان ماند آن را با آب سرد آبکشی نمایید.

استفاده از این ماسک می تواند برای مو های شما بسیار فوق العاده باشد از این رو بهتر است این ماسک را هر دو هفته یک بار مورد استفاده قرار دهید تا بتوانید در یک ماه تغییراتی را روی مو های خود مشاهده نمایید.

تقویت مو با دارچین

اگر از این مطلب رضایت داشتید به شما توصیه می کنیم تا در ادامه تقویت  مو با تخم مرغ و روش های براق شدن مو را مشاهده نمایید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده کمک بگیرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *