دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه قیمه ناری سنتی و محبوب با طعم بی نظیر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

برای تهیه انواعی از خورشت های خانگی خوشمزه باید در این بخش با طرز تهیه قیمه ناری آشنا شوید. این قیمه طعم عالی داشته و با ترکیب گوشت گوسفندی و رب انار تهیه می شود.

اگر به دنبال تهیه انواعی از غذاهای سنتی هستید، می توانید در این بخش با طرز تهیه یک قیمه تهرانی آشنا شوید. طرز تهیه قیمه ناری بسیار ساده است و با طعم ناب خود می تواند، توجه شما را جلب کند. در این بخش رسپی ساده این غذا را مطالعه می کنید.

دستور تهیه قیمه ناری

قیمه یک غذای محبوب خانگی است که شما می توانید در این بخش دستور تهیه آن را مطالعه کنید. ضمن اینکه در مطالب پیشین نیز شما می توانید با آموزش قیمه شاه عباسی و قیمه نثار آشنا شوید.

مواد لازم

  • برنج: ۲ پیمانه
  • گوشت گوسفندی: ۳۰۰ گرم
  • پیاز: ۱ عدد
  • لپه: ۳/۴ پیمانه
  • آب انار ملس: ۱ لیتر
  • چوب دارچین: به میزان لازم
  • فلفل، نمک، زردچوبه: به میزان لازم

مواد میانی قیمه ناری

طرز تهیه قیمه ناری عالی

برای تهیه این نوع قیمه فوق العاده و خوشمزه باید ابتدا گوشت گوسفندی را به خوبی بشورید و برای غذا ریز کنید. آب انار را نیز می توانید در خانه تهیه نمایید. در صورت دلخواه نیز می توانید از مقداری آب لیمو استفاده کنید. استفاده از آب انارهای شرکتی نیز مناسب است.

حالا نوبت به آماده سازی لپه ها می رسد. لپه ها را از یک روز قبل خیس کنید. این کار موجب نرم شدن لپه و از بین رفتن نفخ آن خواهد شد. برای از بین رفتن بوی خامی لپه ها باید آن را در مقداری روغن به خوبی تفت دهید. لپه را روی از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید. پیاز ریز کرده و درون قابلمه با مقداری روغن به خوبی تفت دهید.

در این مرحله از طرز تهیه قیمه ناری مقداری زردچوبه و فلفل به پیازها زده و گوشت را در آن تفت داده بعد از تغییر رنگ گوشت باشد لپه ها را اضافه کنید. به گوشت مقداری چوب دارچین نیز اضافه نمایید. روی مواد مقداری آب جوش بریزید و به مدت ۱ ساعت برای پخت قرار دهید. بعد از نرم شدن گوشت ها آب انار یا رب انار ملس را اضافه کنید و مواد را کمی هم بزنید.

  •  آرون گروپس

خورشت را مجدد روی حرارت گذاشته تا نیم ساعتی بجوشد. در این مدت برای جا افتاده شدن غذا  بهتر است، زیر شعله را کم کنید. در آخر نیز مقداری نمک به آن بزنید. در صورت دلخواه می توانید از مقداری کره نیز برای طعم و مزه عالی غذا استفاده کنید. استفاده از چوب دارچین در این غذا طعم فوق العاده ای دارد.

برنج خیس شده را آبکش کرده و مواد تهیه شده را لا به لای برنج بریزید. حالا برنج را برای پخت روی حرارت قرار دهید. این غذا نباید آب دار باشد. این غذا را در کنار پلو زعفرانی نیز می توانید، سرو کنید. جوشاندن لپه ها و تفت دادن لپه ها نیز موجب از بین رفتن بوی خامی و طعم بهتر خورشت شما می شود.

طرز تهیه قمیه ناری

پس از این آموزش، در صورت علاقمندی به فراگیری پخت انواع پلو می توانید کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *